Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Inspekcja Handlowa zbadała zabawki magnetyczne. Nie wszystkie są bezpieczne!

Inspekcja Handlowa w okresie od września do listopada 2022 r. sprawdziła oznakowanie 20 modeli zabawek magnetycznych. Zbadano cyferki i literki, puzzle, klocki, książeczki. Wszystkie produkty były również weryfikowane w laboratorium. Wyniki są zaskakujące. Co stwierdzono?
  • Źródło: www.uokik.gov.pl
Inspekcja Handlowa zbadała zabawki magnetyczne. Nie wszystkie są bezpieczne!

Na 20 modeli zabawek -  5 miało nieprawidłowości. Jakie? 
• zabawki były źle oznakowane
• zabawki miały wady konstrukcyjne – małe elementy oraz za wysoki wskaźnik indukcji magnetycznej.
Dlaczego ten parametr jest ważny? Połknięcie elementów magnetycznych może wywołać u dziecka stan zapalny, a nawet perforację (pęknięcie) jelit, stwarzając tym samym zagrożenie dla zdrowia i życia.

 W związku z tym Inspekcja Handlowa złożyła 3 wnioski o wszczęcie postępowań administracyjnych do Prezesa UOKiK , ich efektem może być nałożenie kar. W sprawie 2 modeli zabawek z niezgodnościami formalnymi inspektorzy wystąpili do przedsiębiorców o podjęcie działań naprawczych i uzupełnienie dokumentacji.

Konsumencie, pamiętaj!

- Dobierz ją odpowiednio do wieku malucha. Lalki, maskotki czy gryzaki dla najmłodszych nie mogą zawierać małych części – dziecko mogłoby się nimi udławić,

- Obejrzyj dokładnie zabawkę, zanim podejmiesz decyzję o jej zakupie – zweryfikuj solidność szwów, sprawdź, czy nie ma ostrych krawędzi, sztywnych lub wystających elementów. Często mała nierówność może być przyczyną dużego nieszczęścia.

- Sprawdzaj oznakowanie zabawek. Znak CE potwierdza zgodność z europejskimi normami. Powinien być umieszczony w sposób widoczny, czytelny i trwały na zabawce, opakowaniu lub przytwierdzonej etykiecie. To deklaracja producenta, że produkt spełnia wszystkie wymagania techniczne i prawne. Można wtedy domniemywać, że zabawka będzie bezpieczna dla małych użytkowników.

 

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
Reklama