Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Koronawirus w Ostródzie

W piątek po południu zostały potwierdzone cztery nowe przypadki zakażenia koronawirusem w Polsce. Dwaj pacjenci przebywają w szpitalu w Szczecinie, jeden w Ostródzie, kolejny we Wrocławiu.
Reklama
Koronawirus w Ostródzie

 

Reklama

– Zgodnie z obietnicą informujemy opinię publiczną natychmiast jak tylko mamy informację o nowych przypadkach Polaków, którzy są zarażeni koronawirusem

– mówi prof. Łukasz Szumowski.

– Mamy cztery nowe przypadki. Spodziewamy się kilku nowych w najbliższym czasie.

Pacjent hospitalizowany w szpitalu w Ostródzie to osoba, która podróżowała w autobusie z  tzw. pacjentem zero (u niego po raz pierwszy stwierdzono nowego wirusa), który zaraził się w Niemczech i przebywa teraz w szpitalu w Zielonej Górze.

Dwójka pacjentów hospitalizowanych w Szczecinie wróciła samochodem z Włoch. Zgłosili się do powiatowego sanepidu.

– Ta dwójka pacjentów postępowała zgodnie z instrukcjami

– mówi prof. Szumowski.

– Zgłosili się do sanepidu, poinformowali, że byli na terenach podwyższonego ryzyka i u nich prawdopodobieństwo zarażenia określono jako umiarkowanie wysokie. Nie mieli wtedy objawów i dlatego zostali objęci kwarantanną domową i zostali zdalnie, telemedycznie zwolnieni z pracy. Gdy poczuli się gorzej, zostali skierowani do szpitala i objęci opieką medyczną.

Czwarty z pacjentów też zgłosił się do lokalnych służb sanitarno-epidemiologicznych, ponieważ miał objawy, a przebywał w Wielkiej Brytanii, która jest zaliczana do krajów o wysokim ryzyku zakażenia.

– Wszyscy pacjenci objęci są opieką medyczną

– mówi prof. Szumowski.

– Służby sanitarno-epidemiologiczne namierzyły już osoby, które miały z nimi kontakt i jest wdrażana procedura kwarantanny.

Teraz w Polsce jest pięciu pacjentów, u których zdiagnozowano nowego koronawirusa. W sumie zostało wykonane ok. 900 testów, w tym pięć wyników było dodatnich.

Zgodnie z raportem Głównego Inspektora Sanitarnego z 6 marca z godz. 16 hospitalizowanych jest 128 osób, kwarantanną domową objętych – 1299, a w nadzorze sanitarnym – 6184.

– Nie mamy żadnego pacjenta, który jest w stanie zagrożenia życia

– podkreśla prof. Szumowski. 

Minister zdrowia podał, że wśród ponad 40 osób, które jechały razem z pacjentem zero, na dziś tylko jeden wynik jest pozytywny.

– Wszystkie osoby z autobusu miały pobrane próbki do badań

– podał prof. Szumowski.

– Mamy wyniki kilkunastu pacjentów i tylko  ten jeden wynik jest pozytywny. Czekamy na wyniki kolejnych próbek.

Badania na obecność koronawirusa SARS-CoV-2, który wywołuje chorobę COVID-19, prowadzone są już w 13 laboratoriach w Polsce. Próbki badane są już m.in.: w Narodowym Instytucie Zdrowia Publicznego – Państwowego Zakładu Higieny w Warszawie, Wojewódzkim Szpitalu Zakaźnym oraz laboratoriach w Olsztynie, Wrocławiu, Poznaniu, Katowicach, Rzeszowie, Gdańsku oraz Kielcach.

Jak się zabezpieczyć przed koronawirusem?

Częste mycie rąk używając mydła i wody.
Przy kasłaniu i kichaniu zakrywanie ust i nosa. Zachowanie co najmniej metra odległości od osób, które kaszlą i kichają.
Osoby wracające z regionów zarażonych koronawirusem, powinny powiadomić o tym telefonicznie stację sanitarno-epidemiologiczną lub zgłosić się do oddziału obserwacyjno-zakaźnego.

