Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Dzień Dziecka - jaki prezent kupić? Podział na kategorie wiekowe

Wybierając prezenty dla swoich dzieci, rodzice często czują się zagubieni pomiędzy nowoczesnymi trendami. Aby ułatwić to zadanie, przygotowaliśmy zestawienie najpopularniejszych rzeczy, które ucieszą dzieci w różnych grupach wiekowych.

Autor: iStock

Niemowlęta i małe dzieci

Najmłodsi milusińscy nie do końca zdają sobie sprawę z prezentów, które dostają. W tym wieku najlepiej zwrócić uwagę na koordynację wzrokowo – ruchową malucha. Sklepy mają w swojej ofercie ogromny wybór atrakcji 0+, które dopasowane są do potrzeb rozwojowych: od zabawek sensorycznych, które reagują na każdy dotyk, przez książeczki i maskotki kontrastowe, aż po maty edukacyjne. Jeśli nie chcemy kupować zabawek, z pewnością sprawdzą się też kosmetyki pielęgnacyjne, pieluchy z kategorii premium, których nie kupujemy na co dzień czy wygodne, wysokiej jakości ubranie.

2 – 6 lat

Ponadczasowym hitem w tej kategorii są projektory, dzięki którym zwykła ściana zamieni się w domowe kino. Najtańsze zaczynają się od 200 zł. Wystarczy smartfon, kilka poduszek i miękkie koce, aby stworzyć wyjątkowy, rodzinny wieczór z najpiękniejszymi bajkami. Dla młodych inżynierów sprawdzonym pomysłem będzie zakup klocków – im więcej elementów, tym będą droższe. Podobno ten prezent ucieszy nawet dużych chłopców. Kultowym podarunkiem dla dziewczynek są w tym roku niewielkie, kolorowe namioty tipi, które w kilka chwil przeniosą je do krainy fantazji. Kosztują średnio od 60 do 300 zł. Rekordy popularności biją też rowery trójkołowe z rączką, które maluchy opanują z łatwością. Średnia cena takiego zakupu to ok. 300 zł.

7 – 12 lat

To wiek, w którym dzieci interesują się już elektroniką, ale intensywnie chłoną też wiedzę. Dlatego wybór prezentu będzie ułatwiony, bo ucieszą się zarówno ze smartwatcha, który można kupić już od 50 zł; najnowszej gry na konsolę dostosowanej do wieku, której zakup wiąże się z wydatkiem w wysokości ok. 100 – 200 zł; klocków o bardziej zaawansowanym stopniu trudności (zestawy zaczynają się od ok. 150 zł) czy też ukulele, które od dwóch lat jest na topie i w tym wieku może być początkiem fantastycznej przygody z muzyką. Instrument do nauki kupicie w profesjonalnym sklepie muzycznym już od ok. 100 zł. W takim wypadku doskonałym uzupełnieniem będą zajęcia w szkole muzycznej lub prywatne lekcje (średnio 40 – 70 zł za godzinę, w zależności od metody i nauczyciela).

13 – 18 lat

Nastolatki szczególną uwagę przywiązują do swojego wyglądu. Dziewczyny robią makijaże, a chłopcy uwielbiają gry, zwłaszcza grupowe. O ile kosmetyki to prezent banalny, świetnym prezentem dla młodej damy może okazać się wizyta u makijażystki, która opowie o technikach malowania stosownego do wieku oraz okoliczności. Taki kurs kosztuje ok. 150 zł i jest w standardowej ofercie lepszych salonów beauty. Młodzi mężczyźni mogą ucieszyć się z gry na konsolę (100 – 200zł); zegarka o poważniejszym designie (dostępne na rynku modele kosztują średnio 150 – 200 zł), vouchera np. na wirtualny lot w symulatorze samolotu pasażerskiego (od ok. 160 zł) czy przejażdżki na miejscu pasażera sportowego samochodu, prowadzonego przez profesjonalnego kierowcę rajdowego (od ok. 200 zł).

Prezenty uniwersalne

Bez względu na to, w jakim wieku jest wasza pociecha i czym się interesuje, są prezenty, które sprawdzą się zawsze. Są to np. bony podarunkowe do popularnych serwisów aukcyjnych (dostępne w różnych kwotach, można kupić nawet w sklepach spożywczych) czy wspólna, rodzinna wycieczka, np. do parku rozrywki lub do kina. Świetnym rozwiązaniem i prezentem samym w sobie może okazać się spełnienie (w granicach rozsądku) tego, na co mają ochotę dzieci – a te swoimi pomysłami potrafią zaskoczyć najbardziej. Pamiętajcie jednak, że najpiękniejszym i zupełnie darmowym podarunkiem będzie poświęcony najmłodszym czas.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Monika 07.06.2021 11:54
Z okazji dnia dziecka kupiłam sobie roombe :) Lubię dawać prezenty sama sobie :P

Reklama
Reklama