Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Wysoka porażka Elbasket

Trzeci występ na wyjeździe i trzecia porażka. Energa Basketball Elbląg nie dała rady w Zgierzu miejscowej Borucie, przegrywając 65:93. Mecz od początku toczył się raczej na wyrównanym poziomie, a o końcowym wyniku w dużej mierze zdecydowała druga kwarta i ówczesna słaba skuteczność elblążan.
Reklama
Wysoka porażka Elbasket

Autor: Michał Libuda

To nie był najsilniejszy rywal, z którym mierzyli się dotychczas nasi koszykarze. W Gnieźnie był teoretycznie lepszy. Jednak Boruta to poprzedni uczestnik play-off.

Reklama

W pierwszej kwarcie delikatną przewagę na początku miał Zgierz, ale po chwili świetny przechwyt Piotra Prokurata i dwa punkty. 6:5 dla Elbasket. Miejscowi odskoczyli, ale Mateusz Stawiak także trafił. 8:8. Na trójkę rywala, odpowiedział nasz rozgrywający i dalej remis. Wkrótce powtórka takiej sytuacji i 14:14. Gdy zegar wskazywał 4 minuty i 46 sekund do końca kwarty, rozpoczął się czas Zgierza. Energa rzucała niecelnie, a gospodarze zakończyli tą część z dwoma trójkami. 22:16.

Boruta rozpędziła się w drugich 10 minutach. Owszem, minutę po starcie dwa celne rzuty osobiste Dominika Pawlaka i 18:29, ale kolejne akcje tylko powiększały przewagę zgierzan. Trójka Arkadiusza Świta, pudło Kacpra Jastrzębskiego i trójka Oleksandra Shcherbatiuka. 32:18.

Od trafienia Dominika Pawlaka, Elbasket nie zdobył punktu przez około 2,5 minuty. W tym czasie Boruta rzucała z osobistych i daleka. Zrobiło się 39:18. Niemoc przełamała trójka Kacpra Szuszkiewicza. Na niecałe 3 minuty przed końcem drugiej kwarty, zebrana piłka w ataku przez Zgierz i 41:21. W naszej ekipie mnożyły się niecelne rzuty i straty. W ostatnich 5 minutach z gry trafił tylko Kacper Jastrzębski

W pierwszych dwóch kwartach Elbasket rzucał ze skutecznością 27%. W trójkach: Zgierz 47%, Energa 15%. To wszystko zrobiło różnicę.

21 punktów przewagi wpłynęło na zmniejszenie emocji w tym meczu. Zgierz utrzymywał kontrolę nad spotkaniem. W trzeciej kwarcie pokazywała to akcja Kacpra Dominiaka, który w kontrze, zamiast pobiec na wolny kosz, rzucił z kąta boiska za trzy. I trafił, na 63:40.

Boruta wygrała, pokazując skuteczną koszykówkę. Nasi koszykarze zobaczyli, ile trzeba jeszcze poprawić, aby marzyć o play-offach. Przede wszystkim wyróżnia się statystyka trójek. 13:5 dla Zgierza (40% - 17%).

Energa miała w praktyce tylko 3 rezerwowych. Rzucili oni 7 punktów. Dla porównania, Boruta miała ich 7, z dorobkiem 27 punktów. Na dodatek dwóch graczy zdobyło ponad 20 punktów.

Najlepszy w naszych barwach był Piotr Prokurat (17 punktów). Double-double zdobył Przemysław Zamojski (13 punktów i 10 zbiórek).

Kolejny mecz nie będzie łatwiejszy. W środę rywalem Elbasket w Elblągu będą młodzi gracze Trefla Sopot.

Boruta Zgierz – Energa Basketball Elbląg 93:65 (22:16, 29:14, 20:19, 22:16)

Energa Basketball Elbląg: Prokurat 17 (3), Zamojski 13 (1), Budziński 10, Jastrzębski 10, Stawiak 8, Pawlak 4, Szuszkiewicz 3 (1),


