Urszula Małek objęła stanowisko Dyrektora Elbląskiego Parku Technologicznego po Marcinie Bukowskim, z którym Witold Wróblewski, Prezydent Elbląga nie przedłużył umowy o pracę.
-"Kandydatka spełniła wymagania formalne, uzyskała wysoką liczbę punktów podczas przeprowadzonego naboru, wykazała się wiedzą oraz znajomością ustaw wskazanych w ofercie, co zapewni prawidłowe wykonywanie zadań."
- czytamy w uzasadnieniu dokonanego wyboru.
W 2014 roku Urszula Małek startowała w wyborach samorządowych, w drugim okręgu wyborczym z listy KWW Witolda Wróblewskiego, obecnego Prezydenta Elbląga.
Z kolei w 2016 roku Urszula Małek została wyróżniona Nagrodą Prezydenta Elbląga w kategorii „ochrona środowiska” za rok 2015.
Poniżej prezentujemy kryteria, które należało spełnić by zostać Dyrektorem Elbląskiego Parku Technologicznego:
Wymagania niezbędne:
- obywatelstwo polskie – o stanowisko mogą ubiegać się również osoby nieposiadające obywatelstwa
polskiego zgodnie z art. 11 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych;
- wykształcenie wyższe magisterskie lub inżynierskie z dziedziny nauk inżynieryjno-technicznych;
- co najmniej 5 lat staż pracy (do wymaganego stażu pracy wlicza się wykonywanie przez co najmniej
3 lata działalności gospodarczej o charakterze zgodnym z wymaganiami na danym stanowisku);
- znajomość ustaw: o samorządzie gminnym, o samorządzie powiatowym, Kodeks postępowania
administracyjnego, Prawo zamówień publicznych, ustawy o pracownikach samorządowych;
- znajomość zagadnień związanych z funkcjonowaniem jednostki budżetowej w ramach ustawy o
finansach publicznych;
- obsługa programów MS Office;
- kreatywne i otwarte podejście do nowych wyzwań;
- innowacyjność;
- niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub za umyślne przestępstwo
skarbowe;
- zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych, nieposzlakowana opinia.
Wymagania dodatkowe:
- studia podyplomowe o kierunku menadżersko-prawniczym;
- studia podyplomowe lub odbyte szkolenia z zakresu pozyskiwania środków z Unii Europejskiej w celu
realizacji projektów unijnych;
- doświadczenie w realizacji działań z zakresu nowych technologii lub we współpracy z podmiotami
funkcjonującymi w obszarze nowych technologii lub obszarze działalności badawczo-rozwojowej;
- doświadczenie przy realizacji projektów dofinansowanych ze środków Unii Europejskiej;
- doświadczenie w prowadzeniu prezentacji i wystąpień publicznych;
- znajomość zagadnień związanych z funkcjonowaniem parków technologicznych oraz inkubatorów
przedsiębiorczości;
- dobra znajomość rynku nowych technologii i problematyki rozwoju regionalnego;
- umiejętność współpracy z jednostkami naukowo-badawczymi i samorządowymi;
- umiejętność pisania i redagowania tekstów;
- komunikatywna znajomość języka angielskiego.
Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- zapewnienie prawidłowej realizacji funkcjonowania jednostki budżetowej Elbląski Park
Technologiczny (EPT),
- kierowanie i zarządzanie całokształtem działalności EPT oraz reprezentowanie jednostki na zewnątrz,
- zarządzanie budżetem EPT,
- aktualizowanie Strategii Rozwoju EPT,
- bieżące dostosowywanie oferty EPT do potrzeb rynku,
- pozyskiwanie inwestorów/lokatorów do EPT oraz bieżące z nimi współpracowanie,
- prowadzenie negocjacji biznesowych z przedsiębiorcami zainteresowanymi usługami EPT,
- inicjowanie klasteringu,
- inicjowanie działań pro-innowacyjnych ukierunkowanych na rozwój działalności B+R,
- kreowanie i koordynowanie działań związanych z łączeniem sektora biznesu z sektorem nauki
(nawiązywanie współpracy z tymi sektorami),
- budowanie relacji biznesowych,
- poszukiwanie, przygotowanie i realizowanie projektów finansowanych ze źródeł zewnętrznych,
- kreowanie nowych projektów finansowanych ze środków Unii Europejskiej na działania związane z
rozwojem EPT, działalnością B+R,
- uczestniczenie w komisjach przetargowych,
- nadzór nad działalnością inkubatora przedsiębiorczości,
- współpracowanie z instytucjami otoczenia biznesu w kraju i za granicą.
Łukasz Nosarzewski
Napisz komentarz
Komentarze