Celem zapewnienia wzajemnego bezpieczeństwa wymienione wizyty będą odbywały się wyłącznie po uprzednim ustaleniu terminu i miejsca spotkania pod nr telefonu wskazanym przy poszczególnych sprawach oraz przy zachowaniu wysokich wymogów sanitarnych, tj. zakryciu ust i nosa przez interesanta, który dodatkowo wchodząc do budynku będzie zobowiązany do dezynfekcji rąk i zachowania bezpiecznej odległości od innych osób. Urzędnik bezpośrednio obsługujący interesanta będzie właściwie wyposażony w środki ochrony.
Interesant zobligowany będzie do stosowania się do wytycznych pracownika Urzędu koordynującego ruch interesantów, tak by zapewnić realizację przepisu ustawowego (dopuszczalna liczba interesantów przebywających, w tym samym czasie, w jednym pomieszczeniu nie może być większa, niż 1 osoba na 1 stanowisko obsługi). Wskazany pracownik poprosi o podanie imienia i nazwiska oraz sprawy w celu potwierdzenia umówionej wizyty. Interesanci będą przyjmowani celem załatwienia sprawy w zależności od dostępności stanowiska.
Jeśli interesant będzie wykazywał ewidentne objawy choroby urzędnik będzie miał prawo odmówić obsługi i poprosić o załatwienie sprawy z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej.
1. W celu załatwienia spraw nadal w pierwszej kolejności prosimy o korzystanie z kanałów komunikacji elektronicznej. Kontakt e-mail oraz numery telefonów Departamentów Urzędu dostępne są pod adresem: https://elblag.eu/index.php/departamenty-urzdu-miejskiego (pisma zwykłe, skargi, wnioski o udostępnienie informacji publicznej).
2. Wnioski można także składać poprzez Elektroniczną Platformę Usług Administracji Publicznej (ePUAP) pod adresem: https://epuap.gov.pl/wps/portal/strefa-klienta/katalog-spraw/profil-urzedu/974x3yyiku. Do złożenia wniosku niezbędny jest profil zaufany lub autoryzacja za pomocą bankowości elektronicznej, bez konieczności wizyty w Urzędzie.
3. Pozostałe czynności będzie można także załatwić na podstawie wniosku złożonego pocztą tradycyjną za pośrednictwem Poczty Polskiej. Dokumenty będzie można także pozostawić w holu budynku głównego Urzędu Miejskiego przy ul. Łączności 1 w specjalnie przeznaczonej do tego skrzynce podawczej (po uprzednim włożeniu ich do wyłożonych kopert). W tym przypadku bez uzyskania potwierdzenia nadania.
4. Zawieszone zostają nadal przyjęcia osobiste w sprawach skarg, wniosków i interwencji.
5. Informujemy również, że kasa Urzędu będzie nieczynna, a płatności m.in. za podatki i opłaty należy dokonywać przelewem bankowym na konto podane w indywidualnej decyzji podatkowej bądź też na konta podane na stronie www.elblag.eu. Zgodnie z zawartą umową z Bankiem PKO BP umożliwiamy mieszkańcom dokonywanie płatności w kasach tego Banku bez żadnych prowizji.
6. Do budynków Urzędu Miejskiego wpuszczani będą jedynie pracownicy Urzędu Miejskiego po okazaniu identyfikatorów oraz Radni Rady Miejskiej po okazaniu legitymacji, a także umówieni na wizytę interesanci w celu załatwienia spraw, z wyłączeniem Ratusza Staromiejskiego przy ul. Stary Rynek 25 w Elblągu.
7. 8 czerwca br. został otwarty Punkt Informacji Turystycznej w Ratuszu Staromiejskim przy ul. Stary Rynek 25 w Elblągu. W Punkcie Informacji Turystycznej mogą przebywać maksymalnie 2 osoby przy zachowaniu bezpiecznej odległości od innych osób.
Jednocześnie mając na względzie bezpieczeństwo nas wszystkich bardzo dziękuję za korzystanie w pierwszej kolejności ze środków komunikacji elektronicznej.
Szczegółowy opis realizacji zadań niezbędnych do zapewnienia pomocy obywatelom
I. SPRAWY Z ZAKRESU PORADNICTWA
1. Porady prawne z zakresu spraw konsumenckich dla mieszkańców Elbląga odbywać się będą u Miejskiego Rzecznika Konsumentów przy ul. Kosynierów Gdyńskich 42 pokój nr 2, po uprzednim telefonicznym ustaleniu terminu spotkania. Telefon do osoby nadzorującej: 55 239-34-11.
