-"Wystarczy jedynie okazać pracownikowi Poczty Polskiej z bezpiecznej odległości dokument tożsamości, np. dowód osobisty, paszport czy prawo jazdy. Pracownik Poczty Polskiej sam spisze 4 ostatnie cyfry numeru weryfikowanego dokumentu."
- informuje Poczta Polska.
Dla przesyłek paczkowych i kurierskich, w przypadku, gdy nadawca podał numer telefonu odbiorcy, przed doręczeniem przesyłki Klient otrzyma numer kontaktowy do kuriera. Od kuriera można uzyskać informacje o prognozowanym czasie dostawy lub uzgodnić tryb odbioru przesyłki.
Poczta Polska przy okazji zachęca do korzystania podczas zakupów internetowych z płatności online – to obecnie najbardziej rekomendowane i najbezpieczniejsze rozwiązanie. W przypadku przesyłek pobraniowych rekomenduje płatność bezgotówkową, np. kartą płatniczą czy BLIK-iem.
Co z pocztą dla osób objętych kwarantanną?
-"W przypadku adresatów objętych kwarantanną Poczta Polska nie będzie doręczać do nich korespondencji. Przesyłki będą oczekiwać na nich w odpowiedniej placówce pocztowej. Okres przechowywania będzie na tyle długi, by Klienci mogli w ciągu tygodnia od zakończenia okresu kwarantanny odebrać swoją korespondencję.
W przypadku osób objętych kwarantanną pobierających świadczenia rentowo-emerytalne, Poczta Polska doręczy przekazy pieniężne w sposób odmienny. Została uruchomiona specjalna procedura, przy współpracy z regionalnymi inspektorami sanitarnymi, doręczania przekazów pieniężnych, która zapewni bezpieczeństwo Klientom i pracownikom Poczty Polskiej."
- informuje Poczta Polska.
Strefy bezpieczeństwa w placówkach
W celu zminimalizowania ryzyka rozprzestrzeniania się koronawirusa oraz w trosce o bezpieczeństwo pracowników i klientów, Poczta Polska wydzieliła specjalne strefy bezpieczeństwa w swoich placówkach. Klienci powinni ustawiać się za znajdującą się na podłodze taśmą – 1,5 metra od pracownika. Ma to zminimalizować sytuacje, w których Klienci i pracownicy są w odległości mniejszej niż metr. Pracownicy Poczty kolejno proszą Klientów o podchodzenie do stanowiska obsługi. Bliższy kontakt jest możliwy jedynie na wyraźną prośbę pracownika o okazanie dokumentów lub wykonanie innych niezbędnych czynności.
Klienci proszeni są także o zachowanie pomiędzy sobą bezpiecznej odległości co najmniej 1,5 m w trakcie oczekiwania.
- podaje Poczta Polska.
Poczta Polska wprowadziła również zmiany w organizacji pracy placówek pocztowych:
6 godzin – tyle będą otwarte placówki w dni robocze, przy czym w wybrane dni placówka będzie czynna w godz. 14.00 – 20.00 lub zamiennie przez trzy godziny w sobotę;
3 godziny – tyle będą otwarte placówki czynne dotychczas w soboty;
8.00 – 20.00 – w tych godzinach będą otwarte placówki całodobowe czynne przez 7 dni w tygodniu;
punkty obsługi klienta w galeriach handlowych będą nieczynne.
Zmiany w świadczeniu niektórych usług Poczty Polskiej
W związku pandemią koronawirusa od 17 marca 2020 r.do odwołania Poczta Polska zawiesza świadczenia usługi "Doręczenie na życzenie".
W zespole poczty bez zakażenia
Do tej pory Poczta Polska nie odnotowała żadnego przypadku zachorowania w zespole.
-"Sytuacja w Spółce jest na bieżąco monitorowania przez służby odpowiedzialne za zarządzanie kryzysowe i ciągłość działania, bezpieczeństwo i higienę pracy oraz zarządzanie zasobami ludzkim."
- informuje Poczta Polska.
Łukasz Nosarzewski
Napisz komentarz
Komentarze