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: OmgTreść komentarza: Ciekawe co robili mieszkańcy tego patologcznego budynku ze nie mogli pomocData dodania komentarza: 25.06.2025, 21:46Źródło komentarza: Zareagował, gdy inni przechodzili i przejeżdżali obojętnieAutor komentarza: niktTreść komentarza: Brak słów 3 słownie trzy leżaki i hotelowa pływalnia tak w mikro skali wygląda niszczenie czegoś co dawniej było było chlubą regionu piąty co do wielkości obiekt otwarty basenowy w Europie zamienił się w przydomową sadzawkę brawo!!!!!!!!Data dodania komentarza: 25.06.2025, 17:35Źródło komentarza: Basen w Elblągu gotowy. Jest data otwarciaAutor komentarza: EmiliaTreść komentarza: Brawo !!!Data dodania komentarza: 25.06.2025, 07:45Źródło komentarza: Jeden dzień, trzy jubileusze – uroczystość w SP 1 w Elblągu [WIDEO]Autor komentarza: GorgTreść komentarza: Czy linia P-13 warunkowego zatrzymania złożona z trójkątów oznacza konieczność ustąpienia pierwszeństwa? Jak interpretować linię warunkowego zatrzymania P-13 gdy wcześniej nie ma znaku A-7 Zdarza się, że wskutek błędnego oznakowania dróg w rejonie skrzyżowania lub niedbałości służb wykonujących prace związane z ich oznakowaniem, dochodzi do poważnych wypadków. Kto powinien ponosić konsekwencje wadliwego oznakowania dróg gdy z tego powodu dojdzie do wypadku? Linia P-13 "linia warunkowego zatrzymania złożona z trójkątów" wyznacza miejsce do zatrzymania pojazdu w celu ustąpienia pierwszeństwa wynikającego ze znaku A-7 "ustąp pierwszeństwa". Tak mówią przepisy Jeśli więc znak A-7 został usunięty ze skrzyżowania w związku ze zmianą organizacji ruchu, a linia P-13 pozostała, to nie oznacza ona miejsca zatrzymania w celu ustąpienia pierwszeństwa ani konieczności ustąpienia pierwszeństwa, gdyż jej znaczenie ściśle związane jest ze znakiem A-7. Jeśli znaku A-7 nie ma, to i konieczności ustąpienia pierwszeństwa nie ma. Jednak... (!) Należy mieć świadomość, że obecność znaków poziomych na jezdni takich jak linie krawędziowe, linie segregujące wyznaczające pasy ruchu, linie warunkowego lub bezwzględnego zatrzymania, są informacją dla kierujących o przebiegu drogi z pierwszeństwem. Dlatego w sytuacji gdy na jezdni, którą się poruszam, jest znak P-13, ale wcześniej na wlocie drogi nie ma znaku A-7, będę przewidywał, iż nadjeżdżający z mojej lewej lub prawej strony może, szukając odpowiedzi kto ma pierwszeństwo, zasugerować się widocznym znakiem P-13 ufając, iż jego obecność jest zasadna i uzna, że ma pierwszeństwo. Moja szczególna ostrożność i stosowanie zasady ograniczonego zaufania w odniesieniu do błędnego oznakowania na wlocie skrzyżowania może zapobiec kolizji. Obecność znaku poziomego związanego ze znakiem pionowym, którego z jakiegoś powodu nie ma, powinna zmobilizować każdego kierującego do wzmożonej uwagi i rozważnego zachowania w miejscu, w którym niekompletne lub błędne oznakowanie stwarza zagrożenie w ruchu drogowym. Za organizację ruchu na drodze i jej oznakowanie odpowiada zarządca drogi. Jeśli w skutek złego oznakowania drogi, a o takim tu rozprawiamy, dojdzie do kolizji, to odpowiedzialność lub współodpowiedzialność za skutkujące zdarzenia będzie ponosił zarządca drogi - pod warunkiem, że poszkodowany będzie się tego domagał. Kto ustala reguły? Sposób stosowania znaków drogowych reguluje Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych. Niestety, w wielu przypadkach zdaje się, że zarządcy dróg (osoby projektujące oznakowanie w danych miejscach) nie stosują się do przytoczonego wyżej Rozporządzenia lub zwyczajnie nie wiedzą o jego istnieniu. Warto więc znać przepisy odnośnie warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych, aby uniknąć niesłusznie przypisywanej winy w kolizji drogowej, w sytuacji gdy oznakowanie np. na skrzyżowaniu było nieprawidłowe. Poznaj te przepisy DZ.U. 220 8.1 Oznakowanie poziome skrzyżowań składa się z oznakowania: wlotów i wylotów powierzchni, na której przecinają się tory jazdy pojazdów Oznakowanie poziome stosuje się przede wszystkim na skrzyżowaniach leżących w ciągach dróg z pierwszeństwem przejazdu, wyznaczając na ich powierzchni pasy ruchu wzdłuż drogi z pierwszeństwem. (...) Na skrzyżowaniach dróg równorzędnych, powierzchni nie znakuje się. Wloty dróg na skrzyżowaniach znakuje się zgodnie z zasadami określonymi w pkt. 7.6 DZ.U. 220 7.6 (...) Oznakowanie wlotów wykonuje się według jednakowych zasad, (...) DZ.U. 220 7.6.2.2 Na wlotach dróg podporządkowanych stosuje się linie warunkowego lub bezwzględnego zatrzymania według zasad określonych w punktach 4.2.3 i 4.2.4. § 89.3 Znak P-13 "linia warunkowego zatrzymania złożona z trójkątów" - wskazuje miejsce zatrzymania pojazdu w celu ustąpienia pierwszeństwa wynikającego ze znaku pionowego A-7. DZ.U. 220 4.2.4 Znak P-13 "linia warunkowego zatrzymania z trójkątów" stosuje się, jeżeli zachodzi potrzeba wyznaczenia miejsca zatrzymania pojazdów na wlocie drogi podporządkowanej, na której zastosowano znak A-7 " ustąp pierwszeństwa".Data dodania komentarza: 25.06.2025, 04:20Źródło komentarza: Kto ma tu pierwszeństwo? Kierowcy pytają, policja odpowiadaAutor komentarza: GorgTreść komentarza: Znak P-13 to linia warunkowego zatrzymania złożona z trójkątów. Wskazuje miejsce zatrzymania pojazdu w celu ustąpienia pierwszeństwa, które wynika ze znaku pionowego A-7 (ustąp pierwszeństwa). Znak P-13 zawsze współwystępuje ze znakiem A-7. Brak znaku A-7 to błąd w oznakowaniu, przez który powstają błędne interpretacje. Należy na zawrotce postawić znak A-7 bo go brakuje i nie jeździć na pamięć! Oznakowanie może się zmienić !Data dodania komentarza: 25.06.2025, 04:09Źródło komentarza: Kto ma tu pierwszeństwo? Kierowcy pytają, policja odpowiadaAutor komentarza: Piotr31Treść komentarza: A jak wygląda dojazd na rynek?Data dodania komentarza: 24.06.2025, 21:06Źródło komentarza: Ruszyła przebudowa torowiska. Uwaga na zmiany! [WIDEO]
Reklama