2. Porady prawne udzielane przez osoby realizujące nieodpłatną pomoc prawną oraz nieodpłatne poradnictwo obywatelskie realizowane będą w następujący sposób:
• w czterech punktach usytuowanych w budynku przy ul. Łączności 1 przywraca się osobiste udzielanie porad tj. stacjonarnie w punkcie, po uprzednim telefonicznym lub e-mailowym ustaleniu terminu spotkania.
• w punkcie nieodpłatnej pomocy prawnej zlokalizowanym w budynku Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej przy ul. Winnej 9 porady w dalszym ciągu będą udzielane wyłącznie drogą telefoniczną.
Ważne informacje:
• Zgłoszeń o poradę należy dokonać na adres e-mail: [email protected] lub telefonicznie pod numerem: 55 221-22-22.
• Nieodpłatna pomoc prawna i nieodpłatne poradnictwo obywatelskie przysługuje każdemu, kto złoży oświadczenie, że nie jest w stanie ponieść kosztów odpłatnej wizyty u prawnika.
• Dodatkowo zakres nieodpłatnej pomocy prawnej obejmuje także sprawy związane z prowadzeniem działalności gospodarczej przez osoby fizyczne prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą – niezatrudniające innych osób w ciągu ostatniego roku.
II. SPRAWY Z ZAKRESU REJESTRACJI STANU CYWILNEGO
1. Rejestracja zgonów będzie odbywała się po uprzednim telefonicznym ustaleniu terminu spotkania w budynku Urzędu Stanu Cywilnego przy ul. Łączności 2. Telefon do osoby nadzorującej: tel. 55 239-30-83.
2. Rejestracja noworodków oraz przyjmowanie oświadczeń o uznaniu ojcostwa będzie odbywała się po uprzednim telefonicznym ustaleniu terminu spotkania w budynku Urzędu Stanu Cywilnego przy ul. Łączności 2. Telefon do osoby nadzorującej: tel. 55 239-30-80.
3. Przyjmowanie zgłoszeń dotyczących ślubów oraz wydawanie zaświadczeń w sprawie stanu cywilnego będzie się odbywało po uprzednim telefonicznym ustaleniu terminu spotkania w budynku Urzędu Stanu Cywilnego przy ul. Łączności 2. Telefon do osoby nadzorującej: 55 239-30-81.
Ważne informacje:
• Uroczystości ślubne odbędą się planowo. Na salę ślubów oprócz nowożeńców i ich świadków będzie mogło wejść nie więcej niż 16 osób. Wznawiamy przyjmowanie zgłoszeń na śluby poza urzędem (w plenerze).
• Zgłoszenia noworodków można również dokonać za pośrednictwem platformy ePUAP.
• Wnioski o odpisy z akt stanu cywilnego, będzie można złożyć w następujący sposób:
- za pośrednictwem platformy ePUAP,
- e-mail: [email protected],
- poczty tradycyjnej,
- pozostawiając w skrzynce podawczej, znajdującej się w holu budynku głównego Urzędu Miejskiego w Elblągu przy ul. Łączności 1.
• Odpisy będą wysyłane pocztą na wskazany we wniosku adres do korespondencji.
• Opłaty za czynności i dokumenty USC należy uiszczać na konto bankowe UM Elbląg: PKO BP 56 1020 1811 0000 0902 0334 1161.
III. SPRAWY Z ZAKRESU EWIDENCJI LUDNOŚCI I DOWODÓW OSOBISTYCH
1. Dowody osobiste – przyjmowanie wniosków oraz wydawanie dowodów osobistych będzie się odbywało po uprzednim telefonicznym ustaleniu terminu spotkania w budynku przy ul. Łączności 1. Telefon do osoby nadzorującej: 55 239-30-93 lub 55 239-30-94.
2. Wykonanie obowiązku meldunkowego będzie się odbywało po uprzednim telefonicznym ustaleniu terminu spotkania w budynku przy ul. Łączności 1. Telefon do osoby nadzorującej: 55 239-30-90, 55 239-34-72, 55 239-34-73, 55 239-34-74, 55 239-34-75.
