Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Rodzice pytają o opłaty w żłobkach w Elblągu

Do naszej redakcji zgłosili się rodzice, którzy pytają czemu żłobki pobierają opłaty, skoro są zamknięte, z pytaniami zwróciliśmy się do Urzędu Miasta w Elblągu.
Rodzice pytają o opłaty w żłobkach w Elblągu

Autor: fot. pixabay/ilustracja do tekstu

 

-" Jestem matką samotnie wychowującą dziecko, żłobki są zamknięte, więc sama muszę opiekować się dzieckiem, moje wynagrodzenie jest pomniejszone, czy miasto nie może zwolnić rodziców z opłaty za żłobek w sytuacji panującej pandemii koronawirusa?

- pyta nas Czytelniczka.

W tej sprawie skontaktowaliśmy się się z Urzędem Miasta w Elblągu, odpowiedzi udzielił nam Departament Edukacji Urzędu Miasta:

-"Żłobki pobierają opłatę stałą w wysokości 260 zł. Jest to opłata na poczet utrzymania miejsca - w dalszym ciągu opłacani są pracownicy żłobka"

- informuje nas Departament Edukacji.

-"Co do zmniejszenia lub zwolnienia z opłaty stałej – nie jest to możliwe, ponieważ rzeczywisty koszt utrzymania dziecka w żłobku bez wyżywienia wynosi:

w żłobku nr 2 - 1236 zł/mies.,

w żłobku nr 4  - 1472 zł/mies.,

w żłobku nr 5 - 1542 zł/ mies."

Opłata stała to zaledwie ułamek kwoty utrzymania miesięcznego na jedno dziecko.

- dodaje Departament Edukacji Urzędu Miasta.

Łukasz Nosarzewski

 

 

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Fabian 20.04.2020 06:50
Zacznijmy od tego że żadna osoba pracująca w żłobu czy przedszkolu nie jest na swoim miejscu pracy. Nie wykonuje swoich obowiązków związanych z zatrudnieniem. Więc przepraszam dlaczego rodzice mają płacić na utrzymanie sztucznych stanowisk pracy. Proponuje zbiorowe pismo do Ministerstwa Edukacji Narodowej.

Pan ktoś 19.04.2020 12:27
Jak można porównywać chorobę dziecka do tego co się dzieje teraz? Czy w momencie choroby oboje rodzice tracą pracę? Myślę, że nie. W momencie rozpoczęcia pandemii wraz z małżonką straciliśmy pracę, wynajmujemy mieszkanie i mamy mnustwo innych opłat. W takiej sytuacji dalej uważacie, że nic się nie zmieniło? Że jest to równoznaczne z wakacjami lub choroba dziecka? W tym momencie człowiek liczy każdy grosz bo nie wiadomo ile jeszcze to potrwa. W naszym przedszkolu, w którym dla dyrektorki liczą się tylko pieniądze nie ma mowy o jakimkolwiek dogadaniu się a kwota nie jest mała więc wolę nie płacić i mieć co dziecku dać jeść niż dbac o kogoś kto ma innych gdzieś.

Dd 19.04.2020 22:48
Tak tak bo tylko wy rodzice macie opłaty, wynajmujecie mieszkanie i tracicie prace, my pracownicy śpimy na kasie. Oceny rodziców są mega niesprawiedliwe, kazdy tylko patrzy na siebie i swój interes! Przed pandemią słyszałam wiele pochwał na temat naszej pracy a teraz Wy rodzice jakbyście mogli to byście nas zjedli z nienawiści. Przykre ale prawdziwe

