Taką próbę oszustwa odnotowała dziś(17 marca) mieszkanka Elbląga, która otrzymała SMS-a o treści:
"PGE: Na dzień 17.03 zaplanowano odłączenie energii elektrycznej. Prosimy o uregulowanie należności". Do wiadomości został dołączony również link.
Schemat działania oszustów jest taki sam, jak w poprzednich przypadkach. Rozsyłają wiadomości SMS, z których dowiadujemy się o zaległościach w płatności za energię elektryczną oraz o rzekomym terminie wyłączenia prądu. Kwoty zaległości są zazwyczaj niewielkie, co sprawia, że wiele osób bez większego zastanowienia postanawia je uregulować i pozbyć się ewentualnych problemów z prądem.
W treści wiadomości zamieszczony jest link, prowadzący do fałszywej bramki pośrednika płatności. Bramka prosi o podanie wrażliwych danych, wśród których jest m.in. login oraz hasło do bankowości internetowej. Ich wpisanie może skutkować utratą wszystkich pieniędzy zgromadzonych na koncie bankowym.
"Nie dajmy oszustom szans na zdobycie naszych pieniędzy. Nie otwierajmy nieznanych linków, nie wypełniajmy „formularzy dostaw” podczas transakcji sprzedażowych. Bądźmy czujni na wszelkie linki lub przekierowania do stron które otrzymujemy w poczcie e-mail lub poprzez komunikatory" - przestrzega nadkom. Krzysztof Nowacki oficer prasowy KMP w Elblągu.
Łukasz Nosarzewski
Napisz komentarz
Komentarze