IV. SPRAWY Z ZAKRESU SPRAW OBYWATELSKICH
1. Zezwolenia na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych - przyjmowanie wniosków związanych z wydaniem/przedłużeniem zezwoleń na sprzedaż i podawaniem napojów alkoholowych będzie się odbywało po uprzednim telefonicznym ustaleniu terminu spotkania w budynku przy ul. Łączności 1. Telefon do osoby nadzorującej: 55 237-47 -56, 55 239 - 31-06.
2. Sprawy wojskowe - przyjmowanie wniosków dotyczących decyzji o utraconym wynagrodzeniu w czasie odbywania ćwiczeń wojskowych, o uznanie za posiadającego na wyłącznym utrzymaniu członka rodziny, lub pokrywanie należności mieszkaniowych dla żołnierzy będzie się odbywało po uprzednim telefonicznym ustaleniu terminu spotkania w budynku przy ul. Łączności 1. Telefon do osoby nadzorującej: 55 239-30-95, 55 239-31-06.
3. Wybory - przyjmowanie wniosków dotyczących wyborów będzie się odbywało po uprzednim telefonicznym ustaleniu terminu spotkania w budynku przy ul. Łączności 1. Telefon do osoby nadzorującej: 55 239-30-95, 55 239-31-06.
V. SPRAWY Z ZAKRESU WYDAWANIA PRAW JAZDY, DOWODÓW REJESTRACYJNYCH I INNYCH DOKUMENTÓW KOMUNIKACYJNYCH
1. Wydawanie praw jazdy oraz pozwoleń na kierowanie tramwajem będzie się odbywało po uprzednim telefonicznym ustaleniu terminu spotkania w budynku Referatu Obsługi Kierowców przy Pl. Dworcowy 4. Telefon do osoby nadzorującej: 55 237-47-85, 55 237-47-86.
Ważne informacje - w przypadku, gdy ważność poniżej wymienionego dokumentu:
• prawa jazdy,
• pozwolenia na kierowanie tramwajem,
• zezwolenia na kierowanie pojazdem uprzywilejowanym lub pojazdem przewożącym wartości pieniężne,
• świadectwa kierowcy,
• legitymacji instruktora nauki jazdy,
• legitymacji egzaminatora,
• zaświadczenia o wpisie do ewidencji instruktorów techniki jazdy (świadectwa instruktora techniki jazdy),
• uprawnień do kierowania pojazdami,
• wpisu w prawie jazdy kodu 95 potwierdzającego uzyskanie kwalifikacji wstępnej, kwalifikacji wstępnej przyspieszonej, kwalifikacji wstępnej uzupełniającej, kwalifikacji wstępnej uzupełniającej przyspieszonej albo ukończenie szkolenia okresowego,
upływa w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii, ważność tych dokumentów, uprawnień i wpisu ulega przedłużeniu do dnia upływu 60 dni od dnia odwołania stanu zagrożenia epidemicznego lub epidemii.
• przyjmowanie wniosków o wydanie/przedłużenie/wymianę prawa jazdy oraz pozwolenia na kierowanie tramwajem można również załatwiać za pośrednictwem platformy e-Urząd, dostępnej na stronie Urzędu Miejskiego w Elblągu (zakładka „wniosek prawo jazdy on-line” dostępna jest pod adresem: http://urzadonline.umelblag.pl/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=5&Itemid=5) – w tym celu niezbędny jest profil zaufany lub kwalifikowany podpis elektroniczny.
2. Wydawanie dowodów rejestracyjnych będzie się odbywało po uprzednim telefonicznym ustaleniu terminu spotkania w budynku Referatu Obsługi Kierowców przy Pl. Dworcowy 4. Telefon do osoby nadzorującej: 55 237-47-71, 55 237-47-72, 55 237-47-73, 55 237-47-74, 55 237-47-75, 55 237-47-76, 55 237-47-77, 55 237-47-78, 55 237-47-79.
Ważne informacje:
• sprawy dotyczące zawiadomienia o nabyciu lub zbyciu pojazdu można załatwić poprzez platformę e-PUAP (obywatel.gov.pl),
• czasowa rejestracja pojazdu oraz wydane podczas tej rejestracji pozwolenie czasowe i zalegalizowane tablice rejestracyjne, zachowują ważność na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w okresie do 14 dni od dnia odwołania stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii,
• w przypadku spraw związanych z transportem drogowym szczegółowe informacje można uzyskać pod numerami telefonów: 55 239-31-22, 55 239-31-72.
