Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Całodobowa, darmowa opieka medyczna dla każdego. NFZ uruchomił nową usługę

Narodowy Fundusz Zdrowia pochwalił się nową usługą, z której Polacy skorzystają po godzinach funkcjonowania placówek zdrowotnych. Pomoc uzyskamy bez wychodzenia z domu, w kilku językach. Przygotowano też ścieżkę obsługi dla osób niedosłyszących.

Autor: Ministerstwo Zdrowia / Twitter

TPK, czyli Teleplatforma Pierwszego Kontaktu

Wielu z nas spotkało się z sytuacją, kiedy w późnych godzinach wieczornych nagle dopadał nas ból lub niepokojące samopoczucie. Dotychczas, aby uzyskać pomoc, należało udać się na Szpitalny Oddział Ratunkowy. Pandemia sprawiła, że nauczyliśmy się korzystać z teleporad. Dokładnie na takiej samej zasadzie działa nowa usługa, którą zaprezentował NFZ. Dzwoniąc pod bezpłatny numer połączymy się z pielęgniarką lub położną, które w razie potrzeby, po krótkim wywiadzie przekierują nas do odpowiedniego lekarza. To ułatwienie zwłaszcza dla osób, które nie maja w pobliżu miejsca zamieszkania Szpitalnego Oddziału Ratunkowego, b świadczącego nocną i świąteczną opiekę zdrowotną.

„Podczas połączenia pacjent może liczyć na profesjonalną konsultację, w czasie której pielęgniarka lub położna może wystawić e-receptę oraz udzielić porad do dalszego sposobu postępowania. (…) Jeśli pielęgniarka lub położna uzna, że pacjent potrzebuje dodatkowej konsultacji, wówczas przekieruje pacjenta do lekarza, podczas tego samego połączenia.” – czytamy w komunikacie NFZ.

Tylko w Polsce, ale w kilku językach

Pomoc medyczna przewidziana jest dla wszystkich osób mieszkających i ubezpieczonych w Polsce. Nie dodzwonimy się z numerów zagranicznych, ale jeśli osoba mieszkająca w naszym kraju będzie potrzebowała rozmowy w języku ukraińskim, rosyjskim lub angielskim – uzyska ją. Dla osób niedosłyszących dostępne będą wideoporady obsługiwane przy pomocy tłumacza języka migowego.

 Lekarz zadecyduje

Jeśli będzie potrzeba, lekarz lub pielęgniarka w trakcie rozmowy wystawi e-receptę, e-skierowanie lub e-zwolnienie. Rozmówca może też wysłać do pacjenta Zespół Ratownictwa Medycznego, jeżeli stan zdrowia będzie wskazywał na potrzebę pilnej pomocy. W mniej naglących przypadkach, wymagających bezpośredniego badania, lekarz może poprosić petenta, aby udał się na SOR.

Jak skorzystać?

Dzwoniąc pod bezpłatny numer 800 137 200. Teleplatforma jest czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 18:00 – 8:00 oraz w święta i wszystkie dni ustawowo wolne od pracy od godziny 8:00 do 8:00 następnego dnia.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Elblazanka 1 27.05.2021 07:32
Nie dość że te teleporady to jedne wielkie nieporozumienie, to teraz pielęgniarka lub położna będą mogły badać pacjenta przez tel diagnozować i wystawiać erecepte. No kuźwa cyrk. Jeśli któraś z nich uzna że potrzebna jest konsultacja z lekarzem to połącza. Ale pielęgniarka czy położna nie uczyły się na lekarza. To może teraz pozwalniać lekarzy i niech nas pielęgniarki diagnozują. Nie dość że umieralność teraz jest większa jak po II wś to teraz bd jeszcze większa. Z tym że ludzie nie umierają na covid a dlatego że nie mogą się do lekarza umówić. Nasz rząd jest tak samo pop... dolony jak to co wymyślają. Kto kuźwa głosował na tych de.. li. Tacy sami Debile.

Reklama
Reklama