Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Elblążanka kliknęła i straciła pieniądze

Oszuści posuwają się do różnych metod, aby wyłudzić nasze pieniądze. Jedną z najnowszych jest odpowiedź na zamieszczone ogłoszenie, i skontaktowanie się poprzez komunikator internetowy.
Elblążanka kliknęła i straciła pieniądze

 

Wczoraj ofiarą takiego oszustwa padła elblążanka, która zamieściła ogłoszenie sprzedaży koszulki (t-shirt). Skontaktowała się z nią osoba „chcąca kupić” wystawiony towar i za pomocą komunikatora internetowego przesłała pewien link. Kobieta kliknęła w niego i podała w nim swoje dane, numer karty płatniczej oraz dane autoryzujące konto. Jak nie trudno się domyślić z konta zniknęła kwota około 800 złotych.  

To nie pierwsze tego typu zgłoszenie. Policjanci przez minione dwa miesiące przyjęli kilka zgłoszeń od elblążan, którzy padli ofiarą oszustów, działających na jednym z popularnych portali aukcyjnych. Przestępcy zaatakowali osoby, które zarówno wystawiały jak i sprzedawały różne rzeczy poprzez serwis ogłoszeniowy.

Oszuści prosili sprzedających, by kliknęli w link związany rzekomo z przesyłką. Link przekierowywał do arkusza, w którym trzeba było podać odpowiednie dane, m.in. trzycyfrowy kod CVV/CVC oraz termin ważności karty płatniczej. Kolejnym krokiem było przekierowanie do aplikacji bankowej. I tak - podążając za tymi instrukcjami - ofiary traciły pieniądze. Podobnie było w przypadku sprzedaży. Tam w wiadomości od kupującego pojawiał się np. link ze zdjęciem sprzedawanego towaru, a pod tym zwrot „odbierz pieniądze” i dalej prośba o podanie danych karty, na którą ma być dokonany zwrot. Pokrzywdzeni bez zastanowienia klikali w linki i przekazywali poufne informacje, tracąc w ten sposób kontrolę nad środkami zgromadzonymi na koncie.

Jak zawsze przy takim zdarzeniu przestrzegamy, otwierać nieznanych linków i nie podawać danych - szczególnie tych, związanych z dokonywaniem płatności online i dostępem do bankowości internetowej.

kom. Krzysztof Nowacki oficer prasowy KMP w Elblągu


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: ZenTreść komentarza: W ramach solidarności powinni tam wgl nie kupować. Życze powodzeniqData dodania komentarza: 14.12.2025, 19:53Źródło komentarza: Strajk w Elblągu. "Klienci bili brawo"Autor komentarza: KlientkaTreść komentarza: Oczywiście, pracownicy powinni walczyć o godne wynagrodzenie. Firma generuje bardzo wysokie zyski - więc w czym problem.Data dodania komentarza: 14.12.2025, 18:27Źródło komentarza: Strajk w Elblągu. "Klienci bili brawo"Autor komentarza: WtfTreść komentarza: Co Ty bredzisz ? Kto niby mniej zarabia ?Data dodania komentarza: 14.12.2025, 18:18Źródło komentarza: Strajk w Elblągu. "Klienci bili brawo"Autor komentarza: JolaTreść komentarza: Owszem policja, straż ale to służba dobrze , zresztą coraz lepiej wynagradzana. Sklepy nie muszą być w niedziele otwarte, zwlaszcza te wielkie bo małe i tak bedą otwarteData dodania komentarza: 14.12.2025, 18:11Źródło komentarza: Strajk w Elblągu. "Klienci bili brawo"Autor komentarza: ManiaTreść komentarza: Przecież sklepy są zamknięte w niedzielę. Teraz w grudniu są handlowe, klienci mogą robić zakupy w ciągu tygodnia, bo jakoś potrafią ogarnąć je jak nie ma niedziel handlowych. Kiedyś płace w Kaufland były super, ale nie teraz. Byłam pracownikiem tej sieci 10 lat temu i bardzo mnie cieszy fakt, że zaczęli walczyć o siebie. Co do extra za niedzielę to się zgodzę. Może strajk pomoże.Data dodania komentarza: 14.12.2025, 18:09Źródło komentarza: Strajk w Elblągu. "Klienci bili brawo"Autor komentarza: JolaTreść komentarza: Też jestem tego zdania.Data dodania komentarza: 14.12.2025, 18:09Źródło komentarza: Strajk w Elblągu. "Klienci bili brawo"
Reklama