Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Nowy chodnik na osiedlu „Za Politechniką”

Zakończyła się budowa chodnika łączącego ul. Kolejową i ul. Willową z Al. Grunwaldzką. Inwestycja, o którą zabiegali mieszkańcy kosztowała ponad 250 tys. zł. Zadanie zrealizowane zostało we współpracy ze Spółdzielnią Mieszkaniową „Zrzeszeni”.
Reklama
Nowy chodnik na osiedlu „Za Politechniką”

Autor: fot. UM Elbląg

- Ten temat już od dłuższego czasu był poruszany przez spółdzielnię „Zrzeszeni”, moim zdaniem ta inicjatywa była warta poparcia, dlatego przygotowaliśmy wspólnie ze spółdzielnią całą procedurę. Efekt jest taki, że mamy zbudowany chodnik łączący Aleję Grunwaldzką z terenami należącymi do spółdzielni, ale i z pobliskim osiedlem domków jednorodzinnych. Jego długość wynosi około 300 metrów. Jest oświetlony najnowszej generacji lampami. Mamy też ławeczki. Ten teren będzie wykorzystywany. Obok jest hala sportowa, szkoła kościół. Będzie teraz do tych obiektów bezpieczne dojście. Chcę podziękować panu prezesowi i spółdzielni za gorliwość w nieustawaniu w tym, aby ta inwestycja została zrealizowana – mówił Witold Wróblewski, prezydent Elbląga

Reklama

- To mieszkańcy wydeptali tę ścieżkę. Dzisiaj się cieszymy, bo praktycznie osiedle zostało uzupełnione tym chodnikiem. Część chodnika przy Hali Sportowo-Widowiskowej już istniała, ale brakowało nam przedłużenia do ul. Kolejowej. Dzięki ścieżce ten teren stał się bardzo atrakcyjny pod względem rekreacyjnym, część ludzi jeździ na rowerach, część wychodzi na spacer z psami. To bardzo ważna i istotna inwestycja w tej części osiedla – mówił Adam Basiukiewicz, prezes spółdzielni mieszkaniowej „Zrzeszeni”.

Zakres robót polegał na:

  •     budowie chodnika łączącego Aleję Grunwaldzką z ulicą Willową i Kolejową o długości ok. 316 m i szerokości 2,0m oraz 1,5m,
  •     budowie trzynastu nowych latarni oświetleniowych stalowych ocynkowanych o wysokości 5,00 m wraz z oprawami oświetleniowymi  typu LED o mocy 27W,
  •     ustawieniu 4 ławek parkowych oraz pojemników plastikowych na odpady,
  •     uporządkowaniu terenu w bezpośrednim sąsiedztwie budowanego chodnika wraz humusowaniem i obsianiem trawą

Inwestycja kosztowała  254 709,68 zł. Wykonawcą była elbląska firma Usługi Brukarskie s.c. Mariusz Stankiewicz, Krzysztof Kuźma, Marian Mazur.

