Radny Antoni Czyżyk wskazuje w interpelacji, że w przestrzeni medialnej po raz kolejny pojawiają się informację dot. połączenia kolejowego z Elbląga do Gdańska przez Nowy Dwór Gdański. Koncepcja ta nie jest nowa, mówiło się o niej już kilkadziesiąt lat temu, w 2017 powstała, przy okazji planów budowy CPK, Koncepcja przygotowania i realizacji inwestycji ( ) Istniejące połączenie przez Malbork i Tczew wydłuża bowiem czas podróży, zwiększając zarazem koszty transportu.
"Powstanie takiego połączenia, chyba wszyscy zgodzimy się z tym stwierdzeniem, mogłoby zmienić gospodarcze znaczenie naszego miasta. Zważywszy na fakt, że trasa SKM z Trójmiasta przez Nowy Dwór Gdański do Elbląga, trwałaby jedynie 30 minut, a intensywna siatka połączeń przełożyłaby się na poprawienie sytuacji komunikacyjnej" - pisze Antoni Czyżyk.
Radny pyta Prezydenta Elbląga, czy władzom miasta znane są zapisy Koncepcji przygotowania i realizacji inwestycji Portu Solidarność — Centralnego Portu Komunikacyjnego dla Rzeczypospolitej Polskiej mówiące o Metropolii Ujścia Wisły oraz założenia programu dla województwa warmińsko- mazurskiego oraz czy władze miasta rozważały „budowę” koalicji parlamentarzystów, władz wojewódzkich, których zadaniem byłoby lobbowanie (konferencje, aktywność medialna) o ww. projekt.
Prezydent Elbląga Witold Wróblewski odpowiedział, że na bieżąco śledzi wszelkie dokumenty strategiczne tworzone na poziomie ogólnokrajowym. Znany jest mu również dokument pn. „Koncepcja przygotowania i realizacji inwestycji Port Solidarność — Centralny Port Komunikacyjny dla Rzeczypospolitej Polskiej” przyjęty przez Radę Ministrów w dniu 7 listopada 2017 r.
"Jest to jedyny dokument na poziomie krajowym, w którym funkcjonuje pojęcie „Metropolia Ujścia Wisły” oraz postuluje się budowę nowej linii kolejowej łączącej Trójmiasto z Elblągiem. Należy przy tym podkreślić, że propozycja budowy tej linii znalazła się w załączniku Nr 5 do ww. koncepcji, w którym zawarte zostały potencjalne projekty komplementarne dotyczące podsystemów transportu o charakterze regionalnym lub lokalnym, zintegrowanych z krajowym systemem dalekobieżnych przewozów pasażerskich budowanych w oparciu o Centralny Port Komunikacyjny. Natomiast budowa samego Centralnego Portu Komunikacyjnego budzi wiele kontrowersji zarówno, co do jego zasadności jak i lokalizacji" - dodaje Prezydent Elbląga.
Napisz komentarz
Komentarze