Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Lidl kontra Biedronka. Wiemy, gdzie Polacy najczęściej robią zakupy

Częściej wybieramy markety niemieckiej marki czy raczej placówki portugalskiej firmy? Wiemy, jakie sklepy cieszą się w Polsce największą popularnością. I nie chodzi wyłącznie o dyskonty.
Lidl kontra Biedronka. Wiemy, gdzie Polacy najczęściej robią zakupy

Autor: iStock

Te dane zostały ujawnione w siódmej edycji rankingu Listonic. Z raportu wynika, że najpopularniejszą siecią sklepów spożywczych w Polsce jest Lidl, który ma 27 proc. udziału wśród badanych list zakupów. To już trzecie z rzędu zwycięstwo tej niemieckiej marki.

Reklama

Na drugim miejscu jest jej największy konkurent, czyli Biedronka, z wynikiem 25,31 proc. Na trzeciej pozycji znajduje się Auchan (9,88 proc.).

Eksperci nie ograniczyli się jedynie do analizy dotyczącej większych i wielkich sklepów. Przyjrzeli się także rynkowi mniejszych placówek. I mieli do tego dobry powód, bo jak podaje serwis wiadomoscihandlowe.pl – rok 2021 był czasem ich dynamicznego rozwoju. Wpływ na to miało rozbudowywanie się obrzeży większych miast. Dodatkowo klienci często wolą zrobić mniejsze, szybsze zakupy w mniejszych powierzchniowo sklepach, niż jechać do hipermarketu albo dyskontu.

W tej kategorii najpopularniejsza okazała się polska sieć Dino (3,15 proc), wyprzedzając Żabkę (2,85 proc.), Stokrotkę (1,69 proc.) i Lewiatana (1,59 proc.).

„Wskutek pandemii i obowiązujących w handlu ograniczeń konsumenci zmienili sposób dokonywania zakupów i starali się spędzać na zakupach mniej czasu. W efekcie kosmetyki często kupowane były w dyskontach, na czym straciły sklepy specjalistyczne takie jak drogerie. W 2021 roku sytuacja ta jednak zmieniła się i drogerie zyskały na znaczeniu – ich popularność na tle innych kategorii wyniosła aż 13.64 proc., co stanowi wzrost o 3.31 p.p. względem roku 2020” – podają wiadomoscihandlowe.pl. I dodają, że 61 proc. Polaków kupuje kosmetyki w drogeriach. Z raportu wynika, że najczęściej wybierają sieć Rossmann (92,6 proc.). Na drugiej pozycji jest marka Hebe (4,34 proc.), a trzecie miejsce należy do Super-Pharm (2,19 proc.).

Z kolei w kategorii dom i ogród zwycięzcą jest IKEA (35 proc.), wyprzedzając Castoramę (23,43 proc.) i Leroy Merlin (17,87 proc.).

Zapraszamy do głosowania w naszej ankiecie.

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: kekeTreść komentarza: do utylizacjiData dodania komentarza: 17.06.2025, 15:53Źródło komentarza: Motocykliści zatrzymali pijanego kierowcęAutor komentarza: MirekTreść komentarza: Bo to zielona budka a one są niedobreData dodania komentarza: 17.06.2025, 14:03Źródło komentarza: Express Elbląg pyta: która lodziarnia króluje tego lata?Autor komentarza: jaaa2587Treść komentarza: A ta widoczna na zdjęciu wysepka z odstającymi krawężnikami to chyba żart projektanta. Niedługo tiry powyłamują te krawężniki, przecież tam jest za wąsko, czy kierownik budowy nie widzi błędu?!Data dodania komentarza: 17.06.2025, 13:11Źródło komentarza: Prace drogowe na ul. Okólnik w ElbląguAutor komentarza: Ale ciemnogródTreść komentarza: Dobre dobre. Gościu w sukience, który je przepiórki i niczego sobie nie żałuje będzie mi mówił co i kiedy mam jeśćData dodania komentarza: 17.06.2025, 11:12Źródło komentarza: Dyspensa Biskupa Elbląskiego Jacka JezierskiegoAutor komentarza: Ale ciemnogródTreść komentarza: Dobre dobre. Gościu w sukience, który je przepiórki i niczego sobie nie żałuje będzie mi mówił co i kiedy mam jeśćData dodania komentarza: 17.06.2025, 11:11Źródło komentarza: Dyspensa Biskupa Elbląskiego Jacka JezierskiegoAutor komentarza: ElblążaninTreść komentarza: No tak, można jeść mięsko ale daj pieniążka, bo przecież lepiej "dać rybę niż wędkę"Data dodania komentarza: 17.06.2025, 10:53Źródło komentarza: Dyspensa Biskupa Elbląskiego Jacka Jezierskiego
Reklama