Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

"Z Elblągiem będzie podobnie jak z Gdynią"

"Na Mierzei trwają prace, a w mediach coraz więcej głosów (wbrew przygotowanym analizom), że Przekop Mierzei Wiślanej to "zbyt kosztowna i nieopłacalna" inwestycja. Warto przypomnieć, że tych samych argumentów przed II Wojną Światową używano ws. budowy portu w Gdyni" - pisze Marek Gróbarczyk, Minister Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.
"Z Elblągiem będzie podobnie jak z Gdynią"

Autor: Na zdjęciu Marek Gróbarczyk/fot. Łukasz Nosarzewski

 

"Z kolei pod koniec 1920 r. zapowiedź budowy portu w Gdyni z niedowierzaniem przyjął komisarz Rzeszy w Gdańsku Lothar Foerster. Uznał on projekt za "fantastyczny", gdyż jego realizacja "byłaby związana z tak wysokimi kosztami, że eksploatacja portu okazałaby się nierentowna".

"Dziennik Gdański" 21 września 1923 roku pisał o Gdyni jako "porcie podrzędnym", który "jako wielki port handlowy jest absolutną fikcją”. I w tym samym tonie pisała niemieckojęzyczna gazeta "Danziger Zeitung".

Rzeczywistość okazała się zgoła inna. A ja jestem przekonany, że wbrew dzisiejszym krytykom z Elblągiem będzie podobnie jak z Gdynią"

- napisał Marek Gróbarczyk Minister Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.

Zdaniem Ministerstwa Gospodarki Morskiej dzięki tej inwestycji elbląski terminal będzie mógł swobodnie przyjmować mniejsze ładunki towarowe, odciążając od nich porty trójmiejskie, przyjmujące jednostki dalekomorskie. Rozwój portu w Elblągu będzie sprzyjał powstawaniu nowych miejsc pracy, poprawi walory turystyczne miejscowości położonych nad Zalewem Wiślanym oraz wpłynie na rozwój gospodarczy całego regionu północno-wschodniej Polski. Kanał przez Mierzeję także znacząco poprawi atrakcyjność turystyczną miejscowości położonych nad Zalewem Wiślanym

Pierwsze jednostki mają przepłynąć nową drogą wodną w 2022 roku.

Łukasz Nosarzewski


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
MAXXXX 14.02.2020 00:40
BRAWO TYM SPOSOBEM UWOLNIMY SIĘ OD RUSKICH A ELBLĄG ZASTANIE SUPER PORTOWYM MIASTEM I STANIE SIĘ POTĘGĄ BRAWO

Kibic 11.01.2020 10:06
Będzie jak z Gdyńskim portem , ale lotniczym

STOP USTAWIE 447. 11.01.2020 09:11
Czy ktoś oglądał obrady sejmu? Przemowy Pana Brauna są jak wykład profesora w szkole specjalnej. Te "(p)osły" nie rozumieją tak czystej Polszczyzny.

POLSKA a nie polin! 10.01.2020 22:36
STOP USTAWIE 447. TYM SIĘ ZAINTERESUJCIE LUDZIE. CZAS UCIEKA.

Saturn 10.01.2020 16:53
Znowu ta sama sutuacja komu zalezy na rozwoju kraju a komu nie ? Ciekawe czyje jednostki typu jachty beda cumowac w tym porcie , napewno.nie biednych z lodziami wioslowymi . Po co sie ukrywac w opcych portach kiedy mozna za drobna oplata posiadac miejsce w tym porcie. Enklawa bedzie zamknieta a o obca waluta bedzie w kieszeni moze nawet bez podatku vat.

Elblążan 10.01.2020 14:27
Idąc tym samym tokiem myślenia ogłaszam że za miesiąc na wierzbach w Elblągu wyrosną gruszki. CIEMNY LUD WSZYSTKO KUPI wg dobrej zmiany

Realista 10.01.2020 14:19
Brawo panie ministrze, choc historia Elbpaga jako port jest duuuzo bogatsza niz Gdyni.

Czas przegonić układ magdalenkowy . 09.01.2020 23:57
Przed wojną bycie politykiem było zaszczytem. Dziś to banda nieudaczników z pozmienianymi nazwiskami na polsko brzmiące.

Reklama
Reklama