Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Gdyby nie postawa Pana Dawida, to mężczyzna udusiłby się w kabinie

Wracamy do wypadku, który miał miejsce w tym tygodniu na trasie Elbląg-Malbork, a to za sprawą postawy Pana Dawida, postawy, która jest godna naśladowania i promowania.
Reklama
Gdyby nie postawa Pana Dawida, to mężczyzna udusiłby się w kabinie

 

Reklama

We wtorek, 23 lutego na trasie Elbląg - Malbork  doszło do zderzenia 3 pojazdów ( dwóch pojazdów ciężarowych i pojazdu osobowego), w wyniku którego ucierpiało 6 osób.

Jak się dowiadujemy do czasu przyjechania służb akcję ratunkową podjął Pan Dawid z firmy pośpiechtrans, który jechał akurat z synem, a na lawecie miał ładowarkę.

- "Jechaliśmy akurat z synem, kiedy wydarzył się ten wypadek, w pierwszej kolejności podbiegłem do pojazdu audi, który wyglądał jak po jakimś wybuchu, kierowca oznajmił, że żyje, więc następnie udałem się w kierunku ciężarówki, która leżała w rowie do góry kołami, kierowca mówił, że się dusi, zdjęliśmy szybko ładowarkę z lawety i podnieśliśmy kabinę o kilkanaście cm do góry, dzięki czemu kierujący ciężarówki mógł złapać oddech, przyznam, że jeszcze nigdy tak szybko nie zdejmowałem ładowarki z lawety"

- opowiada nam Pan Dawid.

Pan Dawid z synem zachowali do końca zimną krew:

- "mężczyźni podczas całej akcji ratunkowej, gdzie czasu było niewiele zachowali zimną krew, a to rzadkość"

- komentuje dla nas sytuację jeden ze strażaków.

Ustalenia policji

Z ustaleń policji wynika, że 64-letni kierujący audi, jechał drogą krajową nr 22 w kierunku Malborka, 64-latek na wysokości Nowego Dworu Elbląskiego wykonał manewr wyprzedzania pojazdu ciężarowego, podczas wykonywania tego manewru zderzył się z jadącym z naprzeciwka pojazdem ciężarowym.

W wyniku zderzenia ucierpiało w sumie 6 osób (4 osoby z audi), kierującemu audi policjanci zatrzymali prawo jazdy, droga była całkowicie zablokowana do godziny 22.40, miejsce zdarzenia do późnej godziny zabezpieczali strażacy z Ochotniczej Straży Pożarnej w Jegłowniku.

Łukasz Nosarzewski

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Strażak OSP 01.03.2021 11:41
Brawo Panowie.Szybka reakcja i dobre podejście.Uratowaliście życie człowieka który niczego niewinny udusiłby się w kabinie. Jeżdżąc na akcje ratowniczo-gaśnicze wiem jak reagują ludzie.Boją się podejść,wyciągają tel i kręcą filmiki,a w środku właśnie ktoś walczy o życie,a wy wykonaliście całą robotę przed przybyciem służb.Ogromny szacun.Pozdrawiam

Reklama
Kamil Czapiewski 28.02.2021 13:37
Zawinęła by się inna gnida,lecz na pochwałę zasługuje postawa Pana Dawida.Mamy nowego bohatera.Brawo.

Więcej takich 28.02.2021 13:17
Wzór do naśladowania.Proponuję odznaczyć albo coś podobnego.Panie prezydencie lub komendancie PSP może jakiś skromny gest.

Gość 27.02.2021 18:09
Niech jeszcze pan z audi podziękuję bo inaczej by był wypadek z skutkiem śmiertelnym i większy wymiary kary

Podpis 27.02.2021 13:40
Rzeczywiście godna pochwały postawa.. Całe szczęście ze miał tę ładowarkę z sobą, bo dobre chęci na nic by się zdały...

Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: JpTreść komentarza: A gdzie ta pała co człowieka zabiła? Mieszka w bloku na przeciwko bajkopisarz, ciota ManistaData dodania komentarza: 26.06.2025, 06:45Źródło komentarza: Zareagował, gdy inni przechodzili i przejeżdżali obojętnieAutor komentarza: .Treść komentarza: Mieszkańcy bloku zadzwonili wcześniej już po policję… która przyjechała dopiero po ponad 40 minutach a kobieta leżała na chodniku wstajac przy tym „rzekomym bohaterze” uderzyła głową o ulicę i wtedy ją rozcięłaData dodania komentarza: 25.06.2025, 23:37Źródło komentarza: Zareagował, gdy inni przechodzili i przejeżdżali obojętnieAutor komentarza: OmgTreść komentarza: Ciekawe co robili mieszkańcy tego patologcznego budynku ze nie mogli pomocData dodania komentarza: 25.06.2025, 21:46Źródło komentarza: Zareagował, gdy inni przechodzili i przejeżdżali obojętnieAutor komentarza: niktTreść komentarza: Brak słów 3 słownie trzy leżaki i hotelowa pływalnia tak w mikro skali wygląda niszczenie czegoś co dawniej było było chlubą regionu piąty co do wielkości obiekt otwarty basenowy w Europie zamienił się w przydomową sadzawkę brawo!!!!!!!!Data dodania komentarza: 25.06.2025, 17:35Źródło komentarza: Basen w Elblągu gotowy. Jest data otwarciaAutor komentarza: EmiliaTreść komentarza: Brawo !!!Data dodania komentarza: 25.06.2025, 07:45Źródło komentarza: Jeden dzień, trzy jubileusze – uroczystość w SP 1 w Elblągu [WIDEO]Autor komentarza: GorgTreść komentarza: Czy linia P-13 warunkowego zatrzymania złożona z trójkątów oznacza konieczność ustąpienia pierwszeństwa? Jak interpretować linię warunkowego zatrzymania P-13 gdy wcześniej nie ma znaku A-7 Zdarza się, że wskutek błędnego oznakowania dróg w rejonie skrzyżowania lub niedbałości służb wykonujących prace związane z ich oznakowaniem, dochodzi do poważnych wypadków. Kto powinien ponosić konsekwencje wadliwego oznakowania dróg gdy z tego powodu dojdzie do wypadku? Linia P-13 "linia warunkowego zatrzymania złożona z trójkątów" wyznacza miejsce do zatrzymania pojazdu w celu ustąpienia pierwszeństwa wynikającego ze znaku A-7 "ustąp pierwszeństwa". Tak mówią przepisy Jeśli więc znak A-7 został usunięty ze skrzyżowania w związku ze zmianą organizacji ruchu, a linia P-13 pozostała, to nie oznacza ona miejsca zatrzymania w celu ustąpienia pierwszeństwa ani konieczności ustąpienia pierwszeństwa, gdyż jej znaczenie ściśle związane jest ze znakiem A-7. Jeśli znaku A-7 nie ma, to i konieczności ustąpienia pierwszeństwa nie ma. Jednak... (!) Należy mieć świadomość, że obecność znaków poziomych na jezdni takich jak linie krawędziowe, linie segregujące wyznaczające pasy ruchu, linie warunkowego lub bezwzględnego zatrzymania, są informacją dla kierujących o przebiegu drogi z pierwszeństwem. Dlatego w sytuacji gdy na jezdni, którą się poruszam, jest znak P-13, ale wcześniej na wlocie drogi nie ma znaku A-7, będę przewidywał, iż nadjeżdżający z mojej lewej lub prawej strony może, szukając odpowiedzi kto ma pierwszeństwo, zasugerować się widocznym znakiem P-13 ufając, iż jego obecność jest zasadna i uzna, że ma pierwszeństwo. Moja szczególna ostrożność i stosowanie zasady ograniczonego zaufania w odniesieniu do błędnego oznakowania na wlocie skrzyżowania może zapobiec kolizji. Obecność znaku poziomego związanego ze znakiem pionowym, którego z jakiegoś powodu nie ma, powinna zmobilizować każdego kierującego do wzmożonej uwagi i rozważnego zachowania w miejscu, w którym niekompletne lub błędne oznakowanie stwarza zagrożenie w ruchu drogowym. Za organizację ruchu na drodze i jej oznakowanie odpowiada zarządca drogi. Jeśli w skutek złego oznakowania drogi, a o takim tu rozprawiamy, dojdzie do kolizji, to odpowiedzialność lub współodpowiedzialność za skutkujące zdarzenia będzie ponosił zarządca drogi - pod warunkiem, że poszkodowany będzie się tego domagał. Kto ustala reguły? Sposób stosowania znaków drogowych reguluje Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych. Niestety, w wielu przypadkach zdaje się, że zarządcy dróg (osoby projektujące oznakowanie w danych miejscach) nie stosują się do przytoczonego wyżej Rozporządzenia lub zwyczajnie nie wiedzą o jego istnieniu. Warto więc znać przepisy odnośnie warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych, aby uniknąć niesłusznie przypisywanej winy w kolizji drogowej, w sytuacji gdy oznakowanie np. na skrzyżowaniu było nieprawidłowe. Poznaj te przepisy DZ.U. 220 8.1 Oznakowanie poziome skrzyżowań składa się z oznakowania: wlotów i wylotów powierzchni, na której przecinają się tory jazdy pojazdów Oznakowanie poziome stosuje się przede wszystkim na skrzyżowaniach leżących w ciągach dróg z pierwszeństwem przejazdu, wyznaczając na ich powierzchni pasy ruchu wzdłuż drogi z pierwszeństwem. (...) Na skrzyżowaniach dróg równorzędnych, powierzchni nie znakuje się. Wloty dróg na skrzyżowaniach znakuje się zgodnie z zasadami określonymi w pkt. 7.6 DZ.U. 220 7.6 (...) Oznakowanie wlotów wykonuje się według jednakowych zasad, (...) DZ.U. 220 7.6.2.2 Na wlotach dróg podporządkowanych stosuje się linie warunkowego lub bezwzględnego zatrzymania według zasad określonych w punktach 4.2.3 i 4.2.4. § 89.3 Znak P-13 "linia warunkowego zatrzymania złożona z trójkątów" - wskazuje miejsce zatrzymania pojazdu w celu ustąpienia pierwszeństwa wynikającego ze znaku pionowego A-7. DZ.U. 220 4.2.4 Znak P-13 "linia warunkowego zatrzymania z trójkątów" stosuje się, jeżeli zachodzi potrzeba wyznaczenia miejsca zatrzymania pojazdów na wlocie drogi podporządkowanej, na której zastosowano znak A-7 " ustąp pierwszeństwa".Data dodania komentarza: 25.06.2025, 04:20Źródło komentarza: Kto ma tu pierwszeństwo? Kierowcy pytają, policja odpowiada
Reklama