Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Rejsy do Krynicy Morskiej i apartamentowiec

Żegluga Gdańska po wielu latach powraca do Elbląga, by ponownie ożywić turystykę wodną w naszym mieście.
Rejsy do Krynicy Morskiej i apartamentowiec

 Od 1 czerwca br. planuje uruchomić regularne, codzienne rejsy z Elbląga do Krynicy Morskiej. Rejs będzie trwał 2,5 h, a statek pomieści do 250 pasażerów. Podróż na Mierzeję będzie zatem o wiele przyjemniejsza i co ważne bez stania w korkach. Obok dawnej Tortugi przy Moście Niskim na elbląskiej starówce Żegluga Gdańska wybuduje 6 piętrowy apartamentowiec o charakterze usługowo-gastronomicznym, w którym docelowo znaleźć ma się również punkt obsługi pasażerów korzystających z rejsów.

Reklama

Przypomnijmy, że radni podczas ostatniej sesji radni zdecydowali , aby bez przetargu na 15 lat wydzierżawić  Żegludze Gdańskiej, przylegający na tym terenie parking dla autokarów i aut osobowych. W zamian inwestor zobowiązał się do wybudowania parkingu po drugiej stronie rzeki, przy ul. Kupieckiej.

Jeśli prace rozpoczną się zgodnie z harmonogramem, zakończenie inwestycji planowane jest do 2027 r. 

Więcej w materiale filmowym:

AG


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Ciekawy 04.04.2024 16:25
Sprzedam kolo od rowera dla marudy Piotra

Reklama
Piotr 03.04.2024 17:44
Problem polega na tym, że na takie rejsy z Elbląga do Krynicy Morskiej nie ma zapotrzebowania i to dużą jednostką. Wszyscy co piszą tu i gdzie indziej pochwały i zachwyty nad tymi rejsami nie zastanawiają się nad kwestią kosztów - bilet na 2,5 godzinny rejs będzie zdecydowanie droższy niż rejs 1,5 godzinny np. z Krynicy do Fromborka. A trasa specjalnie atrakcyjna nie jest, w przypadku Fromborka frekwencja jest wyłącznie dlatego, że pretekstem dla wypoczywających na Mierzei Wiślanej jest zwiedzanie Fromborka a rejs jest krótszy niż jazda samochodem wokół Zalewu. Dlatego właśnie, że frekwencja była marna, Żegluga Gdańska kiedyś zlikwidowała te połączenia Elbląg-Krynica. Podobnie statki Monika czy Elwinga - po próbach porannych rejsów z Elbląga przebazowano statki w sezonie na Zalew Wiślany. W Elblągu jest zapotrzebowanie na krótkie rejsy spacerowe po rzece Elbląg i na jezioro Druzno niewielkimi jednostkami od 10 do 25 pasażerów. Taka jednostka jest niedroga w eksploatacji i potrzebuje niewielu pasażerów by rejs był opłacalny. Przez ostatnie lata taką usługę realizowały w Elblągu dwa katamarany Hadmik i Hadmówka firmy HADM Gramatowski , ale niestety po ostatnim sezonie zostały sprzedane. Pytanie - czy zatem nawet eksploatacja tak małych jednostek nie była opłacalna - to temat dla Express Elblag, podobnie jak losy stojących w Elblągu Elwingi i Moniki. Armator dużego statku w Elblągu może go zapełnić w dłuższych turystycznych rejsach z Elbląga kilka razy w miesiącu - jak to było w przypadku statku Statek Elwinga i jego rejsów z Elbląga do Gdańska. I to powinien być kierunek dla Żegluga Gdańska - uruchomić raz na tydzień różne rejsy turystyczne-wycieczki - na przykład w jednym tygodniu Elbląg-Gdańsk, w drugim Elbląg-Malbork. Do tego zainteresowaniem turystów cieszyłoby się szybkie połączenie z Mierzei do Gdańska - na przykład Port Nowy Świat (Przekop Mierzei) - Gdańsk Latarnia (Nowy Port) bez wpływania na Motławę oraz rejsy Nowy Świat-Hel. Turyści z Mierzei podobnie jak do Fromborka, chętnie popłynęliby raz na Półwysep Helski posiedzieli cały dzień i wrócili na noc (i odwrotnie turyści z Półwyspu raz odwiedziliby Mierzeję). Tu rejs statkiem stanowi zdecydowaną konkurencję dla przejazdu samochodem czy autobusem. Takie rejsy - na próbę weekendowe w sezonie, w razie odpowiedniej frekwencji mogłyby być całodzienne. Rejsy z Nowego Światu do Gdyni są bez sensu bo są zbyt długie. Jestem całym sercem za rozwojem żeglugi i białej floty, ale warto to robić na trasach które dają nadzieję na ich utrzymanie i odpowiednią frekwencję. Natomiast zamiast rejsów z Elbląga do Krynicy jako zbyt drogich wprowadzono rejsy z Tolkmicka. Chętni na przejazd do Krynicy przejeżdżali i obecnie jeżdżą do Tolkmicka, skąd rejs statkiem trwa 35-50 minut - oczywiście bilet na rejs jest dzięki temu zdecydowanie tańszy - koszt to ok. 35 zł w jedną stronę. To ile będzie kosztował bilet za rejs ŻG ponad dwa razy dłuższy? 80-90 zł? W przypadku kilkuosobowej rodziny i nawet części biletów zniżkowych różnica będzie znacząca.

