Choć powstałą już w średniowieczu jako podmiejska szosa, to jej rozwój związany jest z budową kolei. Linię w połowie XIX wieku poprowadzono na południe od ówczesnego miasta, daleko od centrum sytuując dworzec.
Pomiędzy dworcem a miastem Ferdynand Schichau zbudował fabrykę lokomotyw. Wkrótce też rozpoczęto budowę secesyjnych i klasycystycznych kamienic.
Gdy pod koniec wieku uruchomiono w Elblągu tramwaj, pierwsza linia połączyła dworzec z przystanią pasażerską.
Na fotografii widzimy jadący ulicą tramwaj oraz kamienice, które zachowały się do dziś. Z panoramy zniknęła natomiast wieża kościoła Trzech Króli.
Aleja Grunwaldzka do dziś jest jednak jedną z najszerszych ulic Elbląga.
![W Elblągu trwa budowa hali [WIDEO] W Elblągu trwa budowa hali [WIDEO]](https://static2.expresselblag.pl/data/articles/sm-4x3-w-elblagu-trwa-budowa-hali-wideo-1764857264.jpg)







![Jarmark Bożonarodzeniowy w Elblągu. Co się będzie działo? [PROGRAM] Jarmark Bożonarodzeniowy w Elblągu. Co się będzie działo? [PROGRAM]](https://static2.expresselblag.pl/data/articles/sm-4x3-jarmark-bozonarodzeniowy-w-elblagu-co-sie-bedzie-dzialo-program-1763919684.jpg)


Napisz komentarz
Komentarze