Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

20-latek w Elblągu wysłany przez sąd na ponowny egzamin na prawo jazdy

20-latek kierując fiatem punto stracił panowanie nad autem i uderzył w sygnalizator. Sąd ukarał go grzywną i zakazem prowadzenia pojazdów.
Reklama
20-latek w Elblągu wysłany przez sąd na ponowny egzamin na prawo jazdy

 

Reklama

Zdarzenie miało miejsce pod koniec kwietnia tego roku przy ul. Królewieckiej. Tam, kierujący fiatem 20-latek nie zachował ostrożności, a co najważniejsze, nie jechał z prędkością zapewniającą panowanie nad autem. Efektem tego była utrata kontroli i wpadnięcie w poślizg. Jego auto sunąc, bokiem uderzyło w sygnalizator świetlny znajdujący się na przejściu dla pieszych.

8 maja Sąd Rejonowy w Elblągu skazał 20-latka na grzywnę w wysokości 2000 złotych oraz zakaz prowadzenia wszelkich pojazdów na rok i 3 miesiące. Oznacza to, że 20-latek będzie musiał jeszcze raz zdać egzamin jeżeli będzie chciał mieć prawo jazdy.

kom. Krzysztof Nowacki oficer prasowy KMP w Elblągu


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Gosc7373 13.05.2020 11:36
I o takie sądy walczyłem! Wysoki sądzie utorował sąd jego i czyjeś życie tym wyrokiem. Każdy pirat drogowy powinien tracić prawo jazdy i to nie po fakcie jakim jest kolizja, a niebezpiecznym zachowaniem na drodze! Wysoki sądzie dziekuje!

