"Hasło "Twoim prawem jest wiedzieć" ma również głębsze znaczenie. Ma uświadamiać, jak ważne są wolne media oraz ich rola informacyjna. Widz ma prawo wiedzieć. Jeśli zostanie tego prawa pozbawiony, nie będzie mógł podejmować świadomych decyzji i realizować innych swoich praw" - mówi Michał Samul, redaktor naczelny TVN24 i "Faktów" TVN, członek zarządu TVN Grupa Discovery.
Na zlecenie TVN i TVN24 Kantar przeprowadził w lipcu tego roku sondaż związany z wolnością mediów w kontekście ustawy anty-TVN. Zdaniem większości pytanych (aż 77 proc. ) niezależność mediów jest jedną z podstawowych wartości demokracji, a media powinny patrzeć politykom na ręce (72 proc.).
To pokazuje, że świadomość społeczna jest duża, niemniej trzeba przypominać o roli, jaką w demokratycznym państwie odgrywają media. Prawo do bycia poinformowanym daje obywatelom szansę realizowania innych swoich wolności. Często zapominamy, że demokracja, której nieodłącznym elementem jest niezależne dziennikarstwo, nie jest nam dana raz na zawsze - dodaje redaktor naczelny TVN24 i Faktów TVN.
Kampania wystartowała 15 sierpnia i pojawi się na billboardach w całej Polsce, jak widać na zdjęciu, dotarła również do Elbląga.
Łukasz Nosarzewski
Napisz komentarz
Komentarze