Jakie są korzyści ze współpracy z influencerami?
Influencer marketing to potężne narzędzie, niezwykle istotne dla strategów z agencji content marketingu. Liderzy opinii nie są traktowani jak narzędzie, a rekomendacje jak typowe reklamy. Użytkownicy chętnie wybierają produkty lub usługi z polecenia ulubionych instagramerów czy youtuberów. Wynika to z dużego zaufania względem osób, które na co dzień publikują ciekawe treści na blogu, vlogu czy w kanałach społecznościowych. Kampanie z liderami opinii mają duży potencjał i mogą korzystnie wpłynąć na wyniki sprzedażowe i wizerunkowe marki. Dzięki znanym osobom kreującym trendy, firma ma szansę efektywnie zaprezentować ofertę i dotrzeć do dużej społeczności poprzez różne kanały komunikacji (np. Facebook, Instagram, TikTok czy YouTube). Zaufani influencerzy kierują się wartościami firmy, pomagając budować świadomość i zaufanie wśród grupy docelowej. Profesjonalna agencja content marketingu dysponuje dużą bazą sprawdzonych influencerów, którzy wiedzą, jak zaprezentować ofertę marki i stworzyć efekt viralowy. Firmy, które wdrożyły do swojej strategii influencer marketing mogą liczyć na długofalowe efekty, realizując cele zarówno wizerunkowe, jak i sprzedażowe.
Czym zajmuje się agencja influencer marketingu?
Chcąc samodzielnie realizować kampanie z liderami opinii, należy posiadać dużą wiedzę na temat trendów i sposobów promocji w sieci. Agencja content marketingu przygotowuje kampanie we współpracy z doświadczonymi influencerami, którzy spełniają określone kryteria. Wbrew pozorom nie ma konieczności decydowania się na makroinfluencerów i celebrytów. Agencja influencer marketingu jest w stanie zaprojektować bardzo efektywne kampanie z mikroinfluencerami, nie narażając marki na wysokie koszty. Specjaliści z agencji contentowej tworzą kampanie szyte na miarę również dla klientów o mniejszym budżecie reklamowym. W przypadku niektórych marek współpraca z kilkoma lub kilkunastoma liderami opinii może okazać się strzałem w dziesiątkę. Agencja influencer marketingu nie tylko zajmuje się doborem odpowiednich twórców i przygotowuje plan działań, lecz także opracowuje całą strukturę kampanii, koordynuje oraz optymalizuje działania.