VI. SPRAWY Z ZAKRESU POMOCY SPOŁECZNEJ
1. Sprawy związane ze świadczeniami rodzinnymi oraz świadczeniem wychowawczym (zasiłek rodzinny oraz dodatki do zasiłku rodzinnego, świadczenie rodzicielskie, świadczenie wychowawcze – 500 plus oraz jednorazowa zapomoga z tytułu urodzenia się dziecka – „becikowe”, „gminne becikowe” ) będą się odbywały po uprzednim telefonicznym ustaleniu terminu spotkania w budynku Departamentu Świadczeń Rodzinnych przy ul. Jaśminowej 11. Telefon do osoby nadzorującej: 55 236-43-53, 55 236-43-86, 55 236-43-59, 55 239-32-88.
2. Sprawy związane ze świadczeniami opiekuńczymi (zasiłek pielęgnacyjny, świadczenie pielęgnacyjne, specjalny zasiłek opiekuńczy, zasiłek dla opiekuna) będą się odbywały po uprzednim telefonicznym ustaleniu terminu spotkania w budynku Departamentu Świadczeń Rodzinnych przy ul. Jaśminowej 11. Telefon do osoby nadzorującej: 55 236-43-53, 55 236-43-86, 55 236-43-59, 55 239-32-88.
3. Sprawy związane ze świadczeniami z funduszu alimentacyjnego będą się odbywały po uprzednim telefonicznym ustaleniu terminu spotkania w budynku Departamentu Świadczeń Rodzinnych przy ul. Jaśminowej 11. Telefon do osoby nadzorującej: 55 236-43-64, 55 236-43-53, 55 236-43-86.
4. Sprawy związane z postępowaniem wobec dłużników alimentacyjnych będą się odbywały po uprzednim telefonicznym ustaleniu terminu spotkania w budynku Departamentu Świadczeń Rodzinnych przy ul. Jaśminowej 11. Telefon do osoby nadzorującej: 55 236-43-64, 55 239-31-02.
5. Sprawy związane z windykacją nienależnie pobranych świadczeń będą się odbywały po uprzednim telefonicznym ustaleniu terminu spotkania w budynku Departamentu Świadczeń Rodzinnych przy ul. Jaśminowej 11. Telefon do osoby nadzorującej: 55 236-43-55, 55 236-43-63.
6. Elbląska Karta Dużej Rodziny wydawanie kart będzie odbywało się w budynku Departamentu Zdrowia i Spraw Społecznych przy ul. Kosynierów Gdyńskich 42 po uprzednim telefonicznym ustaleniu terminu spotkania. Telefon do osoby nadzorującej: 55 239-31-60.
7. Ogólnopolska Karta Dużej Rodziny wydawanie kart będzie odbywało się po uprzednim otrzymaniu powiadomienia sms oraz telefonicznym ustaleniu terminu spotkania w budynku Departamentu Zdrowia i Spraw Społecznych przy ul. Kosynierów Gdyńskich 42. Telefon do osoby nadzorującej: 55 239-31-60.
8. Sprawy związane z przyznawaniem zryczałtowanego dodatku energetycznego dla odbiorcy wrażliwego będą odbywały się w budynku Departamentu Zdrowia i Spraw Społecznych przy ul. Kosynierów Gdyńskich 42 po uprzednim telefonicznym ustaleniu terminu spotkania. Telefon do osoby nadzorującej: 55 239-30-27.
9. Wizje lokalne dotyczące likwidacji barier architektonicznych i technicznych będą odbywały się po uprzednim telefonicznym ustaleniu terminu wizji. Telefon do osoby nadzorującej: 55 239-30-17.
VII. SPRAWY Z ZAKRESU DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ
1. Sprawy związane z działalności gospodarczą (wpis, zmiana, zawieszenie, wznowienie, wykreślenie, oraz zaświadczenia o przebiegu prowadzonej działalności gospodarczej – duplikaty) będą się odbywały po uprzednim telefonicznym ustaleniu terminu spotkania w budynku głównym przy ul. Łączności 1 w Elblągu. Biuro Podawcze stanowisko nr 1 oraz 2 telefon do osoby nadzorującej:
55 237-47-54, 55 237-47-53.