Pan ktoś 20.04.2020 18:04
"mnóstwo" miało tam być a nie "mnustwo". Nie chodzi o to że nikt was nie rozumie ala mam wrażenie, że dla was czyli pracowników żłobków i przedszkoli racja jest tylko jedna. Jeżeli ktoś traci pracę to priorytetem dla niego będzie jedzenie czy płacenie za przedszkole? Osobiście nie odniosłem się do końca do sytuacji w artykule bo np. 200zl chętnie bym zapłacił. Z chęcią bym się dogadał co do opłat tak aby każda ze stron była zadowolona. W naszym jednak przedszkolu(niepublicznym) dyrektorka zażądała 440zl. Odliczyła tylko prawdopodobnie koszt wyżywienia, którego wykonanie i tak zlecała firmie zewnętrznej. Czyli sama nie zapłaciła danej firmie ale za swój brak usług żąda zapłaty. Żadnego kontaktu ani żadnej odpowiedzi na wysyłane wiadomości i pytania.

Kraj Hipokrytów 19.04.2020 01:08
Proponuję przy wyjeździe na wakacje zgłosić w banku i spółdzielni że wyjeżdżacie i też płacić za Swoje mieszkanie nie będziecie. Jak Pandemia się skończy to każdy chce dalej miejsce dla swojego dziecka?

mirek 19.04.2020 00:51
a może tak w końcu wypowiedziałby się i coś zrobił nasz kiepski prezydent Wróblewski, a nie tylko siedzi ze Świniarskim i publikują raporciki z internetu, Co za tupet, przecież pie.r.d.zi i nic nie robi już drugą kadencję

Lidka 22.04.2020 18:37
Zrobiłi odnowili targowisko którego nie chcą teraz otworzyć !!!

EB 18.04.2020 22:52
Umowa z zlobkiem jest podpisywana na swiadczenie uslugi opieki nad dzieckiem. W przypadku nie swiadczenia uslugi oplata nie powinna byc pobierana. Natomiast gmina tworzy siec zlobkow ktore finansuje dla swoich mieszkancow ktorzy odprowadzaja do niej swoje podatki. Gminie powinno zalezec aby 100% mieszkancow czynnych zawodowo pracowalo i w niej zostawiali czesc wypracowanego podatku. Bo żłobki sa pomoca dla ludzi pracujacych!

Elblazanin 17.04.2020 20:57
Ponad 1500 tys bez wyżywienia w żłobku nr 5 za jedno dziecko? To prywatne z jedzeniem nawet 1000 nie kosztuje...

ee 21.04.2020 15:08
W państwowym trzeba palcic za utrzymanie miejsc a rodzice sie dziwia ze prywatne oczekuja zaplaty, przeciez prywatnych nikt nie dofinansuje ludzie czas zejsc na ziemie

Mama 17.04.2020 18:55
Widzę ile nasze Panie w żłobku pracy wkładają w wychowanie naszych dzieci , jak starają się zapewnić im namiastkę domu i poczucie bezpieczeństwa. Każdemu jest ciężko , ale te Panie również nie mają łatwo i nie jest ich winą , że nie mogą obecnie wykonywać swojej pracy , uwierzcie , że wolały by być teraz z naszymi dziećmi niż zamartwiać się o to co będzie ... One też mają domy , rodziny na utrzymaniu . Przez wzgląd na ich fantastyczna pracę nawet nie pomyślałam o tym , żeby za żłobek nie zapłacić ... Poza tym te kwoty jakieś specjalnie zabójcze nie są , ponieważ za 10 dni marca , w których dziecko faktycznie było i za resztę dni kiedy nie uczęszczało zapłaciliśmy 170 zł ! Czy to jest aż taka tragedia ?! To nie jest nawet ułamek na pensje dla jednej Pani ...

Zyz 17.04.2020 18:47
Umowy nikt w ciemno nie podpisuje jak dziecko choruje to tez opłatę stała się płaci i wtedy rodzice nic nie mówią

Matka 17.04.2020 21:03
W miesiącu wakacyjnym jesteśmy zwolnieni z opłat...a miejsce jakoś od września jest. Można nie pobierać opłaty, gdy żłobek jest ZAMKNIĘTY i nie świadczy usług? MOŻNA

Prawnik 18.04.2020 11:19
W miesiącu wakacyjnym na miejsce pani dziecka, które nie uczęszcza do żłobka jest zapisane inne dziecko ze żłobka, który w tym miesiącu jest zamknięty tzw. żłobek zastępczy, więc ta opłata stała jest za Panią opłacona przez innego rodzica.

