Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Koronawirus. Poczta Polska wprowadza nowe procedury doręczania przesyłek

Poczta Polska wdrożyła nowe procedury zapewniające bezpieczeństwo Klientom i pracownikom przy dostawie przesyłek. Oprócz tradycyjnej formy doręczenia (do skrzynki) wszystkie przesyłki listowe rejestrowane, paczkowe i kurierskie (z zastrzeżeniem przesyłek z dokumentami zwrotnymi) można odebrać bez pokwitowania.
Koronawirus. Poczta Polska wprowadza nowe procedury doręczania przesyłek

 

-"Wystarczy jedynie okazać pracownikowi Poczty Polskiej z bezpiecznej odległości dokument tożsamości, np. dowód osobisty, paszport czy prawo jazdy. Pracownik Poczty Polskiej sam spisze 4 ostatnie cyfry numeru weryfikowanego dokumentu."

- informuje Poczta Polska.

Dla przesyłek paczkowych i kurierskich, w przypadku, gdy nadawca podał numer telefonu odbiorcy, przed doręczeniem przesyłki Klient otrzyma numer kontaktowy do kuriera. Od kuriera można uzyskać informacje o prognozowanym czasie dostawy lub uzgodnić tryb odbioru przesyłki.

Poczta Polska przy okazji zachęca do korzystania podczas zakupów internetowych z płatności online – to obecnie najbardziej rekomendowane i najbezpieczniejsze rozwiązanie. W przypadku przesyłek pobraniowych rekomenduje płatność bezgotówkową, np. kartą płatniczą czy BLIK-iem.

Co z pocztą dla osób objętych kwarantanną?

-"W przypadku adresatów objętych kwarantanną Poczta Polska nie będzie doręczać do nich korespondencji. Przesyłki będą oczekiwać na nich w odpowiedniej placówce pocztowej. Okres przechowywania będzie na tyle długi, by Klienci mogli w ciągu tygodnia od zakończenia okresu kwarantanny odebrać swoją korespondencję.

W przypadku osób objętych kwarantanną pobierających świadczenia rentowo-emerytalne, Poczta Polska doręczy przekazy pieniężne w sposób odmienny. Została uruchomiona specjalna procedura, przy współpracy z regionalnymi inspektorami sanitarnymi, doręczania przekazów pieniężnych, która zapewni bezpieczeństwo Klientom i pracownikom Poczty Polskiej."

- informuje Poczta Polska.

Strefy bezpieczeństwa w placówkach

W celu zminimalizowania ryzyka rozprzestrzeniania się koronawirusa oraz w trosce o bezpieczeństwo pracowników i klientów, Poczta Polska wydzieliła specjalne strefy bezpieczeństwa w swoich placówkach. Klienci powinni ustawiać się za znajdującą się na podłodze taśmą – 1,5 metra od pracownika. Ma to zminimalizować sytuacje, w których Klienci i pracownicy są w odległości mniejszej niż metr. Pracownicy Poczty kolejno proszą Klientów o podchodzenie do stanowiska obsługi. Bliższy kontakt jest możliwy jedynie na wyraźną prośbę pracownika o okazanie dokumentów lub wykonanie innych niezbędnych czynności.

Klienci proszeni są także o zachowanie pomiędzy sobą bezpiecznej odległości co najmniej 1,5 m w trakcie oczekiwania.

- podaje Poczta Polska.

Poczta Polska wprowadziła również zmiany w organizacji pracy placówek pocztowych:

6 godzin – tyle będą otwarte placówki w dni robocze, przy czym w wybrane dni placówka będzie czynna w godz. 14.00 – 20.00 lub zamiennie przez trzy godziny w sobotę;
3 godziny – tyle będą otwarte placówki czynne dotychczas w soboty;
8.00 – 20.00 – w tych godzinach będą otwarte placówki całodobowe czynne przez 7 dni w tygodniu;
punkty obsługi klienta w galeriach handlowych będą nieczynne.


Zmiany w świadczeniu niektórych usług Poczty Polskiej

W związku pandemią koronawirusa od 17 marca 2020 r.do odwołania Poczta Polska  zawiesza świadczenia usługi "Doręczenie na życzenie".

W zespole poczty bez zakażenia

Do tej pory  Poczta Polska nie odnotowała żadnego przypadku zachorowania w zespole.

-"Sytuacja w Spółce jest na bieżąco monitorowania przez służby odpowiedzialne za zarządzanie kryzysowe i ciągłość działania, bezpieczeństwo i higienę pracy oraz zarządzanie zasobami ludzkim."

- informuje Poczta Polska.