Ważne informacje:
Wniosek CEIDG-1 można złożyć w następujący sposób:
• aby ułatwić szybką i sprawna obsługę, w przypadku rejestracji nowej działalności, prosimy o przygotowanie wniosku roboczego na stronie Ministerstwa Rozwoju – www.ceidg.gov.pl oraz spisanie numeru wniosku, w tym przypadku wymagana jest wizyta w urzędzie, celem weryfikacji danych oraz podpisania wniosku,
• osobiście lub za pośrednictwem pełnomocnika (pełnomocnictwo pisemne) po uprzednim telefonicznym ustaleniu terminu spotkania w urzędzie,
• za pośrednictwem profilu zaufanego (czynności dokonujemy na stronie Ministerstwa Rozwoju – www.ceidg.gov.pl - logując się na swoim koncie, bez wizyty w urzędzie).
VIII. SPRAWY Z ZAKRESU ADMINISTRACJI ARCHITEKTONICZNO – BUDOWLANEJ
1. Wydawanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu lub decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego przyjmowanie interesantów będzie się odbywało po uprzednim telefonicznym ustaleniu terminu spotkania w budynku Referatu Urbanistyki przy ul. Łączności 1. Telefon do osoby nadzorującej: 55 239-30-69.
2. Wydawanie decyzji o pozwoleniu na budowę lub sprzeciwu do zgłoszenia robót budowlanych przyjmowanie interesantów będzie się odbywało po uprzednim telefonicznym ustaleniu terminu spotkania w budynku Referatu Administracji Architektoniczno – Budowlanej przy ul. Łączności 1. Telefon do osoby nadzorującej: 55/239-30-70.
3. Wydawanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej przyjmowanie interesantów będzie się odbywało po uprzednim telefonicznym ustaleniu terminu spotkania w budynku Referatu Administracji Architektoniczno – Budowlanej przy ul. Łączności 1. Telefon do osoby nadzorującej: 55/239-30-70.
IX. SPRAWY Z ZAKRESU OCHRONY ŚRODOWISKA
1. Wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji inwestycji wydawanej na podstawie ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko - przyjmowanie interesantów będzie się odbywało po uprzednim telefonicznym ustaleniu terminu spotkania w budynku Departamentu Ochrony Środowiska przy ul. Łączności 1. Telefon do osoby nadzorującej: 55 239-31-04 i 55 239-31-03.
2. Wydawanie decyzji zezwalającej na usunięcie drzew i krzewów z wyłączeniem terenów nieruchomości wpisanych do rejestru zabytków oraz przyjmowanie zgłoszeń zamiaru usunięcia drzewa/drzew z nieruchomości stanowiącej własność osoby fizycznej, rosnących na terenie miasta Elbląga, na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody z terenu miasta Elbląg
- przyjmowanie interesantów będzie się odbywało po uprzednim telefonicznym ustaleniu terminu spotkania w budynku Departamentu Ochrony Środowiska przy ul. Łączności 1. Telefon do osoby nadzorującej: 55 239-33-42, 55 239-31-08, 55 239-31-03, 55 239-31-04.
Ważne informacje:
Sprawy będą rozpatrzone po uprzednich oględzinach w terenie z zachowaniem wprowadzonych stałych zasad sanitarnych i bezpieczeństwa.
3. Wydawania decyzji zezwalających na odzysk, przetwarzanie lub zbieranie odpadów na podstawie ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach przyjmowanie interesantów będzie się odbywało po uprzednim telefonicznym ustaleniu terminu spotkania w budynku Departamentu Ochrony Środowiska przy ul. Łączności 1. Telefon do osoby nadzorującej: 55 239-31-23 i 55 239-31-51.
4. Wydawania decyzji dotyczących pozwoleń zintegrowanych na podstawie ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska przyjmowanie interesantów będzie się odbywało po uprzednim telefonicznym ustaleniu terminu spotkania w budynku Departamentu Ochrony Środowiska przy ul. Łączności 1. Telefon do osoby nadzorującej: 55 239-31-36.
5. Przyjmowania zgłoszenia instalacji, z której emisja nie wymaga pozwolenia, mogącej negatywnie oddziaływać na środowisko, na podstawie ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska - przyjmowanie interesantów będzie się odbywało po uprzednim telefonicznym ustaleniu terminu spotkania w budynku Departamentu Ochrony Środowiska przy ul. Łączności 1. Telefon do osoby nadzorującej: 55 239-31-36.
