Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Port w Elblągu będzie elbląski i zostanie połączony z Bałtykiem

"Droga wodna, która ma połączyć port w Elblągu z Bałtykiem zostanie dokończona i statki będą mogły wreszcie dopłynąć do elbląskiego portu. Powtarzam: do elbląskiego, a nie jak zamierzał rząd PiSu – państwowego portu w Elblągu" - przekazał dziś (2 stycznia) senator Jerzy Wcisła.
Port w Elblągu będzie elbląski i zostanie połączony z Bałtykiem

"Koszt tej części inwestycji to ok. 115 mln zł. W ostatnich dniach grudnia udało się takie pieniądze zgromadzić i wynegocjować wykonanie zadania – do punktu P2 – czyli do wysokości oczyszczalnie ścieków. Przedostatni odcinek – 2,5 km do obrotnicy wykonany zostanie ze środków na 2024 rok – mamy na to zabezpieczone 140 mln zł w budżecie. Oznacza to, że są duże szanse, że tor wodny o głębokości 5 metrów dotrze pod koniec roku do obrotnicy portowej" - mówił senator Jerzy Wcisła.

Zdaniem senatora - realną datą oddania całej inwestycji jest teraz  rok 2025.

"To, że ta droga wodna wreszcie będzie mogła służyć celom transportowym, zawdzięczamy m.in. temu, że na ostatnim odcinku odłożono sprawy obudowy brzegów na czas późniejszy. Koszt tego przedsięwzięcia szacowany jest na ogromną kwotę: ok. 240 mln zł. Moim zdaniem trzeba będzie jeszcze raz przeanalizować, czy wybrano najlepszy wariant zabezpieczania brzegów, polegający na budowie ścianek wodoszczelnych, które przekształcają rzekę w betonowy kanał. Dzisiaj stosuje się inne, bardziej przyjazne środowisku i być może tańsze metody. Wykonanie takich analiz i ekspertyz będę sugerował" - mówił Jerzy Wcisła,

Senator zaznaczył, że nowy rząd nie będzie próbował przejąć portu -"Wiceminister Infrastruktury Arkadiusz Marchewka, jednoznacznie deklaruje, że rząd Koalicji 15 Października nie będzie dążył do przejęcia portu w Elblągu. Port w Elblągu będzie elbląski i będzie IV portem Rzeczpospolitej. Nie potrzeba do tego żadnego ministra, który przez parę miesięcy zapewniał, że bez PiSu ten port nie może istnieć i się rozwijać" - stwierdził Jerzy Wcisła.

ŁN


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Emigrant4X 06.01.2024 12:58
Do Henia.....Skoro nie ekonomiczny był przekop, to dlaczego Tusk się chwali że on już chciał go budować i miał być skończony w 2019roku? To może jak z tunelem w Świnoujściu chciał go wykonać lecz kasę dał dla Gdańska aby matecznik miał tunel. Twoi "idole" to śmierdzace lenie i czekają aż natura zrobi swoje

Heniek 06.01.2024 15:44
Masz problem z logicznym myśleniem. Krytyczna postawa wobec zasadności jednej inwestycji nie czyni ze mnie fana żadnego z ugrupowań. Co do początku twojej wypowiedzi - Tusk nie jest żadnym bogiem i myli się jak każdy inny człowiek. Nie rozumiem Twojego ograniczenia. To właśnie szerokie spojrzenie na świat pozwala krytykować błędy i chwalić słuszne decyzje niezależnie kto jest ich autorem. Ty masz zamknięty umysł, przekop silnie wiążesz z PiSem a każde słowo krytyki przekopu odbierasz jako napaść na PiS.