Za nic 17.04.2020 18:47
Od trzech tygodni siedzę z dzieckiem w domu w związku z tym dostanę 80% wynagrodzenia do tego bez premii. Musze zaplacić źłobkowi opłatę stałą za utrzymanie miejsca.Czy pracownicy źłobka równiez maja pomniejszone pensje za siedzenie w domu?

Za coś 18.04.2020 11:23
Zawsze można zrezygnować ze żłobka i nie płacić w ogóle, wtedy nie trzeba będzie się zastanawiać nad pensją pracowników.

Przedszkole 18.04.2020 12:12
Nie widze problemu zeby sami wychowywali dzieci.Po co im zlobek skoro cala pensja na to idzie.Niech siedzą w domu z dziećmi i kasa zostanie.Nie będzie wtedy pretensji do nikogo.

Przedszkolanka 18.04.2020 12:00
Tak.Mamy 40%wynagrodzenia podobno bo jeszcze nikt nam nie zapłacił .Rodziców boli to ze siedzą z dziećmi .Do tej pory to niektórzy nie wiedzieli ze mają dzieci bo cale dnie byly w żłobku lub przedszkolu.My za siedzinie w domu nie pobieramy opiekunczego.Ja mam dzieci w wieku 9 i 11 lat.I co mam sie żalić jak mi żle.Ile osob jest w takiej sytuacji.?

MegD 17.04.2020 14:58
Pewnie najlepiej za nic nie płacić a potem jakgdyby nigdy nic wrócić do żłobka i jeszcze oczekiwać fachowej opieki. Pracuje w żłobku i jestem bardzo rozczarowana postawą rodziców. Nagle wszyscy są w złej sytuacji, nagle potracili prace albo samotnie wychowują dzieci. My drodzy Państwo też jesteśmy w trudnej sytuacji, też mamy problemy finansowe też lada moment zostaniemy bez pracy a wasze dzieci bez żłobków! Także Wasza polityka lada moment doprowadzi do zamknięcia naszych placówek. Tyle w temacie.

MF 18.04.2020 12:08
Zgadzam się z panią.Najlepiej oddac dziecko do żłobka na caly dzień i miec spokój.Znam takich co nie pracują i korzystają z przedszkola i złobka.Niech przyjdą na jeden dzien popracowac za nas to zobaczą co to znaczy mieć kilkoro dzieci i sprawowac nad nimi opieke.Moze co niektórzy nas docenią.

Lidka-prawnik 18.04.2020 19:12
Bzdura!kodeks cywilny tłumaczy,że skoro żłobek jest zamknięty to nie ma prawa wymagać zapłaty.Sytuacja jest bezprecedensowa ale żłobek w sytuacji takich decyzji organów państwa o pieniądze zwraca się do Skarbu Państwa.Dobrze,że nie opiekujesz się moimi dziećmi,bo posiadasz zerowe myślenie...aaaa ja mam otrzymać 80%zarobków a Ty 100%...noł koment...rodzice nie łamią prawa nie zgadzając się z bezprawnymi roszczeniami żłobków!poczytaj!

Tr 19.04.2020 23:03
Oczywiście my w obecnej sytuacji łamiemy prawo, w zasadzie nie mamy żadnych praw. Wam rodzicom można wszystko. Ja nie wiem czy za miesiąc dostane jakiekolwiek wynagrodzenie właśnie przez takie postawy rodziców jak Pani. Życzę powodzenia

Eee 21.04.2020 15:11
Rowniez jestem rozczarowana postawa rodziców. Dziecko spedza z nami 3/4 dnia bo gdyby mogli to by zostawili na 11godz w zlobku a teraz jak trzeva zapalcic to wielki bunt....

