Straż Miejska może w takich przypadkach zlecić odholowanie pojazdu z drogi publicznej, z drogi w strefie zamieszkania oraz w strefie ruchu, zgodnie z art. 50a ust.1 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. Nr 98, poz. 602 z późn. zm.), który mówi, że pojazd pozostawiony bez tablic rejestracyjnych lub pojazd, którego stan wskazuje na to, że nie jest używany, może zostać usunięty z drogi przez straż gminną lub policję na koszt właściciela lub posiadacza.
Samochód nieodebrany na wezwanie gminy przez uprawnioną osobę w terminie 6 miesięcy od dnia usunięcia, uznaje się za porzucony. Pojazd ten przechodzi na własność gminy. Gmina nabywa także własność pojazdu, gdy w ciągu 6 miesięcy od daty usunięcia pojazdu nie ustalono osoby uprawnionej do odbioru pojazdu.
Od początku tego roku straż miejska przeprowadziła 101 interwencji dotyczących pojazdów nieużywanych, z czego usunięto poprzez odholowanie 10 takich pojazdów oraz spowodowano ich usunięcie przez właścicieli w 91 przypadkach.
W związku z powyższym mieszkańcy mogą zgłaszać do Straży Miejskiej pod numer alarmowy 986 zaobserwowane przypadki porzuconych pojazdów oraz pojazdów długi okres nieużywanych, których stan wskazuje na to, iż są to pojazdy wycofane z eksploatacji.
Karolina Wiercińska, Straż Miejska w Elblągu
Napisz komentarz
Komentarze