Źródło: UM Elbląg


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: niktTreść komentarza: Brak słów 3 słownie trzy leżaki i hotelowa pływalnia tak w mikro skali wygląda niszczenie czegoś co dawniej było było chlubą regionu piąty co do wielkości obiekt otwarty basenowy w Europie zamienił się w przydomową sadzawkę brawo!!!!!!!!Data dodania komentarza: 25.06.2025, 17:35Źródło komentarza: Basen w Elblągu gotowy. Jest data otwarciaAutor komentarza: EmiliaTreść komentarza: Brawo !!!Data dodania komentarza: 25.06.2025, 07:45Źródło komentarza: Jeden dzień, trzy jubileusze – uroczystość w SP 1 w Elblągu [WIDEO]Autor komentarza: GorgTreść komentarza: Czy linia P-13 warunkowego zatrzymania złożona z trójkątów oznacza konieczność ustąpienia pierwszeństwa? Jak interpretować linię warunkowego zatrzymania P-13 gdy wcześniej nie ma znaku A-7 Zdarza się, że wskutek błędnego oznakowania dróg w rejonie skrzyżowania lub niedbałości służb wykonujących prace związane z ich oznakowaniem, dochodzi do poważnych wypadków. Kto powinien ponosić konsekwencje wadliwego oznakowania dróg gdy z tego powodu dojdzie do wypadku? Linia P-13 "linia warunkowego zatrzymania złożona z trójkątów" wyznacza miejsce do zatrzymania pojazdu w celu ustąpienia pierwszeństwa wynikającego ze znaku A-7 "ustąp pierwszeństwa". Tak mówią przepisy Jeśli więc znak A-7 został usunięty ze skrzyżowania w związku ze zmianą organizacji ruchu, a linia P-13 pozostała, to nie oznacza ona miejsca zatrzymania w celu ustąpienia pierwszeństwa ani konieczności ustąpienia pierwszeństwa, gdyż jej znaczenie ściśle związane jest ze znakiem A-7. Jeśli znaku A-7 nie ma, to i konieczności ustąpienia pierwszeństwa nie ma. Jednak... (!) Należy mieć świadomość, że obecność znaków poziomych na jezdni takich jak linie krawędziowe, linie segregujące wyznaczające pasy ruchu, linie warunkowego lub bezwzględnego zatrzymania, są informacją dla kierujących o przebiegu drogi z pierwszeństwem. Dlatego w sytuacji gdy na jezdni, którą się poruszam, jest znak P-13, ale wcześniej na wlocie drogi nie ma znaku A-7, będę przewidywał, iż nadjeżdżający z mojej lewej lub prawej strony może, szukając odpowiedzi kto ma pierwszeństwo, zasugerować się widocznym znakiem P-13 ufając, iż jego obecność jest zasadna i uzna, że ma pierwszeństwo. Moja szczególna ostrożność i stosowanie zasady ograniczonego zaufania w odniesieniu do błędnego oznakowania na wlocie skrzyżowania może zapobiec kolizji. Obecność znaku poziomego związanego ze znakiem pionowym, którego z jakiegoś powodu nie ma, powinna zmobilizować każdego kierującego do wzmożonej uwagi i rozważnego zachowania w miejscu, w którym niekompletne lub błędne oznakowanie stwarza zagrożenie w ruchu drogowym. Za organizację ruchu na drodze i jej oznakowanie odpowiada zarządca drogi. Jeśli w skutek złego oznakowania drogi, a o takim tu rozprawiamy, dojdzie do kolizji, to odpowiedzialność lub współodpowiedzialność za skutkujące zdarzenia będzie ponosił zarządca drogi - pod warunkiem, że poszkodowany będzie się tego domagał. Kto ustala reguły? Sposób stosowania znaków drogowych reguluje Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych. Niestety, w wielu przypadkach zdaje się, że zarządcy dróg (osoby projektujące oznakowanie w danych miejscach) nie stosują się do przytoczonego wyżej Rozporządzenia lub zwyczajnie nie wiedzą o jego istnieniu. Warto więc znać przepisy odnośnie warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych, aby uniknąć niesłusznie przypisywanej winy w kolizji drogowej, w sytuacji gdy oznakowanie np. na skrzyżowaniu było nieprawidłowe. Poznaj te przepisy DZ.U. 220 8.1 Oznakowanie poziome skrzyżowań składa się z oznakowania: wlotów i wylotów powierzchni, na której przecinają się tory jazdy pojazdów Oznakowanie poziome stosuje się przede wszystkim na skrzyżowaniach leżących w ciągach dróg z pierwszeństwem przejazdu, wyznaczając na ich powierzchni pasy ruchu wzdłuż drogi z pierwszeństwem. (...) Na skrzyżowaniach dróg równorzędnych, powierzchni nie znakuje się. Wloty dróg na skrzyżowaniach znakuje się zgodnie z zasadami określonymi w pkt. 7.6 DZ.U. 220 7.6 (...) Oznakowanie wlotów wykonuje się według jednakowych zasad, (...) DZ.U. 220 7.6.2.2 Na wlotach dróg podporządkowanych stosuje się linie warunkowego lub bezwzględnego zatrzymania według zasad określonych w punktach 4.2.3 i 4.2.4. § 89.3 Znak P-13 "linia warunkowego zatrzymania złożona z trójkątów" - wskazuje miejsce zatrzymania pojazdu w celu ustąpienia pierwszeństwa wynikającego ze znaku pionowego A-7. DZ.U. 220 4.2.4 Znak P-13 "linia warunkowego zatrzymania z trójkątów" stosuje się, jeżeli zachodzi potrzeba wyznaczenia miejsca zatrzymania pojazdów na wlocie drogi podporządkowanej, na której zastosowano znak A-7 " ustąp pierwszeństwa".Data dodania komentarza: 25.06.2025, 04:20Źródło komentarza: Kto ma tu pierwszeństwo? Kierowcy pytają, policja odpowiadaAutor komentarza: GorgTreść komentarza: Znak P-13 to linia warunkowego zatrzymania złożona z trójkątów. Wskazuje miejsce zatrzymania pojazdu w celu ustąpienia pierwszeństwa, które wynika ze znaku pionowego A-7 (ustąp pierwszeństwa). Znak P-13 zawsze współwystępuje ze znakiem A-7. Brak znaku A-7 to błąd w oznakowaniu, przez który powstają błędne interpretacje. Należy na zawrotce postawić znak A-7 bo go brakuje i nie jeździć na pamięć! Oznakowanie może się zmienić !Data dodania komentarza: 25.06.2025, 04:09Źródło komentarza: Kto ma tu pierwszeństwo? Kierowcy pytają, policja odpowiadaAutor komentarza: Piotr31Treść komentarza: A jak wygląda dojazd na rynek?Data dodania komentarza: 24.06.2025, 21:06Źródło komentarza: Ruszyła przebudowa torowiska. Uwaga na zmiany! [WIDEO]Autor komentarza: Jurek 12@Treść komentarza: Chciałem to pytanie ile będzie w kojcu siedział w ogrodzie a kojec 10metrow na 6 A ja że max 9 godz to nie ,ale jak w schronisku są w małych cały dzień po 14 godz to mogą.Wiec proszę nie płakać że nie chcą tylko Wy nie chcecie bo za każdego kasę bierzecie Idiotyczne pytania,a sami ich nie przestrzegacieData dodania komentarza: 24.06.2025, 19:49Źródło komentarza: Nie możesz adoptować? Możesz pomóc! Elbląskie schronisko szuka wirtualnych opiekunów
Reklama