Źródło: Ministerstwo Zdrowia


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Paweł 07.03.2020 22:27
Tak o lekarzach dzisiaj zawiozłem na SOR u nas w Elblągu babcię 90 letnią po przebytym ostrym zawale lekarz po wypisie z SOR powiedział że taka osoba powinna już nie żyć a nie zajmować miejsce w szpitalu i że szpital to nie stołówka. Na te słowa zamurowało mnie. Po dniu dzisiejszym stwierdzam że część pseudo doktorów do konowały.

Reklama
Tomi 07.03.2020 20:26
A czemu nikt nie mówi o grypie ile osób już zmarło na nią?

elb 07.03.2020 18:07
Do Ostródy kierowani sa narazie wszyscy zakażeni z województwa

Anty lewak 07.03.2020 08:24
Kto napędza tą paranoję z tym wirusem? Sztuczne sianie paniki. Lepiej zainteresujcie się wszechobecnym glifosatem.

Z grupy ryzyka. 06.03.2020 21:29
Ten autokar Sindbada kończył kurs w Elblągu? jeżeli tak to ludzie którzy wysiedli w Elblągu są pewnie przynajmniej teoretycznie zakażeni!

Stefixxx 06.03.2020 18:48
Lece do biedry zapasy robić a potem zaszyje sie w domu na czas epidemii..