L 17.04.2020 13:44
Można wypisać dziecko w czym problem ?

xyz 17.04.2020 13:57
to jest problem, ponieważ później dziecko nie dostanie się już do żłobka miejskiego

Ktoś 18.04.2020 11:40
Jak dziecko jest chore i nie chodzi do żłobka przez miesiąc lub dwa to rodzic też płaci opłatę stałą i to nie jest dla niego problem ale jak żłobek jest zamknięty bo trwa epidemia i rodzic jest w domu z dzieckiem żeby uniknąć zarażenia i gdy trzeba zapłacić opłatę stałą za żłobek to jest już problem. W obu tych przypadkach rodzic dostaje takie samo świadczenie opiekuńcze 80% więc w czym rzecz.

Meexxx 17.04.2020 13:36
To jak raz polecę lotem, to analogicznie będą mi ściągać z karty opłatę za lot codziennie, bo „nadal utrzymywani są pracownicy lotu”, nie ważne, ze nie świadczą mi w tym czasie usługi... ciekaw, ciekawe... bardzo ciekawe.

Reklama
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: HMChTreść komentarza: Dobromir, puknij się w czoło. Ile osób musi zginąć na drodze Rychliki - Rejsyty, by dostosować prędkość? Jak masz problem to zwolnij do 30km/h. Co tu ma do rzeczy uskok (5 cm), kot, plama oleju czy łoś? Samochód nie łapie pobocza - to kierowca...Data dodania komentarza: 13.12.2025, 20:43Źródło komentarza: Tragiczny finał nocnej jazdy. Dwie osoby nie żyjąAutor komentarza: DobromirTreść komentarza: Ile jeszcze osób musi zginąć na drodze Rychliki - Rejsyty aby władze gminny rychliki zajęli się remontem pobocza gdzie spad ma 4-5cm i gdy samochód złapie pobocza nie ma szans na uratowanieData dodania komentarza: 13.12.2025, 17:23Źródło komentarza: Tragiczny finał nocnej jazdy. Dwie osoby nie żyjąAutor komentarza: IoTreść komentarza: Słabo wystrojone miasto za to najbardziej zadłużone w województwie warmińsko mazurskim. BrawoData dodania komentarza: 13.12.2025, 11:13Źródło komentarza: Czy Elbląg jest ładnie przystrojony na święta? [SONDA-WIDEO]Autor komentarza: ElblazankaTreść komentarza: Proszę zwrócić uwagę na choinkii zawieszone wysoko na lampach przy ul. Ogólnej. Czy nikt nie widzi, że zostały zawieszone odwrotnie, tj. czubkiem w dół? Teraz gdy są podświetlane, dziwnie wyglądają, delikatnie mówiąc. Czy tego nikt z decydentów nie widzi? Czy to za duży problem w ich poprawieniu. Prezydenta proszę przyjrzeć się odrobinę gdyż miasto i bez tego jest krytykowane zwłaszcza pr#ez przyjezdnych, bardziej się przyglądających.Data dodania komentarza: 13.12.2025, 10:24Źródło komentarza: Czy Elbląg jest ładnie przystrojony na święta? [SONDA-WIDEO]Autor komentarza: ElblążankaTreść komentarza: A na ul. Ogólnej, na lampach, od lat wiszą odwrócone choinki. Dziwnie to wygląda, zwłaszcza teraz, gdy włączane są światełka. Czy to nikomu nie pr,eszkadza? Czy tak miało być? Słyszę wiele głosów krytyki, przykre, że nikt z tym nic nie robi.Data dodania komentarza: 13.12.2025, 10:15Źródło komentarza: Czy Elbląg jest ładnie przystrojony na święta? [SONDA-WIDEO]Autor komentarza: BasiaTreść komentarza: Elblag jest bardzo ładnie przystrojony 🤩Data dodania komentarza: 13.12.2025, 09:13Źródło komentarza: Czy Elbląg jest ładnie przystrojony na święta? [SONDA-WIDEO]
Reklama