Pełniący obowiązki prezydenta zaznaczył, że zgodnie z obowiązującym Rozporządzeniem Ministra Zdrowia pacjent ma prawo zgłoszenia woli osobistego kontaktu z właściwym personelem medycznym oraz możliwość skorzystania ze świadczenia opieki zdrowotnej udzielonego w bezpośrednim kontakcie, w przypadku gdy z uwagi na stan zdrowia pacjenta świadczenie to nie jest możliwe do zrealizowania w formie teleporady.
- Niestety z docierających do mnie sygnałów od mieszkańców wynika, że pojawiają się trudności z dostępem do bezpośredniego kontaktu z lekarzem, nawet w przypadku występowania powyższej przesłanki. Dodatkowym problemem jest samo uzyskanie telefonicznego połączenia z przychodnią . Oczywiście nie dotyczy to wszystkich przychodni, jednakże takie działanie poszczególnych kierowników i pracowników przychodni rzutuje negatywnie na całe środowisko lekarzy rodzinnych
– podkreśla w piśmie.
Red.
Napisz komentarz
Komentarze