Łukasz Nosarzewski

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Jaś 23.03.2020 10:08
Skoro dane na przesyłce zgadzają się z danymi na dowodzie, to po co spisywać te cyfry?

Izabela. 23.03.2020 01:55
Dokładnie jak mój przedmówca powiedział-jak z tej odległości bezpiecznej listonosz sam spisze numery z dowodu. Poza tym jeżeli każdy bedzie szedł po dowód..czas ktory idzie na spisywanie...listonosze mają mnóstwo pracy. Za duże rejony i tak mało czasu. Ja pracowałam przed pandemią i się nie wyrabiałam, jakże teraz miałabym się wyrabiać ze spisywaniem nr.z dowodu. Wierzcie mi, zdarzało mi się prosić parę razy o dowód osobisty przy wypłacaniu pieniedzy i trwało to b.dlugo. Zanim zwłaszcza starsza osoba poszła po dowód.... współczuję teraz listonoszom. I nie żałuję że odeszłam z pracy. BARDZO ciężka praca za tak małe pieniądze. Pracowałam w różnych miejscach, nawet kurniki po 14 godzin dziennie myłam i dawałam radę, a zawód listonosz mnie pokonał. Odeszłam po 7 miesiącach wykończona fizycznie i psychicznie (dużą odpowiedzialnością finansową i nie tylko). Do tego strach (zostałam pogryziona przez psa, okazało się że prawie każdy listonosz to przeżył kilka razy!). Duży szacunek dla Was koledzy Listonosze! Jeszcze do tych i tak ogromnych obowiązków i strachów doszła Wam JESZCZE pandemia i możliwości zarazania się jakby tego "mało było" wcześniej....

Listonosz 22.03.2020 18:43
Ciekawe kto z takiej odległości dostrzeże numer

Zaniepokojony klient 22.03.2020 17:33
Poczta powinna być zamknięta, bo to jest jedno z największych skupisk bakterii, które mogą być rozprzestrzenianie przez nawet same listy i paczki, a poza tym odległość 1,5 metra klientów od siebie oraz od pracowników nie gwarantuje przeniesienia wirusa. Poza tym pracownicy nie są zbyt wystarczająco zabezpieczenia. Jest dużo czynności gdzie kontakt z klientami jest zbyt bliski by się uchronić przed zarażeniem. Teraz mówi się, że nikt nie zachorował z pracowników poczty... Ciekawe ilu pracowników musi zachorować, by zamknięto pocztę nie zważając na straty firmy, bo to w tym momencie nie powinno być istotne, gdyż zdrowie jest najważniejsze.

Reklama
News will be here
KOMENTARZE
Autor komentarza: ecTreść komentarza: PrawidłowoData dodania komentarza: 25.04.2024, 20:25Źródło komentarza: 48 punktów i 4200 zł. 19-latek zatrzymany na S22Autor komentarza: BmweTreść komentarza: Wielki przestępcaData dodania komentarza: 25.04.2024, 16:52Źródło komentarza: 48 punktów i 4200 zł. 19-latek zatrzymany na S22Autor komentarza: LukaszTreść komentarza: Śmieszy mnie ten artykuł... Kas z Elbląga ewidentnie dostała cynk o takim transporcie bo sama nie potrafi głupiej zwykłej kontroli przeprowadzić.... Kiedyś kolegę trzymali 6godz po czym stwierdzili że jest wszystko ok.... Ani przepraszamy ani pocałujcie nas w ....Data dodania komentarza: 25.04.2024, 12:24Źródło komentarza: Zatrzymanie na S7. W akcji pies, straż i KASAutor komentarza: MayaTreść komentarza: Urzedasy też oszukują obywateli. Złodzieje na potęgęData dodania komentarza: 25.04.2024, 09:09Źródło komentarza: Zatrzymanie na S7. W akcji pies, straż i KASAutor komentarza: WojtekTreść komentarza: Centrum biedronki skarbimierz ,pracuje w każdą niedzielę, chciałbym wiedzieć na jakiej podstawie ,i wożą towary na sklepy gdzie ten towar jest wykładany przez pracowników, w jakim my żyjemy kraju że nie ma dnia odpoczynku gdzie jest prawo pracyData dodania komentarza: 24.04.2024, 21:38Źródło komentarza: Pracownicy Biedronki pracują w niedzielę? Znamy wyniki kontroliAutor komentarza: GogoTreść komentarza: Bardzo dobrze w takim razie. Lepszy bimber niż szczyny z Biedronki.Data dodania komentarza: 24.04.2024, 17:11Źródło komentarza: Zatrzymanie na S7. W akcji pies, straż i KAS
Reklama