Emigrant4X 04.01.2024 22:20
Pan Senator zaklina rzeczywistość, opowiada bzdury, miasto nawet nie zleciło wykonania projektów obrotnicy, bajdurzy o nowych nabrzeżach , wie doskonale że na wszystko trzeba całej masy dokumentów i pozwoleń których nie ma. Żadne czary mary nie pomogą, oszukujecie ludzi, mamicie wielkim portem, a jesteście właścicielami 20% nabrzeży. Lenie śmierdzace

Miś 04.01.2024 01:24
Najważniejsze, że inwestycja zostanie dokończona. Port zacznie działać, wtedy wiadomo, czy inwestycja przynosi dochody

Heniek 03.01.2024 18:46
Sprawa podstawowa: Przekop został zbudowany bez ekonomicznego uzasadnienia. Jest to miś na miarę naszych czasów. Władza chciała mieć i miała. Przecież gdy obnażony został brak sensu ekonomicznego, to najpierw media zalał szum pisowski o samosfinansowaniu się przekopu za cenę wydobytego tam bursztynu. Później, gdy bursztynu byłą ledwo garść (dosłownie i w przenośni) to PiS przeniósł narrację z ekonomicznej na bezpieczeństwo, że niby te łódeczki SG będą mogły przepływać z Zalewu na morze i odwrotnie. Klepanie o tym kto ma być właścicielem portu nie zmienia absolutnie niczego. Transport piasku na Saharę nie będzie rentowne bez względu na to, czy właścicielem będzie Polak, Amerykanin czy Chińczyk. Chybione inwestycje po prostu się nie obronią.

Eriberto 04.01.2024 11:19
A z kas ty to wszystko wiesz ekspercie od 7 boleści?. Spytaj praktyków a nie polityków to się zdziwisz. Nie łykaj propagandy jak pelikan.

Heniek 04.01.2024 19:22
NIK się wypowiedziała na ten temat. O jakich praktykach mówisz? Mamy w Polsce praktyków, którzy wybudowali już więcej niż jeden taki przekop i widzą jak to działa ekonomicznie w praktyce? Podaj źródła, chętnie poczytam.

Kamil 03.01.2024 17:57
Przekop dzielo Tuska i Merkel Oczywiscie.

Gene Nienie 03.01.2024 16:48
No a co z wędkowaniem na wodach portu i przekopu przez mierzeję?

Boryna 03.01.2024 15:50
Przecież władze elbląga sprzedały tereny w byłym porcie i zistało im tylko 15%. Więc jaki on będzie elbląski

Loko 03.01.2024 15:35
Czyli jaka prywatna spółka to przejmuję czy prywatna osoba bo nie ma państwa Pis ani Po.jeat Polska a może już udziały sprzedane nie każdy jest tak naiwny żeby uwierzyć w te bzdury.

Mateusz 03.01.2024 14:26
Przecież PiS nie chciał przejąć portu. PiS chciał dać pieniądze w zamian za udziały w porcie. Nikt nie zabraniał wladzom miasta inwestować w port i czerpać korzyści.

Transtrus 03.01.2024 10:43
Przecież przekop zbudował DOwNALD gdzieś to mówił, a jak nie mówił to napewno jeszcze powtórzy.

Krys 03.01.2024 13:52
Przestań PiSać

Elblazanin 03.01.2024 17:52
Oczywiście przekop zrobiło PO.Ovzywista oczywistosc

Zw1 03.01.2024 22:02
Transtrus 03.01.2024 10:43
Przecież przekop zbudował DOwNALD gdzieś to mówił, a jak nie mówił to napewno jeszcze powtórzy.
Jakby tak było, to ludzie nie nazywaliby go mianem przekopu przygłupa.

Porwany Obłędem 03.01.2024 07:40
Wybiory za pasem, a klęska obecnej koalicji rządzącej w Elblągu jest pewna. Dofinansowanie portu elbląskiego przez lokalny samorząd nie jest możliwe, ze względu na finanse miasta. Sam kanał to nie wszystko. Oni o tym wiedzą i utopią jest pozostawienie miastu portu bez współudział państwa w jego dalszym rozwoju.

Marrunia 02.01.2024 22:59
Widać wyraźnie, że ktoś ma ściśnięty rozum

Eg 02.01.2024 17:59
Zobaczymy czy te gamonie z UM będą umiały wykorzystać to że port będzie miejski. Znając życie zadluzą i zdewastują a potem będą błagać państwo by ratować.

Reklama
Reklama