6. Rozpatrywanie wniosków o dofinansowanie kosztów inwestycji z zakresu ochrony środowiska i gospodarki wodnej, związanych z:
• ograniczeniem niskiej emisji poprzez wymianę systemu ogrzewania opartego na paliwie stałym i zastąpienie go ogrzewaniem proekologicznym, tj. gazowym, elektrycznym lub podłączeniem do miejskiej sieci ciepłowniczej (wymiana pieca), na podstawie Zarządzenia Prezydenta Miasta Elbląg Nr 6 z 2020 r.;
• poprawą gospodarki odpadami poprzez usuwanie azbestu i wyrobów zawierających azbest z nieruchomości na terenie Gminy Miasto Elbląg (usunięcie azbestu), na podstawie Zarządzenia Prezydenta Miasta Elbląg Nr 5 z 2020 r.;
• poprawą gospodarki ściekowej poprzez budowę przyłączy do kanalizacji sanitarnej nieruchomości położonych na terenie Gminy Miasto Elbląg, w celu likwidacji zbiorników bezodpływowych na ścieki lub przydomowych oczyszczalni ścieków (podłączenia do sieci kanalizacji sanitarnej), na podstawie Zarządzenia Prezydenta Miasta Elbląg Nr 19 z 2020 r.;
- przyjmowanie interesantów będzie się odbywało po uprzednim telefonicznym ustaleniu terminu spotkania w budynku Departamentu Ochrony Środowiska przy ul. Łączności 1. Telefon do osoby nadzorującej: 55 239-31-05.
Ważne informacje: Sprawy będą rozpatrzone po uprzednich wizjach w terenie z zachowaniem wprowadzonych stałych zasad sanitarnych i bezpieczeństwa.
X. SPRAWY Z ZAKRESU ZARZĄDU DRÓG
1. Przebudowa lub remontu infrastruktury telekomunikacyjnej istniejącej w pasie drogowym drogi publicznej, lokalizowania infrastruktury telekomunikacyjnej w pasie drogowym drogi publicznej oraz zajęcia pasa drogowego drogi publicznej w celu umieszczenia w nim infrastruktury telekomunikacyjnej lub prowadzenia robót w tym pasie dotyczących infrastruktury telekomunikacyjnej - przyjmowanie wniosków będzie się odbywało po uprzednim telefonicznym ustaleniu terminu spotkania w budynku Departamentu Zarząd Dróg przy ul. Czerwonego Krzyża 2 I piętro w Elblągu. Telefon do osoby nadzorującej:
• 55 239-32-47 – w sprawach przebudowy, remontu lub lokalizacji infrastruktury telekomunikacyjnej (etap projektowy),
• 55 239-32-96 - w sprawach zajęcia pasa drogowego drogi publicznej
w celu umieszczenia w nim infrastruktury telekomunikacyjnej lub prowadzenia robót w tym pasie dotyczących infrastruktury telekomunikacyjnej (etap wykonawczy).
XI. SPRAWY Z ZAKRESU GOSPODARKI KOMUNALNEJ
Zadania niezbędne w zakresie świadczenia usług komunalnych realizowane są na bieżąco, bez zakłóceń, z ograniczeniami wynikającymi z przepisów zewnętrznych i związanymi jedynie z koniecznością zachowania zwiększonej ostrożności i ograniczenia kontaktów bezpośrednich.
Dostawa wody, odbiór ścieków, pogotowie wodno-kanalizacyjne, dostawa ciepła i ciepłej wody oraz pogotowie ciepłownicze funkcjonują na bieżąco,
• Od 11 maja 2020 r. komunikacja miejska funkcjonuje wg rozkładów jazdy właściwych dla danego dnia tygodnia. Linia tramwajowa nr 5 pozostaje zawieszona do odwołania. Od 1 czerwca 2020 r. wznowiona została sprzedaż biletów u prowadzących pojazdy komunikacji miejskiej.
• Realizowane są usługi cmentarne.
• Odbiór odpadów odbywa się normalnie. Dodatkowo przypominamy, że wstrzymane wcześniej przyjmowanie odpadów od mieszkańców w Punkcie Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) przy ul. Mazurskiej zostało już przywrócone. Punkt Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) przy ul. Mazurskiej dla mieszkańców Elbląga został ponownie otwarty 27 kwietnia br. i czynny jest w godzinach: poniedziałek-piątek 6:00-17:30, sobota 6:00-13:30.
Red.
Napisz komentarz
Komentarze