Krok pierwszy: określenie celu rekrutacji
Planowanie kampanii rekrutacyjnej zacznij od zdiagnozowania sytuacji panującej w firmie. Zastanów się, jakie obowiązki ma wykonywać nowy pracownik, jakie korzyści przyniesie to przedsiębiorstwu i jakich wyników będziesz oczekiwać. Może się okazać, że nie musisz tworzyć nowego etatu, a wystarczy np. współpraca z freelancerem. Ustal również, czy konieczne jest szukanie pracownika na zewnątrz, czy warto awansować kogoś, kto już zna firmę.
Krok drugi: opis stanowiska i stworzenie persony
Dokładnie opisz stanowisko pracy i stwórz kilka sylwetek idealnego kandydata. Pomoże ci to określić, gdzie najlepiej szukać takich osób, a dzięki temu łatwiej dopasujesz kanały dotarcia do potencjalnych pracowników.
Krok trzeci: określ kanały dotarcia
Kiedy już wiesz, jakich ludzi szukasz, zastanów się, gdzie możesz ich spotkać. Ogłoszenie w serwisie rekrutacyjnym może nie wystarczyć. Firmy reklamują się na przystankach tramwajowych, na Facebooku, Instagramie, YouTube, LinkedInie i w serwisach branżowych. Jeszcze inaczej będzie przebiegała skuteczna kampania rekrutacyjna, jeśli szukasz specjalisty w wąskiej dziedzinie lub menedżera wysokiego szczebla. To najczęściej tzw. kandydaci pasywni, a w dotarciu do nich pomoże ci doświadczony headhunter lub agencja rekrutacyjna.
Krok czwarty: określ budżet i przedział czasowy
Planowanie kampanii rekrutacyjnej nie może się obejść bez wyznaczenia jej ram czasowych i finansowych. Zastanów się, jak długo chcesz oczekiwać na efekty. Kampanie w mediach społecznościowych są tańsze niż np. reklama na bilbordach, jeśli jednak po miesiącu czy dwóch nie spływają intersujące CV, to znak, że trzeba zmienić kanał dotarcia. Wynajęcie agencji, która specjalizuje się w pozyskiwaniu kandydatów pasywnych, może wydawać się zbędnym wydatkiem, jednak w praktyce to rozwiązanie często jest szybsze i skuteczniejsze.
Krok piąty: zaplanuj metody rekrutacji
Skuteczna kampania rekrutacyjna opiera się na sprawdzonych metodach. Zastanów się, czy wystarczy rozmowa kwalifikacyjna, czy potrzebne będą testy kompetencji lub powierzenie kandydatom określonego zadania. Jedną z najskuteczniejszych metod jest assessment center, musi być jednak przeprowadzony przez specjalistów. Nie zapomnij o regularnym kontakcie z kandydatami na każdym etapie rekrutacji.
Krok szósty: onboarding
Planowanie kampanii rekrutacyjnej nie kończy się na wyłonieniu najlepszego kandydata. To, czy faktycznie zyskasz długoletniego, zmotywowanego pracownika, zależy w dużej mierze od prawidłowo przeprowadzonego onboardingu, czyli wdrożenia go w specyfikę i środowisko pracy.
Więcej informacji znajdziecie na stronie: https://hrk.pl/pl/dla-klienta/media-service