Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Zmiany organizacyjne w Urzędzie Miejskim w Elblągu

Od 1 sierpnia br. wejdą w życie zmiany organizacyjne usprawniające pracę Urzędu Miejskiego i obsługę mieszkanek, mieszkańców oraz inwestorów.
  • Źródło: UM w Elblągu
Zmiany organizacyjne w Urzędzie Miejskim w Elblągu

Wprowadzone zmiany są odzwierciedleniem obietnic wyborczych Prezydenta Michała Missana. Zgodnie z nimi w Urzędzie wyodrębniony z dotychczasowej struktury zostanie Departament Kultury i Organizacji Imprez. Nową komórką będzie także Departament Kształtowania Środowiska, który wydzielony zostanie z Departamentu Gospodarki Miasta i Ochrony Środowiska. Nowymi departamentami pokierują Panie: Agata Prystupa i Aleksandra Tykarska, w ramach awansów wewnętrznych. Obie Panie od wielu lat pracują w Urzędzie Miejskim i z powodzeniem realizują zadania z zakresu kultury (Pani Agata Prystupa) i ochrony środowiska (Pani Aleksandra Tykarska).

Reklama

Jak już informowaliśmy, zgodnie z programem wyborczym Prezydenta jednym z priorytetów będzie stworzenie docelowego planu systemu ścieżek rowerowych. W związku z tym w nowej strukturze utworzone zostało stanowisko Pełnomocnika ds. Koordynacji i Rozwoju Ruchu Rowerowego i Pieszego. Jego zadaniem będzie koordynacja, monitorowanie i inicjowanie działań w zakresie poprawy warunków ruchu rowerowego i pieszego na terenie miasta.

Zgodnie z zapowiedzią Prezydenta większy nacisk położony zostanie na pozyskiwanie nowych inwestorów, dlatego zadania dot. przedsiębiorczości zostaną przeniesione z Elbląskiego Parku Technologicznego do nowo utworzonego Referatu Wsparcia Przedsiębiorczości w strukturach Biura Prezydenta Miasta.

W strukturach istniejącego Departamentu Edukacji stworzony zostanie Referat Spraw Oświatowych, w Departamencie Organizacji i Kadr powstanie Referat Organizacyjny, a w Departamencie Zdrowia i Spraw Społecznych – Referat Polityki Zdrowotnej.

Z dotychczasowej struktury organizacyjnej wykreślone zostaną natomiast stanowiska i zadania: Pełnomocnika ds. Funduszy Unijnych, Pełnomocnika ds. Zintegrowanego Systemu Zarządzania oraz Stanowisko Zintegrowanego Systemu Zarządzania i przyjmowania zgłoszeń nieprawidłowości. Wykreślone zostanie również zadanie dot. ISO  Zintegrowany System Zarządzania.  Zadania te są elementem kontroli zarządczej oraz realizowanej od lat kontroli wewnętrznej. Oba mechanizmy gwarantują utrzymanie poziomu jakości świadczonych usług dla mieszkańców m.in. poprzez zapewnienie zgodności działalności z przepisami prawa oraz procedurami wewnętrznymi. Nie ma więc potrzeby dublowania tych zadań. Takie rozwiązanie pozwoli również na oszczędności środków finansowych wydatkowanych dotychczas na kwestie związane z ww. Systemem.

W nowej strukturze organizacyjnej Prezydentowi Miasta Michałowi Missanowi podlegać będą bezpośrednio Departamenty: Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego, Kontroli i Monitoringu, Zdrowia i Spraw Społecznych, Gospodarki Miasta, Biuro Prezydenta Miasta, Biuro ds. Ochrony Informacji Niejawnych, Pełnomocnicy Prezydenta Miasta: ds. Kombatantów i Współpracy z Wojskiem, ds. Ochrony Informacji Niejawnych, ds. Osób Niepełnosprawnych, ds. Seniorów, ds. Koordynacji i Rozwoju Ruchu Rowerowego i Pieszego, ds. Dzieci i Młodzieży,, a także Inspektor Ochrony Danych, Miejski Rzecznik Konsumentów, Audytor Wewnętrzny, Służby BHP.

Katarzyna Wiśniewska – I Wiceprezydent Miasta nadzorować będzie działalność Departamentów: Urbanistyki i Architektury, Strategii i Rozwoju, Gospodarki Nieruchomościami i Geodezji, Inwestycji, Zarząd Dróg, Kształtowania Środowiska, Zamówień Publicznych.

Piotr Kowal – II Wiceprezydent Miasta bezpośrednio będzie nadzorował Biuro Konsultacji Społecznych i Kontaktów Międzynarodowych, Departamenty: Edukacji, Promocji i Turystyki, Kultury i Organizacji Imprez, Sportu i Rekreacji, Świadczeń Rodzinnych, Spraw Obywatelskich.

