Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Zawrócił na przejściu dla pieszych na oczach policji i straży pożarnej. Kierowcy na widok służb tracą głowę

Dziś, 28 grudnia około godziny 18. 00 na ulicy Brzeskiej doszło do zderzenia dwóch pojazdów osobowych, na szczęście nikomu nic się nie stało. Podczas, gdy służby pracowały na miejscu zdarzenia, kierowcy tracili głowę...
Zawrócił na przejściu dla pieszych na oczach policji i straży pożarnej. Kierowcy na widok służb tracą głowę

Autor: fot. Łukasz Nosarzewski

 

Podczas gdy policjanci wykonywali czynności związane z kolizją, a strażacy zabezpieczali miejsce zdarzenia jeden z kierowców postanowił zawrócić... na przejściu dla pieszych, funkcjonariusze policji z wydziału ruchu drogowego KMP w Elblągu zatrzymali mężczyznę, który wykonywał ten przedziwny manewr. Policjanci pouczyli kierowcę, sytuacja ta potwierdza, że kierowcy na widok służb tracą głowę.

Kierowcy, rowerzyści i piesi często nie mają pojęcia, jak się zachować gdy widzą pojazd uprzywilejowany jadący na sygnale. Piesi stają na środku ulicy, w ostatniej chwili uciekają sprzed maski, wbiegają pod koła. Natomiast kierowcy najczęściej na widok pojazdu "na sygnale" wciskają hamulec. Często zdarza się taka sytuacja, że kierowcy zatrzymują się na środku ulicy i włączają awaryjne światła 

Pojazd uprzywilejowany - jak zareagować?


Art. 9 kodeksu drogowego nakazuje: „Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są obowiązani ułatwić przejazd pojazdu uprzywilejowanego, w szczególności przez niezwłoczne usunięcie się z jego drogi, a w razie potrzeby zatrzymanie się”.

Stojący w korku kierowcy powinni rozjechać się na boki, wjechać na pas zieleni lub zjechać na pobocze. Obowiązek ułatwienia przejazdu dotyczy także pieszych znajdujących się na drodze.

Robiąc przejazd dla pojazdu uprzywilejowanego należy czynić to z głową, patrzeć jak zachowują się inni kierowcy, np. na którą stronę zjeżdżają.

Kierowcy karetek skarżą się, że często samochody hamują przed nimi. To zmusza kierowcę karetki do lawirowania i nagłego hamowania – jeśli w środku lekarz prowadzi akcję ratunkową, np. sztuczne oddychanie, masaż serca lub podaje rannemu kroplówkę – może dojść do groźnej sytuacji lub wręcz do obrażeń.

Łukasz Nosarzewski



Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
Reklama