Po pięciu miesiącach zakończyły się prace remontowe na 28-kilometrowym odcinku linii kolejowej nr 204. Między Malborkiem a Elblągiem, na trasie łączącej woj. warmińsko – mazurskie z Pomorzem, wymieniona została nawierzchnia obu torów.
"Sprawniejsza jazda pociągiem jest możliwa dzięki nowym szynom i podkładom. Do ich ułożenia wykorzystana została maszyna do potokowej wymiany nawierzchni PUN, która jednocześnie usuwa zużyte elementu toru i układa nowe. Oczyszczony i uzupełniony został również tłuczeń, a sieć trakcyjna wyregulowana. Zapewniliśmy sprawniejszy i bezpieczniejszy przejazd przez tory dzięki wymianie nawierzchni na 17 skrzyżowaniach lokalnych dróg z linią kolejową, w tym m.in. w Fiszewie, Oleśnie i Karczowiskach Górnych"
- informuje Przemysław Zieliński, z zespołu prasowego PKP.
Wartość prac zrealizowanych przez Polskie Linie Kolejowe S.A. wyniosła 112,5 mln zł netto (137,5 mln zł brutto) ze środków własnych spółki.
"W przyszłym roku planujemy kontynuację prac na linii nr 204. Po zabezpieczaniu środków finansowych zamierzamy zmodernizować sieć trakcyjną, co umożliwi podniesienie prędkości pociągów pasażerskich do 160 km/h (obecnie 100-120 km/h), a pociągów towarowych do 120 km/h (obecnie 80-100 km/h). Skróci się wówczas czas podróży koleją między Malborkiem a Elblągiem o około 5 minut. Przewidujemy również montaż aktywnych urządzeń zabezpieczenia ruchu na 5 przejazdach kolejowo – drogowych (Fiszewo, droga Dworki – Rozgart, Oleśno, droga Gajewiec – Szopy, Karczowiska Górne"
- dodaje Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PKP.









![Jarmark Bożonarodzeniowy w Elblągu. Co się będzie działo? [PROGRAM] Jarmark Bożonarodzeniowy w Elblągu. Co się będzie działo? [PROGRAM]](https://static2.expresselblag.pl/data/articles/sm-4x3-jarmark-bozonarodzeniowy-w-elblagu-co-sie-bedzie-dzialo-program-1763919684.jpg)


Napisz komentarz
Komentarze