Sekretarz Miasta Artur Zieliński odpowiadać będzie za Departamenty: Organizacji i Kadr, Obsługi Urzędu, Innowacji i Informatyki oraz Biuro Rady Miejskiej, a Skarbnik Miasta Halina Banach za Departament Skarbnika Miasta.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: DOMINIKTreść komentarza: Proszę osoby poszkodowane w wypadku lub ich rodziny o kontakt, przekażę przydatne informacje tel. 664694990Data dodania komentarza: 24.05.2025, 16:10Źródło komentarza: Wypadek na Pasłęckiej. Duże utrudnienia w ruchu [FOTO]Autor komentarza: oeTreść komentarza: Wizerunek OLIMPI jedynie może poprawic ELON MUSKData dodania komentarza: 24.05.2025, 07:28Źródło komentarza: Kto poprawi wizerunek Olimpii?Autor komentarza: Mirek12Treść komentarza: Dlaczego mieszkańcy mają spłacać długi klubu???? Niech klub mniej płaci i reszta spłaca swoje długi, mieszkańcy wolą drogi rowerowe i dziury łatac bo tu setki ludzi udział biorą,a nie garstka osób długi a wszyscy mają cierpieć Miasto mowi że nie ma na ścieżki rowerowe i dziury a spłacanie klubu ma, parodia.Mniej płacić tym kopaczom a nie kontrakty na setki tysięcy a my mamy solscac6Data dodania komentarza: 23.05.2025, 21:12Źródło komentarza: Co dalej z Olimpią? Murawa kluczem? (wideo)Autor komentarza: Mirek12Treść komentarza: Się zarabia to się ubezpieczyć trzeba i oszczędzaj,inni zarabiają dużo mniej i mają pomagać komuś kto brał kupę kasy a szalał,a kto zwykłym ludziom pomożeData dodania komentarza: 23.05.2025, 21:08Źródło komentarza: Piłkarz Olimpii prosi o pomoc. „Zostanę bez pracy”Autor komentarza: mammaTreść komentarza: A z jakiego to ośrodka szkolenia kierowców? Chcę wiedzieć.Data dodania komentarza: 23.05.2025, 11:27Źródło komentarza: Odbyli kurs, zdali egzamin, ale prawa jazdy nie mająAutor komentarza: KosmitaTreść komentarza: Co tam wybory? Szanowni Państwo, w tym roku przypada prawie okrągła, bo z piątką na końcu, rocznica WIKTORII GRUNWALDZKIEJ. Jak to zleciało, to już 615 lat od tego chwalebnego zwycięstwa. Uważam, że przy takiej okazji nie dość, że można świętować ale też być może uda się wiele spraw załatwić dla nadwiślańskiego kraiku. Krótko, po prostu, trzeba Wam zorganizować Grunwald nr 2 i to w tym samym miejscu, gdzie był ten pierwszy. Sprawdzałem, hektarów jest tam multum i wszyscy się zmieścicie. Trza Was zebrać we dwie przeciwstawne chorągwie, Kaczystów i Tuskowców. Do tej pierwszej POLSCY wojowie, ale ci najbardziej POLSCY, tacy, że aż…. Tacy polacko-katolaccy, najprawdziwsi do dziesiątego pokolenia wstecz. Pod drugą chorągwią zbieranina NIEPOLAKÓW, perwersyjnych prounionistów i tych okropnych „SZKOPÓW”. Poboczny PLANKTON niech się podczepi tam, gdzie akurat mu u powyższych antagonistów najbardziej pasuje. Dla wyrównania szans wszystkich wojów należy zaopatrzyć w poręczne ostre małe błyskotki, BRZYTEWKI. Przecież taki stetryczały dziadek nie dźwignie dwuręcznego mieczyska a pewnie też będzie chciał się wykazać i zdzielić swojego ULUBIEŃCA, tak żeby tamten raz na zawsze GO popamiętał. Jak już się wszyscy zbierzecie, to rzućcie się na siebie. HAJDA na bliźniego ze wściekłym błyskiem w krwawych ślipiach! Na taką wyrzynankę to i światowe telewizyje się zjadą. Niech glob pozna, jak Nadwiślańscy Ludkowie potrafią pięknie swoje sprawy załatwiać. Zaakceptuję każdy wynik tej „miłosnej” rzezi, ten kto wygra niech rządzi. Ale najbardziej by mi pasowało, gdybyście się wszyscy wzajemnie załatwili i to na CACY. Wtedy my Kosmici, przejmiemy nadwiślański kraj i na nowo napiszemy jego historię. Oj, będzie ona wspaniała, wspaniała, że HEJ! Nasza flaga dumnie będzie łopotała na 1000 metrowym maszcie, tak żeby wszyscy widzieli wyszytego na nim kiszonego OGÓRA w wielkim słoju. To teraz do zabawy.Data dodania komentarza: 22.05.2025, 20:15Źródło komentarza: II tura wyborów prezydenckich 2025. Na kogo oddasz głos? [ANKIETA]
Reklama