Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Jak zaplanować skuteczną kampanię rekrutacyjną?

Na rynku pracy nie ustaje walka o najlepszych specjalistów, dlatego firmy prześcigają się w pomysłach na ich pozyskiwanie. Niestandardowe ogłoszenia, promocja w social mediach – niektóre akcje są tak kreatywne, że nie powstydziłby się ich doświadczony marketingowiec. Mimo to nie zawsze kończą się sukcesem. Jak w takim razie powinna przebiegać skuteczna kampania rekrutacyjna? Zaplanuj ją krok po kroku.
  • 03.11.2021 11:00
  • Autor: Grupa Tipmedia
Jak zaplanować skuteczną kampanię rekrutacyjną?

Krok pierwszy: określenie celu rekrutacji

Planowanie kampanii rekrutacyjnej zacznij od zdiagnozowania sytuacji panującej w firmie. Zastanów się, jakie obowiązki ma wykonywać nowy pracownik, jakie korzyści przyniesie to przedsiębiorstwu i jakich wyników będziesz oczekiwać. Może się okazać, że nie musisz tworzyć nowego etatu, a wystarczy np. współpraca z freelancerem. Ustal również, czy konieczne jest szukanie pracownika na zewnątrz, czy warto awansować kogoś, kto już zna firmę.

Krok drugi: opis stanowiska i stworzenie persony

Dokładnie opisz stanowisko pracy i stwórz kilka sylwetek idealnego kandydata. Pomoże ci to określić, gdzie najlepiej szukać takich osób, a dzięki temu łatwiej dopasujesz kanały dotarcia do potencjalnych pracowników.

Krok trzeci: określ kanały dotarcia

Kiedy już wiesz, jakich ludzi szukasz, zastanów się, gdzie możesz ich spotkać. Ogłoszenie w serwisie rekrutacyjnym może nie wystarczyć. Firmy reklamują się na przystankach tramwajowych, na Facebooku, Instagramie, YouTube, LinkedInie i w serwisach branżowych. Jeszcze inaczej będzie przebiegała skuteczna kampania rekrutacyjna, jeśli szukasz specjalisty w wąskiej dziedzinie lub menedżera wysokiego szczebla. To najczęściej tzw. kandydaci pasywni, a w dotarciu do nich pomoże ci doświadczony headhunter lub agencja rekrutacyjna.

Krok czwarty: określ budżet i przedział czasowy

Planowanie kampanii rekrutacyjnej nie może się obejść bez wyznaczenia jej ram czasowych i finansowych. Zastanów się, jak długo chcesz oczekiwać na efekty. Kampanie w mediach społecznościowych są tańsze niż np. reklama na bilbordach, jeśli jednak po miesiącu czy dwóch nie spływają intersujące CV, to znak, że trzeba zmienić kanał dotarcia. Wynajęcie agencji, która specjalizuje się w pozyskiwaniu kandydatów pasywnych, może wydawać się zbędnym wydatkiem, jednak w praktyce to rozwiązanie często jest szybsze i skuteczniejsze.

Krok piąty: zaplanuj metody rekrutacji

Skuteczna kampania rekrutacyjna opiera się na sprawdzonych metodach. Zastanów się, czy wystarczy rozmowa kwalifikacyjna, czy potrzebne będą testy kompetencji lub powierzenie kandydatom określonego zadania. Jedną z najskuteczniejszych metod jest assessment center, musi być jednak przeprowadzony przez specjalistów. Nie zapomnij o regularnym kontakcie z kandydatami na każdym etapie rekrutacji.

Krok szósty: onboarding

Planowanie kampanii rekrutacyjnej nie kończy się na wyłonieniu najlepszego kandydata. To, czy faktycznie zyskasz długoletniego, zmotywowanego pracownika, zależy w dużej mierze od prawidłowo przeprowadzonego onboardingu, czyli wdrożenia go w specyfikę i środowisko pracy.

Więcej informacji znajdziecie na stronie: https://hrk.pl/pl/dla-klienta/media-service

--- Artykuł sponsorowany ---


Reklama
Reklama