Uwiarygodnij swoje wydarzenie i organizacje
Jeśli chcesz zdobyć sponsorów, najpierw musisz pokazać, że Twoje wydarzenie jest warte uwagi. Dlatego musisz udowodnić, że jesteś profesjonalistą. Najłatwiejszym sposobem na start jest założenie strony internetowej, na której opiszesz wszystko, co będzie działo się w trakcie eventu. Tam też możesz zrobić listę sponsorów oraz podlinkować swoje media społecznościowe. Jeśli wydarzenie organizuje np. stowarzyszenie non profit, które posiada swoją stronę internetową, czasem wystarczy zrobienie osobnej podstrony, na której wszystko zostanie w profesjonalny sposób opisane. Gdy już to zrobisz, warto zacząć zastanawiać się, jak pozyskać sponsora na wydarzenie.
Co możesz zaoferować sponsorowi?
Kolejnym ważnym etapem jest zastanowienie się, co możesz zaoferować osobie, która będzie Cię sponsorować. W końcu to nie jest działalność charytatywna! Oni opłacą Ci część kosztów bądź przekażą gadżety, a Ty zrobisz… co? Pomyśl nad tym. Na pewno łatwiej przyjdzie Ci uzyskanie sponsora, jeśli posiadasz duże zasięgi w mediach społecznościowych. Ponadto warto zastanowić się nad tym, w jaki sposób możesz promować pomagające Ci marki. Gdzie zaprezentujesz ich loga? Czy będą mogły sprzedawać swoje produkty w trakcie eventu? A może stworzysz panel właśnie o danym przedsiębiorstwie? To już zależy od specyfiki eventu!
Sponsorem nie musi być duże przedsiębiorstwo
Gdy już wszystko profesjonalnie zaprezentujesz, możesz rozpocząć poszukiwanie sponsorów. Ważne jest jednak to, że współcześnie nie musisz od razu pisać do wielkich firm! Dobrym pomysłem może być stworzenie zbiórki crowdfundingowej, zwłaszcza jeśli wokół eventu jest zorganizowana jakaś społeczność. Dzięki temu osoby zaangażowane będą mogły być jego współtwórcami, co sprawi, że jeszcze bardziej przywiążą się do Ciebie i Twojej organizacji. Ponadto taki sposób pozwoli Ci również na kreowanie wydarzenia w taki sposób, w jaki sobie tylko zamarzysz: to Ty ustalasz warunki, a Twoi odbiorcy zdecydują, czy chcą dołożyć się do projektu.
Poinformuj sponsorów, że ich potrzebujesz
Szukając sponsorów, postaw na duże przedsiębiorstwa, które mogą zaoferować odpowiadające Ci benefity: może to być sprzęt potrzebny na wydarzeniu, fundusze czy nagrody. Wybierz je uważnie, a następnie skontaktuj się z nimi telefonicznie bądź za pomocą wiadomości e-mail. Poinformuj ich, czemu Twoje wydarzenie jest wyjątkowe i dlaczego warto zainwestować właśnie w Ciebie, a następnie czekaj na odpowiedź. Jeśli druga strona zgodzi się na współpracę, wtedy nadejdzie czas, aby prowadzić z nimi dalsze rozmowy na ten temat.
Pozyskiwanie sponsorów wymaga pracy i cierpliwości, a także świadomości rynku. Jednak, jeśli organizujesz naprawdę ciekawy event to nie będzie aż tak trudne!