„Hydrograf 17”został wyprodukowany na zamówienie Urzędu w fińskiej stoczni Tyovene OY. Jednostka będzie stacjonować w elbląskim porcie.
Hydrograf 17 zastąpi obecnie pracującego, ponad 60-letniego „Hydrografa 7” i dzięki większej powierzchni pokładu oraz mocniejszemu dźwigowi umożliwi sprawną obsługę oznakowania nawigacyjnego, którego ilość i jakość w związku z budową drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską, ulegnie wkrótce radykalnemu zwiększeniu.
Podstawowe parametry statku:
Długość całkowita: 24,0 m
Szerokość konstrukcyjna. 6,2
Zanurzenie maksymalne: 1,4 m
Napęd: silnik wysokoprężny Caterpillar 500kW
Prędkość maksymalna: 12,0 węzłów
Dźwig – Melcal FL30T4 (750 kg przy wysięgu 12 m)
Zasięg przy prędkości ekonomicznej wyniesie minimum 600 Mm, a autonomiczność żeglugi – 5 dni dla 6 osób.
Red.
Napisz komentarz
Komentarze