Reklama
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: OmgTreść komentarza: Ciekawe co robili mieszkańcy tego patologcznego budynku ze nie mogli pomocData dodania komentarza: 25.06.2025, 21:46Źródło komentarza: Zareagował, gdy inni przechodzili i przejeżdżali obojętnieAutor komentarza: niktTreść komentarza: Brak słów 3 słownie trzy leżaki i hotelowa pływalnia tak w mikro skali wygląda niszczenie czegoś co dawniej było było chlubą regionu piąty co do wielkości obiekt otwarty basenowy w Europie zamienił się w przydomową sadzawkę brawo!!!!!!!!Data dodania komentarza: 25.06.2025, 17:35Źródło komentarza: Basen w Elblągu gotowy. Jest data otwarciaAutor komentarza: EmiliaTreść komentarza: Brawo !!!Data dodania komentarza: 25.06.2025, 07:45Źródło komentarza: Jeden dzień, trzy jubileusze – uroczystość w SP 1 w Elblągu [WIDEO]Autor komentarza: GorgTreść komentarza: Czy linia P-13 warunkowego zatrzymania złożona z trójkątów oznacza konieczność ustąpienia pierwszeństwa? Jak interpretować linię warunkowego zatrzymania P-13 gdy wcześniej nie ma znaku A-7 Zdarza się, że wskutek błędnego oznakowania dróg w rejonie skrzyżowania lub niedbałości służb wykonujących prace związane z ich oznakowaniem, dochodzi do poważnych wypadków. Kto powinien ponosić konsekwencje wadliwego oznakowania dróg gdy z tego powodu dojdzie do wypadku? Linia P-13 "linia warunkowego zatrzymania złożona z trójkątów" wyznacza miejsce do zatrzymania pojazdu w celu ustąpienia pierwszeństwa wynikającego ze znaku A-7 "ustąp pierwszeństwa". Tak mówią przepisy Jeśli więc znak A-7 został usunięty ze skrzyżowania w związku ze zmianą organizacji ruchu, a linia P-13 pozostała, to nie oznacza ona miejsca zatrzymania w celu ustąpienia pierwszeństwa ani konieczności ustąpienia pierwszeństwa, gdyż jej znaczenie ściśle związane jest ze znakiem A-7. Jeśli znaku A-7 nie ma, to i konieczności ustąpienia pierwszeństwa nie ma. Jednak... (!) Należy mieć świadomość, że obecność znaków poziomych na jezdni takich jak linie krawędziowe, linie segregujące wyznaczające pasy ruchu, linie warunkowego lub bezwzględnego zatrzymania, są informacją dla kierujących o przebiegu drogi z pierwszeństwem. Dlatego w sytuacji gdy na jezdni, którą się poruszam, jest znak P-13, ale wcześniej na wlocie drogi nie ma znaku A-7, będę przewidywał, iż nadjeżdżający z mojej lewej lub prawej strony może, szukając odpowiedzi kto ma pierwszeństwo, zasugerować się widocznym znakiem P-13 ufając, iż jego obecność jest zasadna i uzna, że ma pierwszeństwo. Moja szczególna ostrożność i stosowanie zasady ograniczonego zaufania w odniesieniu do błędnego oznakowania na wlocie skrzyżowania może zapobiec kolizji. Obecność znaku poziomego związanego ze znakiem pionowym, którego z jakiegoś powodu nie ma, powinna zmobilizować każdego kierującego do wzmożonej uwagi i rozważnego zachowania w miejscu, w którym niekompletne lub błędne oznakowanie stwarza zagrożenie w ruchu drogowym. Za organizację ruchu na drodze i jej oznakowanie odpowiada zarządca drogi. Jeśli w skutek złego oznakowania drogi, a o takim tu rozprawiamy, dojdzie do kolizji, to odpowiedzialność lub współodpowiedzialność za skutkujące zdarzenia będzie ponosił zarządca drogi - pod warunkiem, że poszkodowany będzie się tego domagał. Kto ustala reguły? Sposób stosowania znaków drogowych reguluje Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych. Niestety, w wielu przypadkach zdaje się, że zarządcy dróg (osoby projektujące oznakowanie w danych miejscach) nie stosują się do przytoczonego wyżej Rozporządzenia lub zwyczajnie nie wiedzą o jego istnieniu. Warto więc znać przepisy odnośnie warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych, aby uniknąć niesłusznie przypisywanej winy w kolizji drogowej, w sytuacji gdy oznakowanie np. na skrzyżowaniu było nieprawidłowe. Poznaj te przepisy DZ.U. 220 8.1 Oznakowanie poziome skrzyżowań składa się z oznakowania: wlotów i wylotów powierzchni, na której przecinają się tory jazdy pojazdów Oznakowanie poziome stosuje się przede wszystkim na skrzyżowaniach leżących w ciągach dróg z pierwszeństwem przejazdu, wyznaczając na ich powierzchni pasy ruchu wzdłuż drogi z pierwszeństwem. (...) Na skrzyżowaniach dróg równorzędnych, powierzchni nie znakuje się. Wloty dróg na skrzyżowaniach znakuje się zgodnie z zasadami określonymi w pkt. 7.6 DZ.U. 220 7.6 (...) Oznakowanie wlotów wykonuje się według jednakowych zasad, (...) DZ.U. 220 7.6.2.2 Na wlotach dróg podporządkowanych stosuje się linie warunkowego lub bezwzględnego zatrzymania według zasad określonych w punktach 4.2.3 i 4.2.4. § 89.3 Znak P-13 "linia warunkowego zatrzymania złożona z trójkątów" - wskazuje miejsce zatrzymania pojazdu w celu ustąpienia pierwszeństwa wynikającego ze znaku pionowego A-7. DZ.U. 220 4.2.4 Znak P-13 "linia warunkowego zatrzymania z trójkątów" stosuje się, jeżeli zachodzi potrzeba wyznaczenia miejsca zatrzymania pojazdów na wlocie drogi podporządkowanej, na której zastosowano znak A-7 " ustąp pierwszeństwa".Data dodania komentarza: 25.06.2025, 04:20Źródło komentarza: Kto ma tu pierwszeństwo? Kierowcy pytają, policja odpowiadaAutor komentarza: GorgTreść komentarza: Znak P-13 to linia warunkowego zatrzymania złożona z trójkątów. Wskazuje miejsce zatrzymania pojazdu w celu ustąpienia pierwszeństwa, które wynika ze znaku pionowego A-7 (ustąp pierwszeństwa). Znak P-13 zawsze współwystępuje ze znakiem A-7. Brak znaku A-7 to błąd w oznakowaniu, przez który powstają błędne interpretacje. Należy na zawrotce postawić znak A-7 bo go brakuje i nie jeździć na pamięć! Oznakowanie może się zmienić !Data dodania komentarza: 25.06.2025, 04:09Źródło komentarza: Kto ma tu pierwszeństwo? Kierowcy pytają, policja odpowiadaAutor komentarza: Piotr31Treść komentarza: A jak wygląda dojazd na rynek?Data dodania komentarza: 24.06.2025, 21:06Źródło komentarza: Ruszyła przebudowa torowiska. Uwaga na zmiany! [WIDEO]
Reklama