Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Po oszustwie na Matejki MOPS w Elblągu reaguje!

Po naszej publikacji o oszustwie na "pracownika socjalnego", którego w miniony czwartek padła 95-letnia elblążanka MOPS ostrzega jak się przed nim uchronić.
Po oszustwie na Matejki MOPS w Elblągu reaguje!

Autor: fot. Łukasz Nosarzewski

 

Przypomnijmy, 31 stycznia około godziny 13.00 do jednego z mieszkań przy ulicy Matejki w Elblągu zapukały dwie kobiety podające się za urzędniczki MOPS. Po krótkim spotkaniu z mieszkanką kobiety opuściły lokal... wraz z pieniędzmi. Teraz sprawą zajmuje się policja.


"Policja przyjęła zgłoszenie od 95-letniej kobiety, w tej chwili trwają działania zmierzające do ustalenia sprawców "

- powiedział nam komisarz Krzysztof Nowacki, oficer prasowy Komendy Miejskiej Policji w Elblągu.

MOPS ostrzega!

W związku z pojawiającymi się informacjami, iż w naszym mieście oszuści podszywają się pod pracowników socjalnych i próbują wyłudzić lub ukraść pieniądze najczęściej od starszych, samotnych mieszkańców naszego miasta - Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej

w Elblągu ostrzega i radzi, jak odróżnić pracownika socjalnego od potencjalnego oszusta.

Oto lista wskazówek rekomendowanych przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej:

1. Osobę, która przychodzi sprawdzić sytuację trzeba poprosić o okazanie legitymacji służbowej, ponieważ każdy pracownik socjalny ją posiada. Na legitymacji  widnieje zdjęcie pracownika i pieczątka Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Elblągu. Osoby, która odmawia okazania legitymacji, należy nie wpuszczać do domu.

2. Zadzwonić lub sprawdzić w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Elblągu, czy osoba podająca się za pracownika socjalnego to faktycznie pracownik Ośrodka. (tel. 55 625-61-14).

3. Zwrócić uwagę, jaki dokument wypełnia osoba, która chce sprawdzić sytuację. Pracownik socjalny powinien mieć kwestionariusz rodzinnego wywiadu środowiskowego, który wypełnia wspólnie z osobą lub rodziną  podczas wizyty.

4. Pracownik socjalny nie prosi o pokazanie oszczędności ani nie ustala miejsca, w którym ktoś je trzyma, w celu sprawdzenia, czy są przechowywane w bezpieczny sposób. Pracownicy Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Elblągu nie zbierają żadnych środków pieniężnych  od osób prywatnych. Rozliczenia prowadzone są przelewami bankowymi.

5. Pracownik socjalny nie prosi o kawę, czy herbatę. Prośba o zrobienie kawy, czy herbaty powinna wzbudzić naszą czujność, gdyż może mieć na celu odwrócenie uwagi lub doprowadzić do sytuacji, w której osoba nas odwiedzająca  zostanie na chwilę sama.

6. Pracownik socjalny nie zaczepia ludzi na ulicy i nie proponuje możliwości otrzymania dofinansowania (np. opłat za energię elektryczną), po sprawdzeniu sytuacji mieszkaniowej. Pracownicy socjalni nie przydzielają pomocy finansowej bez wcześniejszego przeprowadzenia wywiadu i wydania decyzji administracyjnej, którą każda starająca się o pomoc osoba otrzymuje na piśmie.

7. W razie wątpliwości i podejrzeń, że osoba, która się podaje za pracownika socjalnego nim nie jest, należy zgłosić ten fakt niezwłocznie policji.

Łukasz Nosarzewski


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
Reklama