Reklama
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: .Treść komentarza: Mieszkańcy bloku zadzwonili wcześniej już po policję… która przyjechała dopiero po ponad 40 minutach a kobieta leżała na chodniku wstajac przy tym „rzekomym bohaterze” uderzyła głową o ulicę i wtedy ją rozcięłaData dodania komentarza: 25.06.2025, 23:37Źródło komentarza: Zareagował, gdy inni przechodzili i przejeżdżali obojętnieAutor komentarza: OmgTreść komentarza: Ciekawe co robili mieszkańcy tego patologcznego budynku ze nie mogli pomocData dodania komentarza: 25.06.2025, 21:46Źródło komentarza: Zareagował, gdy inni przechodzili i przejeżdżali obojętnieAutor komentarza: niktTreść komentarza: Brak słów 3 słownie trzy leżaki i hotelowa pływalnia tak w mikro skali wygląda niszczenie czegoś co dawniej było było chlubą regionu piąty co do wielkości obiekt otwarty basenowy w Europie zamienił się w przydomową sadzawkę brawo!!!!!!!!Data dodania komentarza: 25.06.2025, 17:35Źródło komentarza: Basen w Elblągu gotowy. Jest data otwarciaAutor komentarza: EmiliaTreść komentarza: Brawo !!!Data dodania komentarza: 25.06.2025, 07:45Źródło komentarza: Jeden dzień, trzy jubileusze – uroczystość w SP 1 w Elblągu [WIDEO]Autor komentarza: GorgTreść komentarza: Czy linia P-13 warunkowego zatrzymania złożona z trójkątów oznacza konieczność ustąpienia pierwszeństwa? Jak interpretować linię warunkowego zatrzymania P-13 gdy wcześniej nie ma znaku A-7 Zdarza się, że wskutek błędnego oznakowania dróg w rejonie skrzyżowania lub niedbałości służb wykonujących prace związane z ich oznakowaniem, dochodzi do poważnych wypadków. Kto powinien ponosić konsekwencje wadliwego oznakowania dróg gdy z tego powodu dojdzie do wypadku? Linia P-13 "linia warunkowego zatrzymania złożona z trójkątów" wyznacza miejsce do zatrzymania pojazdu w celu ustąpienia pierwszeństwa wynikającego ze znaku A-7 "ustąp pierwszeństwa". Tak mówią przepisy Jeśli więc znak A-7 został usunięty ze skrzyżowania w związku ze zmianą organizacji ruchu, a linia P-13 pozostała, to nie oznacza ona miejsca zatrzymania w celu ustąpienia pierwszeństwa ani konieczności ustąpienia pierwszeństwa, gdyż jej znaczenie ściśle związane jest ze znakiem A-7. Jeśli znaku A-7 nie ma, to i konieczności ustąpienia pierwszeństwa nie ma. Jednak... (!) Należy mieć świadomość, że obecność znaków poziomych na jezdni takich jak linie krawędziowe, linie segregujące wyznaczające pasy ruchu, linie warunkowego lub bezwzględnego zatrzymania, są informacją dla kierujących o przebiegu drogi z pierwszeństwem. Dlatego w sytuacji gdy na jezdni, którą się poruszam, jest znak P-13, ale wcześniej na wlocie drogi nie ma znaku A-7, będę przewidywał, iż nadjeżdżający z mojej lewej lub prawej strony może, szukając odpowiedzi kto ma pierwszeństwo, zasugerować się widocznym znakiem P-13 ufając, iż jego obecność jest zasadna i uzna, że ma pierwszeństwo. Moja szczególna ostrożność i stosowanie zasady ograniczonego zaufania w odniesieniu do błędnego oznakowania na wlocie skrzyżowania może zapobiec kolizji. Obecność znaku poziomego związanego ze znakiem pionowym, którego z jakiegoś powodu nie ma, powinna zmobilizować każdego kierującego do wzmożonej uwagi i rozważnego zachowania w miejscu, w którym niekompletne lub błędne oznakowanie stwarza zagrożenie w ruchu drogowym. Za organizację ruchu na drodze i jej oznakowanie odpowiada zarządca drogi. Jeśli w skutek złego oznakowania drogi, a o takim tu rozprawiamy, dojdzie do kolizji, to odpowiedzialność lub współodpowiedzialność za skutkujące zdarzenia będzie ponosił zarządca drogi - pod warunkiem, że poszkodowany będzie się tego domagał. Kto ustala reguły? Sposób stosowania znaków drogowych reguluje Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych. Niestety, w wielu przypadkach zdaje się, że zarządcy dróg (osoby projektujące oznakowanie w danych miejscach) nie stosują się do przytoczonego wyżej Rozporządzenia lub zwyczajnie nie wiedzą o jego istnieniu. Warto więc znać przepisy odnośnie warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych, aby uniknąć niesłusznie przypisywanej winy w kolizji drogowej, w sytuacji gdy oznakowanie np. na skrzyżowaniu było nieprawidłowe. Poznaj te przepisy DZ.U. 220 8.1 Oznakowanie poziome skrzyżowań składa się z oznakowania: wlotów i wylotów powierzchni, na której przecinają się tory jazdy pojazdów Oznakowanie poziome stosuje się przede wszystkim na skrzyżowaniach leżących w ciągach dróg z pierwszeństwem przejazdu, wyznaczając na ich powierzchni pasy ruchu wzdłuż drogi z pierwszeństwem. (...) Na skrzyżowaniach dróg równorzędnych, powierzchni nie znakuje się. Wloty dróg na skrzyżowaniach znakuje się zgodnie z zasadami określonymi w pkt. 7.6 DZ.U. 220 7.6 (...) Oznakowanie wlotów wykonuje się według jednakowych zasad, (...) DZ.U. 220 7.6.2.2 Na wlotach dróg podporządkowanych stosuje się linie warunkowego lub bezwzględnego zatrzymania według zasad określonych w punktach 4.2.3 i 4.2.4. § 89.3 Znak P-13 "linia warunkowego zatrzymania złożona z trójkątów" - wskazuje miejsce zatrzymania pojazdu w celu ustąpienia pierwszeństwa wynikającego ze znaku pionowego A-7. DZ.U. 220 4.2.4 Znak P-13 "linia warunkowego zatrzymania z trójkątów" stosuje się, jeżeli zachodzi potrzeba wyznaczenia miejsca zatrzymania pojazdów na wlocie drogi podporządkowanej, na której zastosowano znak A-7 " ustąp pierwszeństwa".Data dodania komentarza: 25.06.2025, 04:20Źródło komentarza: Kto ma tu pierwszeństwo? Kierowcy pytają, policja odpowiadaAutor komentarza: GorgTreść komentarza: Znak P-13 to linia warunkowego zatrzymania złożona z trójkątów. Wskazuje miejsce zatrzymania pojazdu w celu ustąpienia pierwszeństwa, które wynika ze znaku pionowego A-7 (ustąp pierwszeństwa). Znak P-13 zawsze współwystępuje ze znakiem A-7. Brak znaku A-7 to błąd w oznakowaniu, przez który powstają błędne interpretacje. Należy na zawrotce postawić znak A-7 bo go brakuje i nie jeździć na pamięć! Oznakowanie może się zmienić !Data dodania komentarza: 25.06.2025, 04:09Źródło komentarza: Kto ma tu pierwszeństwo? Kierowcy pytają, policja odpowiada
Reklama