Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

UOKiK ukarał operatora hulajnóg. Wprowadzał klientów w błąd

Postępowanie wobec Logo-Sharing wykazało, że właściciele firmy stosowali sztuczki, które wprowadzały klientów w błąd. Poszkodowani nadal mogą się zgłaszać.
UOKiK ukarał operatora hulajnóg. Wprowadzał klientów w błąd

Autor: iStock

Do Inspekcji Handlowej i rzeczników praw konsumentów wpływały liczne skargi na firmę Logo-Sharing, która zajmowała się wypożyczaniem hulajnóg elektrycznych w nadmorskim Sopocie. Żeby skorzystać z usług, należało pobrać odpowiednią aplikację, zaakceptować obszerny regulamin i podać numer karty płatniczej, a następnie wybrać jeden z dostępnych pakietów. Opcje były jednak opisane w taki sposób, że klienci nieświadomie dołączali do subskrypcji.

Do wyboru były cztery pakiety:

- 20 lub 50 zł za dzień użytkowania,
- 100 zł za tydzień użytkowania,
- 300 zł za miesiąc użytkowania.

Dopiero po kliknięciu przycisku „aktywuj” okazywało się, że po pewnym czasie z konta cyklicznie znikały pieniądze. Użytkownicy aplikacji nie wiedzieli, że nie jest to jednorazowa opłata, i – co gorsze – nie mogli zrezygnować z subskrypcji, bo przedsiębiorca nie przygotował prostej instrukcji, jak to zrobić. Podany był jedynie numer infolinii, jednak osoby dzwoniące pod niego usłyszały tylko automatyczną wiadomość z odpowiedziami na najczęściej zadawane pytania.

Firma została ukarana

Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK: – Konsument ma prawo oczekiwać, że przed wykupieniem usługi przedsiębiorca przedstawi mu najważniejsze informacje o jej warunkach – w tym o cenie. Konsekwencje finansowe to podstawowy czynnik wpływający na to, czy klient ostatecznie skorzysta z usług. Skargi, które otrzymaliśmy, pokazują, że na wynajem hulajnogi decydowali się często spontanicznie turyści przebywający na wakacjach, którzy nie zdawali sobie sprawy, że zamówili subskrypcję. Aplikacje, za pomocą których zamawiamy taki przejazd, powinny być proste i zrozumiałe, bez haczyków, wielostronicowych regulaminów i długiej analizy prawnej. Już na samym początku konsument powinien wiedzieć, za co i ile płaci. Aplikacja mobilna Logo-Sharing tego nie zapewniała – podkreśla.

Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów firma Logo-Sharing została ukarana grzywną w wysokości 750 tys. zł. Aplikacja została też usunięta z oferty AppStore, AppGallery oraz Google Play. Ponadto w rzeczonej sprawie zostało również złożone zawiadomienie do prokuratury. Osoby poszkodowane mogą zgłaszać się na policję, gdyż cały czas trwa postępowanie prowadzone przez KMP w Sopocie. Na koszt przedsiębiorcy wszystkie powyższe informacje mają być opublikowane również w dzienniku ogólnopolskim.

„Od maja 2021 r. Logo-Sharing w Sopocie nie jest już operatorem hulajnóg – te zadania przejęła firma Logo-Sharing LLC w Tbilisi (Gruzja), wobec której UOKiK prowadzi postępowanie w sprawie naruszenia zbiorowych interesów konsumentów” – czytamy w komunikacie UOKiK.

Reklama

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

turysta 06.06.2022 07:53
Za to Bolt rządzi w emblożkowie .

Reklama
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: wódkaTreść komentarza: Ona mi dała, dała całe serce a ja chcę jeszcze więcejData dodania komentarza: 9.09.2025, 21:05Źródło komentarza: Mieszkańcy Tolkmicka chcą kary za powódź. Wody Polskie odpowiadająAutor komentarza: Nemo666Treść komentarza: Podaj proszę konkretne przykłady...Data dodania komentarza: 9.09.2025, 15:24Źródło komentarza: Policja w Elblągu zabrała głos w sprawie śmierci 19-latkaAutor komentarza: Nemo666Treść komentarza: Daj kilka przykładów, tych zamordowanych przez policję... Podaj choć jeden prawomocny, gdzie stwierdzono ich winęData dodania komentarza: 9.09.2025, 15:19Źródło komentarza: Policja w Elblągu zabrała głos w sprawie śmierci 19-latkaAutor komentarza: Nemo666Treść komentarza: Z takim myśleniem, to ty nadajesz się do psychiatry ka... Jak zabili to niech odpowiedzą za to z pełną surowością... A jak nie zabili... Ciekawe czy napiszesz przepraszam, myliłem się...Data dodania komentarza: 9.09.2025, 15:14Źródło komentarza: Policja w Elblągu zabrała głos w sprawie śmierci 19-latkaAutor komentarza: Nemo666Treść komentarza: Słońce zbytnio Ci sufit przygrzało... Poczekaj do końca sprawy i wtedy jedź równo po winnych, kimkolwiek by nie byli... Inaczej jest to zwykłe pieniactwo i chęć zaistnienia, szkoda że na śmieci młodego człowiekaData dodania komentarza: 9.09.2025, 15:06Źródło komentarza: Policja w Elblągu zabrała głos w sprawie śmierci 19-latkaAutor komentarza: mebiiiTreść komentarza: takiego wałaaaaaaaaa jak polska całaaaData dodania komentarza: 9.09.2025, 14:22Źródło komentarza: Mieszkańcy Tolkmicka chcą kary za powódź. Wody Polskie odpowiadają
Reklama