Droga na odcinkach Fiszewo – Jegłownik i Jegłownik – Elbląg na przeważającej długości będzie biegała w sąsiedztwie korpusu istniejącej Drogi Krajowej nr 22, który pełni również funkcję wału przeciwpowodziowego. Przebieg obwodnicy Jegłownika zostanie ustalony na podstawie dokumentacji STEŚ-R. Wszystkie warianty obwodnicy zlokalizowane są po południowej stronie miejscowości..
Zakończenie prac nad dokumentacją projektową dla rozbudowy DK22 planowane jest w II kwartale 2025 r.
Planowany termin realizacji rozbudowy odcinków Fiszewo – Jegłownik i Jegłownik – Elbląg to lata 2026-2029, natomiast realizacja obwodnicy Jegłownika, w systemie projektuj i buduj, przewidziana jest na lata 2027-2030.
Rozbudowywany jest również dalszy odcinek Drogi Krajowej nr 22. Program rozbudowy DK22, gdzie obecnie na kilku odcinkach prowadzone są roboty budowlane, a dla kolejnych przygotowywana jest dokumentacja. W opracowaniu są obecnie projekty budowalne dla odcinków:
Czersk – Czarna Woda o dł. 10,3 km, gotowa dokumentacja, trwa aktualizacja Programu Inwestycji;
Czarna Woda – Zblewo o dł. 17,8 km, trwa opracowanie projektu budowlanego i uzyskiwanie decyzji środowiskowej,
Malbork – Królewo o dł. 3,5 km, odwołaliśmy się od wydanej decyzji środowiskowej.
Te inwestycje są ujęte w rządowym Programie Wzmocnienia Krajowej Sieci Drogowej do 2030 roku.
ŁN
Napisz komentarz
Komentarze