Jak czytamy w komunikacie Urzędu Miasta w Krynicy Morskiej, celem całej inwestycji była poprawa sprawności reagowania w sytuacji wystąpienia powodzi sztormowych, a mianowicie zabezpieczenie Krynicy Morskiej przed powodziami od strony Zalewu Wiślanego, poprawa ochrony brzegu Morza Bałtyckiego oraz minimalizowanie strat, wynikających z erozji lądu i cofania się brzegu. Dzięki uniknięciu powodzi, oprócz ochrony infrastruktury, znajdującej się w tym obszarze, zachowane zostaną również istniejące walory przyrodnicze.
W ramach inwestycji wykonano:
budowę nowych wałów przeciwpowodziowych
przebudowę istniejących wałów przeciwpowodziowych poprzez podwyższenie korony wału
montaż mobilnych zapór przeciwpowodziowych w portach rybackim i pasażerskim. Zapory są proste w montażu, co jest niezwykle ważne z uwagi na krótki czas, jaki jest potrzebny do ich rozstawienia. Ten rodzaj zabezpieczenia przeciwpowodziowego, a mianowicie połączenie stałej konstrukcji wału z przesłonami mobilnymi, montowanymi w razie wystąpienia zagrożenia, jest bardzo korzystny i funkcjonalny m.in. z uwagi na możliwość zachowania walorów krajobrazu, który wyłącznie w sytuacji nadzwyczajnej zostanie zasłonięty przez zapory
budowę rowu wału wzdłuż skarpy w celu odprowadzenia wód opadowych
budowę drogi serwisowej na koronie wału
Droga na koronie wału, choć w zamierzeniu służy jego obsłudze technicznej, jest również przepięknym ciągiem spacerowym, który niewątpliwie uatrakcyjni turystycznie fragment brzegu Zalewu Wiślanego, znajdujący się w Krynicy Morskiej.
"Koszt projektu współfinansowanego ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko to 35 000 000 zł."
- podaje Urząd Miasta w Krynicy Morskiej.
Źródło: Urząd Miasta w Krynicy Morskiej/Urząd Morski w Gdyni
Napisz komentarz
Komentarze