Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Nowe, sprytne oszustwo. Dzwoni „Dział Bezpieczeństwa” znanego banku

Ostrzeżenie przed nową metodą złodziei. Tym razem podszywają się pod pracowników banku i sami alarmują o podejrzanym przelewie.
Reklama
Nowe, sprytne oszustwo. Dzwoni „Dział Bezpieczeństwa” znanego banku

Autor: iStock

Historię opisała jedna z internautek, która odebrała takie połączenie. Jej relacja szalenie szybko rozchodzi się po internecie, a kolejne osoby alarmują, że także miały tego typu telefony. Chodzi o bank ING. To właśnie pod tę firmę podszywają się oszuści, a robią to bardzo sprytnie. Kiedy na komórkę przychodzi połączenie, wyświetla się nazwa „ING Bank Śląski”. Kiedy się odbierze, słychać standardowy komunikat o nagrywaniu rozmowy. Następnie rozmowę przejmuje mężczyzna. W przypadku relacjonującej tę historię przedstawił się jako Igor Budziński.

600 złotych

Dzwonię z Działu Bezpieczeństwa ING. Czy dokonywała pani przed chwilą przelewu w bankowości elektronicznej na kwotę 600 zł?” - pada pytanie. Klient banku oczywiście zaprzecza, a „konsultant” w odpowiedzi informuje, że transakcja została wstrzymana i kontaktuje się z Działem Księgowości. Po krótkim czasie rozmowę przejmuje inna osoba. Tłumaczy, że ktoś chciał okraść klienta i zapewne komputer został zainfekowany. Znów następuje przełączenie rozmowy. Tym razem do Działu Technicznego.

Po chwili zgłasza się miły pan, przedstawia z imienia i nazwiska, podaje stanowisko i zadaje mi precyzyjne pytania dot. powyższych transakcji, upewniając się, że ich w żaden sposób nie autoryzowałam.” - opisuje sytuację internautka.

Sprytna sztuczka

„Ekspert” radzi przeskanowanie telefonu i zainstalowanie aplikacji Any Desk. W tym momencie klientka banku nabiera wątpliwości. Mówi, że nie ma zaufania do zewnętrznych programów. Konsultant jednak nie ustępuje. Radzi osobisty kontakt z bankiem, albo wejście na jego stronę i porównanie numeru telefonu z tym, z którego obecnie jest prowadzone połączenie. „Potwierdzam zgodność.” - opisuje kobieta i dodaje, że ignorując swoje przeczucia zainstalowała wskazaną aplikację. Pomógł jej w tym zdalnie konsultant. Wkrótce przyszedł sms z wiadomością od banku, że został zmieniony limit wypłat w systemie Blik.

I to był ten moment. Już nie światełko, ale syrena, w mojej głowie zawyła ‘jesteś idiotką!!!’. Wiem, o wiele za późno, zrobili mnie jak dziecko.” - przyznaje internautka, która momentalnie się rozłączyła i zadzwoniła do banku. Chciała natychmiast zablokować konto. Okazało się, że ktoś otworzył już drugi rachunek i przelał na niego wszystkie pieniądze kobiety. Na szczęście klientka przerwała rozmowę z oszustami i nie dała im czasu na dokończenie operacji. Dzięki temu udało się uniknąć kradzieży. Złodzieje próbowali wypłacić pieniądze, kiedy konto było już zablokowane.

Należę do osób nieufnych, nie otwieram żadnych podejrzanych linków, stron, em-maili, a mimo to niemal padłam ofiara oszustów. Na swoje wytłumaczenie mam jedynie fakt, że to doskonale przygotowani technicznie profesjonaliści, stosujący bardzo złożone socjotechniki.” - opisuje kobieta.

Ostrzeżenie

ING Bank Śląski cały czas ostrzega przed oszustami, a jedną ze stosowanych przez nich metod jest właśnie opisana powyżej. Kolejne to telefon z infolinii. „Dzwoni automat - po odebraniu połączenia odtwarzane jest nagranie, w którym słyszysz, np. że ING Bank przygotował dla Ciebie ofertę pożyczki. Następnie otrzymasz instrukcję z prośbą o podanie loginu i hasła.” - opisuje bank i uczula, że pracownicy banku nigdy nie zachęcają do instalowania dodatkowego oprogramowania (poza firmową aplikacją). Nie proszą o podanie hasła do bankowości. „Jeżeli masz wątpliwości co do autentyczności konsultanta, rozłącz się i zadzwoń na naszą infolinię samodzielnie. W ten sposób zagwarantujesz sobie, że dodzwonisz się do prawdziwego pracownika ING.” - radzi bank.

Reklama

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: KaTreść komentarza: Dzisiaj 19.06 mamy czwartekData dodania komentarza: 19.06.2025, 13:35Źródło komentarza: Tragiczne zdarzenie nad rzeką Elbląg. Utonął 51-latekAutor komentarza: ElblążankaTreść komentarza: To kłamstwo ul Ogrodowa jest tylko wyremontowana koło budynku gdzie mieszka Pan wiceprezydent, dalej to porażka same dziury, bo tam mieszkają zwykli obywatele im się nie należy.Dalej jest jak było kumoterstwo.Data dodania komentarza: 19.06.2025, 13:04Źródło komentarza: Ulica Ogrodowa jak nowa. Rozpoczęły się prace!Autor komentarza: CHWDSTreść komentarza: 4 liga witaData dodania komentarza: 18.06.2025, 19:17Źródło komentarza: Olimpia spadła, trzecia liga w Elblągu!Autor komentarza: Lepić mandatyTreść komentarza: I oczywiście zawsze znajdzie się baran który wyjeżdżając z Gronowa nie będzie jechał na rondo tylko blokuje cały ruch no czeka na wolne w obu kierunkach żeby skręcić w lewoData dodania komentarza: 18.06.2025, 16:22Źródło komentarza: Kolejny etap przebudowy al. Grunwaldzkiej. Od dziś objazdy dla kierowców [WIDEO]Autor komentarza: ElblążaninTreść komentarza: A kiedy zajmiecie się dojazdem do Rybna? Brak chodników, ścieżek, oświetlenia. W ciemnościach ludzie chodzą ulicą. Tylko czekać kiedy stanie się tragediaData dodania komentarza: 18.06.2025, 09:35Źródło komentarza: Od poniedziałku zmiany na al. GrunwaldzkiejAutor komentarza: obywatelTreść komentarza: i to pisze pewnie pracownik tej firmy :)Data dodania komentarza: 18.06.2025, 08:44Źródło komentarza: Jest wyrok sądu w sprawie opłaty za parking!
Reklama