Piotr 03.04.2024 17:42
Problem polega na tym, że na takie rejsy z Elbląga do Krynicy Morskiej nie ma zapotrzebowania i to dużą jednostką. Wszyscy co piszą tu i gdzie indziej pochwały i zachwyty nad tymi rejsami nie zastanawiają się nad kwestią kosztów - bilet na 2,5 godzinny rejs będzie zdecydowanie droższy niż rejs 1,5 godzinny np. z Krynicy do Fromborka. A trasa specjalnie atrakcyjna nie jest, w przypadku Fromborka frekwencja jest wyłącznie dlatego, że pretekstem dla wypoczywających na Mierzei Wiślanej jest zwiedzanie Fromborka a rejs jest krótszy niż jazda samochodem wokół Zalewu. Dlatego właśnie, że frekwencja była marna, Żegluga Gdańska kiedyś zlikwidowała te połączenia Elbląg-Krynica. Podobnie statki Monika czy Elwinga - po próbach porannych rejsów z Elbląga przebazowano statki w sezonie na Zalew Wiślany. W Elblągu jest za to zapotrzebowanie na krótkie rejsy spacerowe po rzece Elbląg i na jezioro Druzno niewielkimi jednostkami od 10 do 25 pasażerów. Taka jednostka jest niedroga w eksploatacji i potrzebuje niewielu pasażerów by rejs był opłacalny. Przez ostatnie lata taką usługę realizowały w Elblągu dwa katamarany Hadmik i Hadmówka firmy HADM Gramatowski , ale niestety po ostatnim sezonie zostały sprzedane. Pytanie - czy zatem nawet eksploatacja tak małych jednostek nie była opłacalna - to temat dla Express Elblag, podobnie jak losy stojących w Elblągu Elwingi i Moniki. Armator dużego statku w Elblągu może go zapełnić w dłuższych turystycznych rejsach z Elbląga kilka razy w miesiącu - jak to było w przypadku statku Statek Elwinga i jego rejsów z Elbląga do Gdańska. I to powinien być kierunek dla Żegluga Gdańska - uruchomić raz na tydzień różne rejsy turystyczne-wycieczki - na przykład w jednym tygodniu Elbląg-Gdańsk, w drugim Elbląg-Malbork. Do tego zainteresowaniem turystów cieszyłoby się szybkie połączenie z Mierzei do Gdańska - na przykład Port Nowy Świat (Przekop Mierzei) - Gdańsk Latarnia (Nowy Port) bez wpływania na Motławę oraz rejsy Nowy Świat-Hel. Turyści z Mierzei podobnie jak do Fromborka, chętnie popłynęliby raz na Półwysep Helski posiedzieli cały dzień i wrócili na noc (i odwrotnie turyści z Półwyspu raz odwiedziliby Mierzeję). Tu rejs statkiem stanowi zdecydowaną konkurencję dla przejazdu samochodem czy autobusem. Takie rejsy - na próbę weekendowe w sezonie, w razie odpowiedniej frekwencji mogłyby być całodzienne. Rejsy z Nowego Światu do Gdyni są bez sensu bo są zbyt długie. Jestem całym sercem za rozwojem żeglugi i białej floty, ale warto to robić na trasach które dają nadzieję na ich utrzymanie i odpowiednią frekwencję. Natomiast zamiast rejsów z Elbląga do Krynicy jako zbyt drogich i zbyt długich wprowadzono rejsy z Tolkmicka. Chętni na przejazd do Krynicy przejeżdżali i obecnie jeżdżą do Tolkmicka autobusem lub samochodem, skąd rejs statkiem do Krynicy trwa 35-50 minut - oczywiście bilet na rejs jest dzięki temu zdecydowanie tańszy - koszt to ok. 35 zł w jedną stronę. To ile będzie kosztował bilet za rejs ŻG ponad dwa razy dłuższy? 80-90 zł? W przypadku kilkuosobowej rodziny i nawet części biletów zniżkowych różnica będzie znacząca.

Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: vvvvTreść komentarza: czarny ali baba spuścił klubData dodania komentarza: 31.05.2025, 20:18Źródło komentarza: Nowi ludzie w zarządzie Olimpii!Autor komentarza: ferdekTreść komentarza: tempic grubooData dodania komentarza: 31.05.2025, 12:20Źródło komentarza: Zmieniał samochód, nic to nie dało. Teraz trafi do więzieniaAutor komentarza: Były trener 2 ligowej Olimpii.Treść komentarza: Według mię całą winę rozpadu Olimpii ponosi dawny prezes który teraz figuruje jako prezes honorowy,teraz schował się w cień,a i tak steruje Olimpia,Nowaczyk b. Prezydent przejechał się z tym kolesiem,mówi że dał się podpuścić,temu kibicowi- prezesowi,pogoncie tego Łukasza i Olimpia wróci do hwaly.Data dodania komentarza: 31.05.2025, 10:34Źródło komentarza: Nowi ludzie w zarządzie Olimpii!Autor komentarza: Były trener 2 ligowej Olimpii.Treść komentarza: Według mię całą winę rozpadu Olimpii ponosi dawny prezes który teraz figuruje jako prezes honorowy,teraz schował się w cień,a i tak steruje Olimpia,Nowaczyk b. Prezydent przejechał się z tym kolesiem,mówi że dał się podpuścić,temu kibicowi- prezesowi,pogoncie tego Łukasza i Olimpia wróci do hwaly.Data dodania komentarza: 31.05.2025, 10:31Źródło komentarza: Nowi ludzie w zarządzie Olimpii!Autor komentarza: Piłkarz Olimpii ,trener mistrzowskiej drużyny JuniorowTreść komentarza: Wszystkie osoby zarządzającej Olimpia począwszy od prezesa ,który kupił prezesurę za swe pieniądze i spadł z 1 ligi,narobił tyle zła Olimpii ,obstawiając się pseldo kibicami,że dzisiejszy spadek to pseldo zarządzanie klubem,dlatego sponsorzy którzy podnieśli kiedyś Olimpię ,jak L.Wojcik,stolarze itd.nie popierają dziś Olimpii,gdyż zarządzający klubem to dyletanci,p.Prezydencie czasy uczciwości działaczy kiedy Pan trenował w Olimpii minęły,uwaga na działaczy wywodzących się z kiboli,oni tylko na hwile przycichło,połkną Pana jak Nowaczyka!!!!Data dodania komentarza: 31.05.2025, 10:31Źródło komentarza: Nowi ludzie w zarządzie Olimpii!Autor komentarza: Były trener 2 ligowej Olimpii.Treść komentarza: Według mię całą winę rozpadu Olimpii ponosi dawny prezes który teraz figuruje jako prezes honorowy,teraz schował się w cień,a i tak steruje Olimpia,Nowaczyk b. Prezydent przejechał się z tym kolesiem,mówi że dał się podpuścić,temu kibicowi- prezesowi,pogoncie tego Łukasza i Olimpia wróci do hwaly.Data dodania komentarza: 31.05.2025, 10:18Źródło komentarza: Nowi ludzie w zarządzie Olimpii!
Reklama