Przebudowa portu we Fromborku obejmie nabrzeże południowe, zachodnie i wschodnie oraz slip. Ponadto pirs zostanie wydłużony o ponad 65 metrów, dzięki czemu będą mogły przy nim cumować statki pasażerskie o długości do 36 metrów. Pogłębione zostanie także wejście do portu oraz basen portowy. Jego głębokość ma wynosić 3,5 metra. Firmy zainteresowane realizacją inwestycji swoje oferty mogą składać do 6 września 2021 roku. Przed rozpoczęciem prac konieczne będzie m.in. przeprowadzenie prac archeologicznych i geologicznych.
– Wykonanie tych prac jest konieczne, by zaplanować remont i odnowienie portu. Są miejsca, które wiążą się z aktywnością nadbrzeżną i prace geologiczne i archeologiczne wchodzą w schemat opracowania dokumentacji. Musimy to zrobić, by podczas wykonywania prac nie natrafić na przeszkody, które mogłyby wstrzymać inwestycję. Podobnie rzecz ma się z pracami związanymi z poszukiwaniem niewybuchów i materiałów pochodzenia militarnego – mówi kpt. żw. Wiesław Piotrzkowski dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni.
Rozbudowa portu rybackiego we Fromborku to nie jedyna inwestycja zaplanowana na Zalewie Wiślanym. Urząd Morski w Gdyni chce rozpocząć także II etap przebudowy portu rybackiego w Nowej Pasłęce.
Do realizacji tej inwestycji zgłosiło się 5 firm. Najtańszą ofertę na ponad 7 mln 200 tysięcy złotych przedstawiła firma z Tolkmicka, natomiast najdroższą za ponad 12 mln 800 tysięcy złotych firma z Gdańska. Urząd Morski na przebudowę portu rybackiego w Nowej Pasłęce chce przeznaczyć 8 mln 120 tysięcy złotych. Inwestycja zakłada m.in. roboty rozbiórkowe, ziemne i kafarowe, przebudowę falochronu północnego, wykonanie opaski brzegowej, a także pogłębienie basenu portowego.
Red.
Napisz komentarz
Komentarze